Η σουηδική Electrolux ανακοίνωσε σχέδια για τη μείωση του κόστους και προειδοποίησε ότι τα κέρδη της θα μειωθούν καθώς ο υψηλός πληθωρισμός και η χαμηλή καταναλωτική εμπιστοσύνη συρρικνώνουν τη ζήτηση για τα προϊόντα οικιακών συσκευών της, ενώ οι μεγάλες επενδύσεις στη Βόρεια Αμερική δεν έχουν ακόμη αποδώσει.
Η ζήτηση για οικιακές συσκευές στην Ευρώπη και στις ΗΠΑ μειώθηκε με σημαντικά επιταχυνόμενο ρυθμό στο γ΄ τρίμηνο, με τα υψηλά αποθέματα λιανικής και τις ανισορροπίες της εφοδιαστικής αλυσίδας, να αυξάνουν το κόστος και την αναποτελεσματικότητα, τόνισε η Electrolux.
“Τα κέρδη γ΄ τριμήνου για τον όμιλο, αναμένεται να μειωθούν σημαντικά σε σχέση με το β΄ τρίμηνο του 2022, εξαιρουμένου επίσης του εφάπαξ κόστους εξόδου από την αγορά της Ρωσίας”, αναφέρεται σε ανακοίνωση της εταιρείας.
Στο τρίμηνο Απριλίου-Ιουνίου, η Electrolux κατέγραψε χαμηλότερα από ό,τι αναμενόταν λειτουργικά κέρδη 560 εκατ. κορόνων (53,4 εκατ. δολαρίων).
Η μεγαλύτερη εταιρεία οικιακών συσκευών της Ευρώπης τόνισε πως οι περικοπές κόστους σε όλη την Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική, θα οδηγήσουν σε σημαντική θετική συμβολή στα κέρδη το 2023.
“Το πρόγραμμα, το οποίο ξεκινάει άμεσα, θα εστιάσει στη μείωση του μεταβλητού κόστους, με ιδιαίτερη προσοχή στην εξάλειψη της αναποτελεσματικότητας κόστους στην αλυσίδα εφοδιασμού μας και στην παραγωγή”, αναφέρει η εταιρεία σε ανακοίνωση.
Η μετοχή της Electrolux σημειώνει πτώση 7% ενώ από την αρχή του έτους έχει υποχωρήσει 42%.