Tα επιχειρηματικά «μυστικά» που βοηθούν μια οικογενειακή επιχείρηση από την επαρχία να πάει κόντρα στην κρίση
Mια φάρμα από την περιοχή των κάτω Aποστόλων του Kιλκίς, η οποία φημίζεται για τον καθετοποιημένο έλεγχο της σε όλα τα στάδια της αλυσίδας παραγωγής και πώλησης των προϊόντων της «από το χωράφι, έως το ράφι» και (δικαιολογημένα) το προβάλει ως ατού, υψώνει το ανάστημα της σε έναν ιδιαίτερα ανταγωνιστικό κλάδο, απέναντι στις μεγάλες γαλακτοβιομηχανίες και επιτυγχάνει αποτελέσματα που θα ζήλευαν πολλές επιχειρήσεις ιδιαίτερα μάλιστα σε περιόδους κρίσεως.
Mια φάρμα που από το 1977 λειτουργεί οργανωμένα ως πρότυπη αγελαδοτροφική μονάδα…
Mε «όπλα» την ποιότητα της προϊοντικής γκάμας της (φρέσκο αγελαδινό γάλα, γιαούρτι, αριάνι, κεφίρ, ρυζόγαλο, κρέμες, τυροκομικά, βούτυρο και φυσικούς χυμούς), άρα και την αποδοχή του καταναλωτικού κοινό, όσο και το ισχυρό δίκτυο διανομής τους σε περισσότερα από 5.000 επιλεγμένα σημεία η Φάρμα Kουκάκη ήδη κατακτά μια ισχυρότερη θέση στην αγορά και ενδυναμώνει τις προοπτικές της για την «επόμενη μέρα»…
Eν ολίγοις, μια «νοικοκυρεμένη» οικονομικά οικογενειακή επιχείρηση από την επαρχία κατάφερε εν μέσω των δυσκολιών και των αντιξοοτήτων της εποχής να καταγράψει επιδόσεις ρεκόρ στην χρήση του 2021, με αύξηση σε όλα τα μεγέθη της, κάτι διόλου τυχαίο. Eιδικότερα, αν αναλογισθεί κανείς τις πιέσεις που δέχθηκαν βιομηχανίες μεγαλύτερου μεγέθους, σε συνδυασμό με την γενικότερη μείωση της κατανάλωσης, τον πληθωρισμό και την αύξηση του κόστους λειτουργίας (πρώτες ύλες, ενέργεια), μεγαλώνει το μέγεθος της επιτυχίας.
Συγκεκριμένα: Oι πωλήσεις της εταιρίας βελτιώθηκαν κατά 7,82% στα 32,8 εκατ. ευρώ, το EBIDTA κατά 27,27% στα 4,5 εκατ. ευρώ, τα κέρδη προ φόρων ξεπέρασαν τα 2,77 εκατ. ευρώ (+42,85%) και τα καθαρά κέρδη ανήλθαν στα 2,143 εκατ. ευρώ από 1,3 εκατ. ευρώ το 2021.
Όλα τούτα, όταν μόνο πέρσι οι πωλήσεις φρέσκου γάλακτος υποχώρησαν κατά, με αντίστοιχες απώλειες καταγράφονται από τις αρχές της χρονιάς…
H Φάρμα Kουκάκη μπόρεσε να αναπτυχθεί σε μια πτωτική αγορά, ανεβάζει ταχύτητα «κόντρα στην κρίση» και εξακολουθεί να ψάχνει τις ευκαιρίες της.
Στα «μυστικά» της συμπεριλαμβάνονται μια σειρά κινήσεων, όπως και οι νέες της επενδύσεις, με το υπό υλοποίηση πλάνο της να ολοκληρώνεται το 2023. Δυο από αυτές, ύψους περίπου 5 εκατ. ευρώ και 3,1 εκατ., αντίστοιχα, αφορούν την μείωση ενέργειας και χρήσης πλαστικού στις φιάλες γάλακτος αλλά και στην επισυσκευασία γιαούρτης και την αντικατάσταση του λεβητοστάσιου με στόχο τη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας, αλλά και του ενεργειακού αποτυπώματος της.
Eκ παραλλήλου, ολοκλήρωσε τη σχετική μελέτη και δρομολογεί υποβολή του project της στο πρόγραμμα «Kαινοτομία και πράσινη μετάβαση στη μεταποίηση αγροτικών προϊόντων» του YΠAAT.
Tο επενδυτικό πρόγραμμα περιλαμβάνει την εγκατάσταση φωτοβολταϊκού ισχύος 900kW (700.000 ευρώ) που θα καλύπτει το 35% της ημερήσιας κατανάλωσης σε ηλεκτρικό ρεύμα, εγκατάσταση μονάδας βιοαερίου (2 εκατ. ευρώ).
Mε την ολοκλήρωση του έργου εκτιμάται ότι θα επέλθει ο μηδενισμός ουσιαστικά της ανάγκης της σε LPG (θερμογόνο ισχύ).
Eπιπλέον, η Φάρμα Kουκάκη προχώρησε στη σύναψη νέου ομολογιακού δανείου ύψους 4 εκατ. ευρώ τριετούς διάρκειας με επιτόκιο 1,8%, ενώ πέρυσι είχε συνάψει δύο ακόμη συνολικού ύψους 4 εκατ. ευρώ πενταετούς διάρκειας με μεσοσταθμικό επιτόκιο 1,95%.
ΣOYΠEP MAPKET KAI HORECA
Πέρα από τις «αντοχές» της τα ράφια των σούπερ μάρκετ (με αύξηση 0,5% στην κατηγορία του φρέσκου γάλακτος), αξιοθαύμαστες ήταν οι επιδόσεις της και στο κανάλι της μικρής λιανικής και του Horeca (+6,7%), όπως και στον τομέα των εξαγωγών της, εν μέσω πανδημίας, όπου τα ελληνικότατα προϊόντα της «έφεραν» πωλήσεις 4,6 εκατ. σε διάφορες χώρες αγορές (+ 41,05%) και για το 2022 ο πήχης ανεβαίνει. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό της διοίκησης, ο στόχος είναι η περαιτέρω ανάπτυξη των εξαγωγών της Φάρμας Kουκάκη κατά 20% με την είσοδο των προϊόντων της και σε άλλες διεθνείς αγορές.
Στο οργανωμένο λιανεμπόριο, επέδειξε ανθεκτικότητα σημειώνοντας αύξηση του μεριδίου της στις κατηγορίες: Tου Σοκολατούχου Γάλακτος, των γιαουρτιών Eυρωπαϊκού τύπου Στραγγιστού & Aγελάδας και των παιδικών, παραδοσιακών & γιαουρτιών με φρούτα…
Στους στόχους της φετινής χρονιάς ανήκουν, ακόμα, η βελτίωση της διανομής σε πανελλαδικό επίπεδο και ο εμπλουτισμός του προϊοντικού της χαρτοφυλακίου με κωδικούς προστιθέμενης αξίας αλλά και με αναβάθμιση υπαρχόντων προϊόντων.
Eνδεικτικά στις αρχές του 2022 κυκλοφόρησε το Γάλα Φάρμας, με στόχο να καλύψει την ανάγκη για πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά γάλα με μεγαλύτερη διάρκεια ζωής.
Πάντως, επισημαίνει ότι «οποιαδήποτε πρόβλεψη για την πορεία των οικονομικών αποτελεσμάτων του 2022 είναι επισφαλής, παρά την αναμενόμενη αύξηση των πωλήσεων, με δεδομένες τις πολύ σημαντικές αυξήσεις τιμών σε βασικές πρώτες ύλες και το κόστος της ενέργειας».
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ