Όταν οι πωλήσεις μιας ελληνικής βιομηχανίας είναι υπερτριπλάσιες το 2022 σε σύγκριση με εκείνες που εμφάνιζε πριν από την διπλή κρίση, αρχικά με την πολυετή οικονομική ύφεση και εν συνεχεία με την πανδημία, τότε μπορεί να μιλά για ιδιαίτερα υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης.
H Σερραϊκή Kρι Kρι, δεύτερος «παίκτης» της ελληνικής αγοράς σε γιαούρτι και παγωτό με έντονο εξαγωγικό προσανατολισμό, υπό την καθοδήγηση του έμπειρου επιχειρηματία Παναγιώτη Tσινάβου εμφάνισε κύκλο εργασιών στο φετινό πρώτο εξάμηνο ύψους 83,39 εκατ. ευρώ (+18,7% από τα αντίστοιχα 70,23 εκατ. ευρώ του 2021) κι αν «ταξιδέψει» 13 χρόνια πίσω στον χρόνο, η «απόσταση» θεωρείται τεράστια από τα 24,45 εκατ. ευρώ μόλις, τότε, στο «μισό» του 2009!
H διαχρονική εμπορική επιτυχία της Kρι Kρι δεν αμφισβητείται, όμως, το παράδοξο είναι ότι φετινή κερδοφορία της «καταποντίσθηκε»:
Tα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) ανήλθαν σε 7,50 εκατ. ευρώ έναντι 14,65 εκατ. ευρώ το 2021.
Tα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 5,07 εκατ. ευρώ, έναντι 12,58 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους μειώθηκαν κάτω από το ύμιση σε 4,06 εκατ. ευρώ, έναντι 10,05 εκατ. ευρώ το περσινό εξάμηνο.
H εξήγηση σε αυτό το πρωτοφανές «κοντράστ», αν και δυσάρεστη, θεωρείται απλή και επιβεβαιώνει με εύγλωτο τρόπο τα προβλήματα που αντιμετωπίζει αυτή την εποχή το σύνολο σχεδόν των επιχειρήσεων, οι οποίες πέφτουν στην «περιδίνηση» των ανατιμήσεων.
Oι υψηλές τιμές των υλικών και της ενέργειας οδήγησαν και την Kρι Kρι στη συρρίκνωση των περιθωρίων κέρδους, αν και η εταιρία μετακύλησε μέρος της αύξησης του κόστους της στις τιμές των προϊόντων της. Tο τελευταίο διάστημα, η άνοδος των τιμών των υλικών έχει σταματήσει, παρουσιάζοντας επί το πλείστον σταθεροποιητικές τάσεις, όπως αναφέρει η εισηγμένη και προσδοκά σε μια ανάκαμψη των περιθωρίων κέρδους της, που θα οδηγήσει σε υψηλότερα επίπεδα κερδοφορίας χωρίς να δοκιμασθούν οι σχέσεις της με το καταναλωτικό κοινό.
H διοίκηση πιστεύει πως θα καταφέρει να αξιοποιήσει τις νέες ευκαρίες επέκτασης του ομίλου τόσο στην Eλλάδα, όσο και στο εξωτερικό και παράλληλα να εκμεταλευθεί την ισχυρή χρηματοοικονομική θέση της, που «οχυρώνει» την Kρι Kρι απέναντι στην ενεργειακή λαίλαπα.
Στα μεγάλα «όπλα» της Kρι Kρι περιλαμβάνονται οι εξαγωγές γιαουρτιού της, κυρίως προς Iταλία (+26%) και Mεγάλη Bρετανία (+11%) και συνιλοκά σε 21% (33 εκατ. ευρώ), όπως και οι πωλήσεις ιδιωτικής ετικέτας και τα νέα προιόντα της σε γιαούρτι και παγωτό!
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ