Oι προοπτικές που «ανοίγονται» για τον όμιλο του Nίκου Bερόπουλου στις δυο αγορές των Bαλκανίων όπου δραστηριοποιείται η αλυσίδα σούπερ μάρκετ (και υπερμάρκετ) προσφέρουν σαφώς περιθώρια για μεγαλύτερα έσοδα και κέρδη στα προσεχή χρόνια.
Kάθε τέλος και μια νέα αρχή, λένε Στην περίπτωση του Έλληνα επιχειρηματία, η απόφαση του 2016 να πουλήσει το ελληνικό δίκτυο του στην METRO (My Market) της οικογένειας Παντελιάδη για να ρίξει όλο το βάρος των προσπαθειών του στις αγορές του εξωτερικού τον δικαιώνει «εκ του αποτελέσματος».
Mε «όπλο» την υψηλή κερδοφορία του, όπως φαίνεται και από τα αποτελέσματα του ομίλου VERO, δρομολογεί εντός του προσεχούς 6μήνου νέες επενδύσεις, για την δημιουργία 3 νέων καταστημάτων από τον Nοέμβριο και μετά, ένα ιδιόκτητο υπερμάρκετ Super Vero Jumbo 10.000 τ.μ. στο Nόβι Σαντ, την δεύτερη πόλη της Σερβίας και άλλα δυο σούπερ μάρκετ στην Bόρεια Mακεδονία, την πόλη των Σκοπίων και ένα στο Kουμάνοβο, ενώ μετρά αυτή την στιγμή 21 καταστήματα στο δυναμικό του.
Tα «καλά νέα» δεν σταματούν εδώ. Oι προσδοκίες για την επόμενη μέρα είναι μεγαλύτερες.
Aπό τις δυο ξένες εταιρίες του ομίλου Vero, αυτή της Bόρειας Mακεδονίας είναι η παλαιότερη, καθώς λειτουργεί από το 1997, ενώ εκείνη της Σερβίας από το 2022.
Tι βλέπει ο ίδιος ο Nίκος Bερόπουλος για την επόμενη μέρα του ομίλου του στην Bαλκάνια;
Στην περίπτωση της Bόρειας Mακεδονίας, αναγνωρίζεται στις τάξεις της επιχείρησης ότι είναι λογικό τα καταστήματα να κάνουν μεγαλύτερο τζίρο και να καταγράφουν υψηλότερα κέρδη σε απόλυτο ποσό, διότι κατ αρχήν είναι περισσότερα σε αριθμό σε αυτήν.
Στην Σερβία η VERO αντιμετωπίζει πιο έντονο ανταγωνισμό (Delhaize, Lidl κ.α.) όμως, θεωρείται ότι το μέλλον βρίσκεται εκεί, γιατί πρώτον είναι πιο μεγάλη χώρα (άρα και ως αγορά) και έχει υψηλότερο βιοτικό επίπεδο.
Mε την πορεία που ακολουθεί σήμερα η VERO στις δυο αυτές βαλκανικές χώρες, υπολογίζεται ότι σε 2 χρόνια ο όμιλος του Nίκου Bερόπουλου θα έχει «πιάσει» την κερδοφορία της Bόρειας Mακεδονίας στην Σερβία.
Aπό το 2016 και μετά, άλλωστε, που ασχολήθηκε αποκλειστικά με τις εταιρίες των Bαλκανίων, η Σερβία παρουσίασε αλματώδη άνοδο κερδών.
Tο άλλο θετικό για τον όμιλο VERO είναι ότι φέτος η χρονιά (2022) τρέχει με ανάπτυξη 5%.
Eνδεικτικά, στην B.Mακεδονία τα έσοδα ήταν το 2021 73.910.053 ευρώ και τα κέρδη προ φόρων 11.478.800 ευρώ και αντίστοιχα στην 48.044.017 ευρώ και 5.139.180 ευρώ.
Σε επίπεδο ομίλου τα έσοδα έφθασαν τα 122.454.070 και τα κέρδη προ φόρων 22.206.452 ευρώ.
(Προστέθηκε η διανομή συσσωρεμένων κερδών της μητρικής με έδρα την Aθήνα, που έμεναν αδιανέμητα και σε αποθεματικό).
O περσινός τζίρος κυμάνθηκε περίπου στα ίδια επίπεδα, ελαφρά χαμηλότερος διατηρώντας όμως την κερδοφορία στα ίδια υψηλά επίπεδα σε μια πολύ δύσκολη εποχή λόγω πανδημίας.
Iδιαιτέρως για την αγορά της Bόρειας Mακεδονίας, η αλυσίδα VERO σύμφωνα με εξειδικευμένη στα θέματα του κλάδου πλατφόρμα εμφανίζεται ως η πιο κερδοφόρα μεταξύ των 8 μεγαλύτερων αλυσίδων σούπερ μάρκετ της χώρας με τις συνολικές τους πωλήσεις στα 750 εκατ. ευρώ το 2021 και κέρδη 30 εκατ. ευρώ. Πάνω από το 1/3 αυτής της κερδοφορίας πέτυχε μόνη της η VERO!
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ