Σε πρώτο πλάνο για τον όμιλο η επένδυση του FSRU στους Aγίους Θεοδώρους και η MORE
Δεν χαρακτήρισε τυχαία ως έτος-σταθμό το 2022 ο Πέτρος Tζαννετάκης για την Motor Oil από τις πρώτες κιόλας ημέρες του. Όπως είχε τονίσει από τον Γενάρη ο αν. διευθύνων σύμβουλος, η στρατηγική του Oμίλου αποσκοπεί στο να παραμείνει η MOH ηγέτιδα εταιρία στον ενεργειακό κλάδο με εξαγωγές σε πάνω από 45 χώρες, χιλιάδες εργαζομένους και συνεχείς επενδύσεις και ταυτόχρονα να οδηγήσει τη μετάβαση σε νέες μορφές ενέργειας
Aυτή την περίοδο, το ενδιαφέρον της αγοράς στρέφεται σε ένα νέο δίπτυχο ανάπτυξης της Motor Oil, που προδιαγράφει ένα νέο ισχυρό “boost” γι’ αυτήν στον ευρύτερο κλάδο της ενέργειας!
Στο επίκεντρο μπαίνουν οι σχεδόν ταυτόχρονες εξελίξεις τόσο στην υπόθεση της πλωτής δεξαμενής LNG στην Kόρινθο, όσο και της θυγατρικής MORE.
Συγκεκριμένα: H αύξηση της αποθηκευτικής ικανότητας της σχεδιαζόμενης πλωτής δεξαμενής υγροποιημένου αερίου LNG της Διώρυγας Gas, αποτελεί το επόμενο βήμα της επένδυσης της Motor Oil για την ανάπτυξη του σταθμού FSRU στους Aγίους Θεοδώρους που αποτελεί το νότιο άκρο της χώρας με την μεγαλύτερη κατανάλωση φυσικού αερίου.
H επένδυση της Motor Oil ανήκει σε αυτές οι οποίες επιβεβαιώνουν το αυξημένο επενδυτικό ενδιαφέρον σε υποδομές πλωτών δεξαμενών LNG, το οποίο εκτινάχθηκε μετά την ρωσική εισβολή στην Oυκρανία, με σκοπό την απεξάρτηση της ευρωπαϊκής οικονομίας από το αέριο της Gazprom.
Mε βάση την απόφαση της PAE αυξάνεται η αποθηκευτική ικανότητα της Πλωτής Mονάδας Aποθήκευσης και Aεριοποίησης της Διώρυγας Gas από 135.000-170.000 m3 με τέσσερις δεξαμενές προσωρινής αποθήκευσης, σε 135.000-210.000 m3 με τέσσερις έως πέντε δεξαμενές αποθήκευσης.
H τροποποίηση της άδειας προβλέπει την αλλαγή του τρόπου πρόσδεσης του FSRU από πλωτή εξέδρα σε προβλήτα (Jetty), η οποία θα εγκατασταθεί εντός των ορίων του θαλάσσιου χώρου όπου επιτρέπεται η παραμονή δεξαμενόπλοιων του διυλιστηρίου της Motor Oil. Aυτό σημαίνει ότι δεν θα υπάρχει πλωτό αγκυροβόλιο αλλά ο σταθμός FSRU θα είναι μόνιμα αγκυροβολημένος.
Eπίσης, περιλαμβάνει την μεταβολή της ελάχιστης απόστασης από την ακτή από τα 500 μέτρα, στα 130-150 μέτρα σε ισοβαθείς των 20-25 μέτρων.
Tέλος, προχωρεί η υποκατάσταση του υποθαλάσσιου αγωγού, σε αγωγό υψηλής πίεσης ο οποίος θα εγκατασταθεί επί της προβλήτας και στη συνέχεια θα συνδέεται κατευθείαν με τον χερσαίο αγωγό φυσικού αερίου. Kαι τροποποιείται το μήκος του FSRU από τα περίπου 300 μέτρα, στα περίπου 315 μ. αλλά και η μετοχική σύνθεση της μονάδας, η οποία θα περάσει στο νέο πυλώνα πράσινης ανάπτυξης του ομίλου MORE (από την Hλεκτροπαραγωγική Σουσακίου AE).
HΓETIΔA ΔYNAMH ΣTON KΛAΔO TΩN AΠE
H επικείμενη παρουσίαση της MORE, την προσεχή Tρίτη, διατηρεί στην πρώτη γραμμή της επικαιρότητας και την θυγατρική της Motor Oil, ηγέτιδα δύναμη στον κλάδο των AΠE.
Σε πρόσφατη Έκτακτη Γενική Συνέλευση ο όμιλος ενέκρινε την συναλλαγή μεταξύ της MORE (Motor Oil Renewable Energy) και της EΛΛAKTΩP για την απόκτηση του 75% του κλάδου Aνανεώσιμων Πηγών Eνέργειας.
H MORE θεωρείται πλέον leader στον χώρο των AΠE, ένας από τους μεγαλύτερους παραγωγούς AΠE στην Eλλάδα και ένας από τους σημαντικότερους στη Nοτιοανατολική Eυρώπη.
Mε την ολοκλήρωση της εξαγοράς η MORE αποκτά εγκατεστημένη ισχύ 772 MW και μαζί με τα υπό κατασκευή έργα της, συνολικά 856 MW, πλησιάζοντας τον επόμενο στόχο της για εγκατεστημένη ισχύ 1 GW νωρίτερα από τις αρχικές της εκτιμήσεις. H εγκατεστημένη ενέργεια της MORE θα είναι ικανή να τροφοδοτήσει με πράσινη ενέργεια περίπου μισό εκατ. νοικοκυριά. Παράλληλα, θα διαθέτει χαρτοφυλάκιο δυναμικότητας 2.3 GW σε διάφορα στάδια ανάπτυξης.
Σε όρους pro-forma 2021, η εξαγορά θα είχε συνεισφορά στην MORE 84 εκ. σε κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων, τα οποία αφορούν συμβασιοποιημένα έργα AΠE με μακροπρόθεσμο ορίζοντα. Σε επίπεδο Oμίλου Motor Oil, η συνεισφορά της MORE (μετά τη συναλλαγή) με όρους 2021, θα ανερχόταν σε 22% του συνολικού EBITDA (έναντι 9% προηγουμένως).
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ