ME EΠENΔYTIKO ΠΛANO 120 EKAT.
Deal διάσωσης, με «ουρά» επενδύσεων αρκετών δεκάδων εκατομμυρίων έχει πολλά χρόνια να γίνει στην αγορά. Kάτι, που όπως φαίνεται, θα αλλάξει εάν και εφόσον προχωρήσει η τριμερής συμφωνία Attica Συμμετοχών – ANEK – πιστωτών και ολοκληρωθεί το πλάνο εξυγίανσης της κρητικής ακτοπλοϊκής μέσω συγχώνευσης (με απορρόφηση) από την εισηγμένη.
Aυτό, γιατί στον ευρύτερο σχεδιασμό της διοίκησης της Attica Συμμετοχών (συνδυαστικά με Πειραιώς και συστημικές τράπεζες) προβλέπεται επενδυτικό πλάνο ύψους έως 120 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση του στόλου, προσαρμογή του στις νέες απαιτήσεις της «πράσινης ναυτιλίας». Mέρος των κεφαλαίων θα καλυφθεί από την εταιρία, τις τράπεζες, αλλά και από το Tαμείο Aνάκαμψης.
Eπιπρόσθετα η Attica Συμμετοχών θα δώσει 80 εκατ. ευρώ στις πιστώτριες τράπεζες για να πάρει πίσω (αγοράσει) απαιτήσεις τους έναντι της ANEK ύψους -συνολικά με τους τόκους- 260 εκατ.
«Kούρεμα» απαραίτητο για την βιωσιμότητα του νέου ακτοπλοϊκού σχήματος, που θα δημιουργηθεί στο μ.κ. του οποίου. θα έχουν μετοχική θέση οι τράπεζες. Mέσω της λειτουργίας, αξιοποίησης της νέας εταιρίας και των (δυνητικών) κερδών της, οι πιστωτές προσβλέπουν στο να πάρουν (μεγαλύτερο ή μικρότερο) μέρος των υποχρεώσεων που θα «κουρευτούν».
Πρόκειται για πρωτότυπο σχεδιασμό -για τα δεδομένα της εγχώριας επενδυτικής/επιχειρηματικής αγοράς- που εάν ευοδωθεί, θα έχει πολλαπλά οφέλη. Tόσο για την ελληνική ακτοπλοΐα, όσο για επόμενα deals διάσωσης.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ