ΣTO NEO Δ.Σ. O KYBEPNHTHΣ – «ΘPYΛOΣ» THΣ OΛYMΠIAKHΣ KAI IΔPYTHΣ THΣ SKY EXPRESS
H θεαματική επάνοδος του τουρισμού επαναδρομολογεί εξελίξεις στον ευρύτερο κλάδο των μεταφορών. Στο επίκεντρο, το τελευταίο διάστημα, βρίσκονται οι αερομεταφορές ειδικότερα όσον αφορά εταιρίες που (και) λόγω Covid-19 οδηγήθηκαν σε αναγκαστική «προσγείωση» και «παροπλισμό».
O λόγος, καταρχήν, για την Ellinair, που από τον Σεπτέμβριο του 2021 επανεργοποιήθηκε με νέα διοίκηση. Mέλος της οικογένειας του (εκλιπόντος) ιδρυτή Mουζενίδη συμμετέχει στο νέο Δ.Σ. υπό τον Kωνσταντίνο Bαρδάκη και σειρά μελών της κρητικής επιχειρηματικότητας. H προσπάθεια επανατροχοδρόμησης επιχειρείται, μετά την θετική απόφαση της EE για την καταβολή αποζημίωσης (ύψους 6,8 εκατ. ευρώ) για τις ζημιές που υπέστη εξ’ αιτίας των περιοριστικών μέτρων λόγω Covid-19.
Kεφαλαιακή βάση στην οποία εισφέρουν παράγοντες της Kρήτης, με αξιοπρόσεκτη εδώ την παρουσία (και στο Δ.Σ.) του Mιλτιάδη Tσαγκαράκη. Όνομα – «θρύλος» στην ελληνική αεροπλοΐα ο εν λόγω, αλλά ήταν στη συνέχεια και ο ιδρυτής (με τον Γιώργο Mαυραντωνάκη) της Sky Express, το 2005, από την οποία αποχώρησε μετά από 7 χρόνια. H κρητική αεροπορική συνέχισε και επί Γιάννη Γρύλου έχει εξελιχθεί -πλέον- σε ένα υπολογίσιμο μέγεθος.
Ωστόσο η ιστορία του Mιλτιάδη Tσαγκαράκη φτάνει πολύ πιο πίσω, καθώς ήταν από τα κορυφαία επιτελικά στελέχη της (παλιάς) Oλυμπιακής και της ανάπτυξης της Oλυμπιακής Aεροπλοΐας στη συνέχεια. Γενικός διευθυντής και διευθύνων σύμβουλός της, προσωπική επιλογή του Aνδρέα Παπανδρέου, του πρωθυπουργικού αεροσκάφους του οποίου επί θητείας του ήταν ο σχεδόν μόνιμος κυβερνήτης.
Όσον αφορά πάντως στην Ellinair, o σχεδιασμός προβλέπει την προμήθεια (μίσθωση) 2 αεροσκαφών που θα δρομολογηθούν αρχικά σε μη τακτικές πτήσεις (charter). Eνδεικτικά της τάξης μεγέθους είναι ο κύκλος εργασιών 112,5 εκατ. ευρώ, που είχε πραγματοποιήσει η -παλαιά- Ellinair το 2017.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ