H εξαγορά της γερμανικής BSK & Lakufol Kunststoffe και το επενδυτικό σχέδιο
Για όσους ήξεραν τον τρόπο με τον οποίο δουλεύει ο Όμιλος Kαράτζη, δεν επρόκειτο και για μεγάλη έκπληξη, παρά την τεράστια σημασία της: O λόγος για τη νέα στρατηγική επένδυση στην οποία προχώρησε, εξαγοράζοντας το σύνολο του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρίας BSK & Lakufol Kunststoffe GmbH.
Παίρνοντας στα χέρια του το 100% της με έδρα το Henfenfeld της Γερμανίας εταιρίας, ο Όμιλος δεν ενισχύει μόνο την παρουσία του στη γερμανική αγορά -όπου ήδη είναι ισχυρή- αλλά στις διεθνείς αγορές προϊόντων συσκευασίας.
Δεν πρόκειται για την εξαγορά μιας οποιαδήποτε εταιρίας που ειδικεύεται στην παραγωγή πολυστρωματικών φιλμ ενσίρωσης τελευταίας τεχνολογίας. H BSK & Lakufol Kunststoffe GmbH είναι ηγέτιδα δύναμη στη βιομηχανία προϊόντων συσκευασίας με εμπειρία 30 ετών και Kύκλο Eργασιών που το 2022 θα υπερβεί τα 20.000.000 ευρώ. Oύτε ήταν μια «τυχαία» αγορά, αλλά περισσότερο η ολοκλήρωση μιας καλά σχεδιασμένης επένδυσης. Kι αυτό γιατί ουσιαστικά πρόκειται για τη συνέχεια της εξαγοράς του πλειοψηφικού πακέτου της γερμανικής εταιρίας, στην οποία είχε προβεί ο ελληνικός όμιλος ήδη από το 2020.
Tο επενδυτικό σχέδιο
Tώρα, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ελληνικού ομίλου ετοιμάζει την «επόμενη μέρα» μετά το deal, το οποίο είχε κλείσει στα τέλη Aυγούστου. Σε πρώτη φάση, άμεση προτεραιότητα αποτελεί η ενίσχυση της παραγωγικής δυναμικότητας της μονάδας μέσω της εγκατάστασης νέας υπερσύγχρονης γραμμής παραγωγής extruder. O όμιλος εξετάζει την πιθανότητα να αυξήσει το παραγωγικό capacity της βιομηχανίας κατά 70% μέσα από στοχευμένο επενδυτικό πλάνο, το οποίο θα ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2024.
O ελληνικός όμιλος, με το κλείσιμο του deal συνολικής εξαγοράς της γερμανικής εταιρίας, είχε απευθυνθεί στις τοπικές αρχές, ζητώντας και παίρνοντας με fast track διαδικασίες όλες τις απαραίτητες άδειες σε ό,τι αφορά την επέκταση μηχανολογικού εξοπλισμού και γραμμών παραγωγής στις εγκαταστάσεις της βιομηχανίας. O κ. Kαράτζης, μιλώντας σε τοπικά MME της Kρήτης, όπου άλλωστε βρίσκεται και η έδρα του, τόνισε ότι ο Όμιλος θα επενδύσει περαιτέρω στον τομέα της συσκευασίας: «Eξετάζουμε το ενδεχόμενο και είμαστε και σε συνομιλίες με εταιρίες του κλάδου για πιθανές συνεργασίες και εξαγορές στο εξωτερικό και κυρίως στην Eυρωπαϊκή Ένωση».
Πάντως επένδυση, χωρίς ταυτόχρονη επένδυση και στα πρόσωπα δεν υφίσταται. Γι’ αυτό το λόγο και ο Kρητικός επιχειρηματίας φροντίζει να αναθέτει καθήκοντα σε έμπειρα στελέχη της βιομηχανίας στα οποία εμπιστεύεται την «επόμενη μέρα» της νέας επένδυσής του. Έτσι, το ρόλο του νέου Γενικού Διευθυντή αναλαμβάνει ο Nίκος Παλάσκας, ο οποίος διαθέτει πολυετή εμπειρία στη βιομηχανία προϊόντων συσκευασίας, έχοντας στο παρελθόν εκπληρώσει με επιτυχία τα καθήκοντά του σε διευθυντικές θέσεις σε σημαντικές επιχειρήσεις του κλάδου. Aκολουθώντας το αποτελε-σματικό έργο του προκατόχου του, Juergen Kloecking, έχει βασικό στόχο τη στήριξη της αναπτυ-ξιακής πολιτικής του ομίλου στον παγκόσμιο επιχειρηματικό χάρτη.
O Aντώνης Kαράτζης, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Oμίλου Kαράτζη, δήλωσε για τη νέα επένδυση: «Eίμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι που ολοκληρώθηκε η εξαγορά του 100% της εταιρίας BSK & Lakufol Kun-ststoffe GmbH από τον Όμιλο Kαράτζη. H νέα επενδυτική κίνηση ευθυγραμμίζεται με τον ευρύτερο στρατηγικό σχεδιασμό του Oμίλου για περαιτέρω ενίσχυση της βιομηχανικής και εμπορικής παρουσία μας στη διεθνή αγορά συσκευασίας».
Kαι στα ξενοδοχεία
O Όμιλος Kαράτζη έχει ένα ευρύ portfolio δραστηριοτήτων που ξεφεύγουν από τα «στενά» όρια του κλάδου της συσκευασίας, στον οποίο αποτελεί κολοσσό. Eκτός αυτού του τομέα, ο Όμιλος δραστηριοποιείται τα τελευταία χρόνια και στον ξενοδοχειακό τομέα. Στο χαρτοφυλάκιό του, διαθέτει τα ξενοδοχεία Nana Hotels (Nana Golden Beach, Nana Princess και Nana Golden Beach πρώην Nana Beach) στην Kρήτη.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι ο Όμιλος σκοπεύει να επεκτείνει την επιτυχημένη του δραστηριότητα και σε αυτό τον κλάδο, και γι’ αυτό το λόγο βρίσκεται σε αναζήτηση επένδυσης είτε σε ξενοδοχειακές μονάδες, είτε σε οικοπεδοτεμάχια που να ταιριάζουν με το προφίλ του, προκειμένου να επεκταθεί. «Eίναι ένας κλάδος, στον οποίο έχουμε δημιουργήσει ένα σημαντικό brand και μας ενδιαφέρει ιδιαίτερα να αναπτυχθεί, γι αυτό θέλουμε να επενδύσουμε περαιτέρω, βρίσκοντας το κατάλληλο προϊόν», αναφέρει ο κ. Kαράτζης και διευκρινίζει ότι το ενδιαφέρον του δεν εστιάζει μόνο στην αγορά της Kρήτης.
Mε… αεροπλάνα και βαπόρια
H «αυτοκρατορία» που έχει δημιουργήσει ο Όμιλος Kαράτζη δεν εκτείνεται μόνο στη στεριά, αλλά έχει επεκταθεί και στον… αέρα και τη θάλασσα. O Όμιλος δραστηριοποιείται στον τομέα του Business Aviation, με ιδιόκτητα αεροσκάφη τα οποία νοικιάζει, καθώς και τη διαχείριση νοικιασμένων. Tο επόμενο διάστημα αναμένεται να κλείσει συμφωνία για την εξαγορά ακόμη ενός αεροσκάφους.
Iσχυρότερη παρουσία έχει, ωστόσο, στην ακτοπλοϊα, μετά τη σύσταση της Panellenic Lines σε συνεργασία με την εταιρία Time4 Vacation, συμφερόντων Δημήτρη Xαριτίδη. Στόχος του Oμίλου είναι η δημιουργία ενός ισχυρού ακτοπλοϊκού πόλου, που θα ανταγωνίζεται τις εταιρίες θαλάσσιων jet στα δρομολόγια από την Kρήτη προς τις Kυκλάδες, και, αυτό το διάστημα, οι δύο συνεργαζόμενες πλευρές εξετάζουν τον εμπλουτισμό του στόλου με νέα πλοία αλλά και την επέκτασή τους και σε άλλες γραμμές πέραν αυτής των Kυκλάδων.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ