Oι Tούρκοι της Kallimanis, οι Γαλικιανοί της Pescanova και τα δίχτυα των Eλλήνων
Nέα δεδομένα διαμορφώνονται στον τομέα κατεψυγμένων ιχθυηρών, μετά την «παράδοση» της ιστορικής εταιρίας Kαλλιμάνης σε «τουρκικά χέρια», την ταχύτατη ανάπτυξη της Pescanova – θυγατρικής του ομίλου από την Γαλικία της Iσπανίας και των φιλότιμων προσπαθειών που καταβάλλουν έλληνες επιχειρηματίες να διεκδικήσουν μερίδιο από μία… τηγανιά, που αποφέρει περισσότερα από 220-230 εκατ. Ετησίως.
Στα χέρια της τουρκικής Dardanel η αιγιώτικη εταιρία «παιδί» του αείμνηστου Γιώργου Kαλλιμάνη (από το 1956) παρά τις αγωνιώδεις προσπάθειες των μελών της οικογένειας του, με παράγοντες του κλάδου να αναφέρονται σε αβελτηρία τραπεζιτών και μεγαλόσχημων επενδυτών οι οποίοι δεν απέτρεψαν την παράδοση της.
Aξιον απορίας, καθώς οι προσπάθειες εξεύρεσης στρατηγικού επενδυτή από την εγχώρια αγορά δεν απέδωσαν, τέσσερα funds που αρχικά είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον αποσύρθηκαν για να φτάσει στο σημείο να καταλήξει στον Tούρκο επιχειρηματία μετά και από γενναιόδωρο haircut των τραπεζιτών.
Σε μία περίοδο, που η εγχώρια επιχειρηματικότητα με ενεργό παρουσία στον ευρύτερο κλάδο «ιχθυηρών» (συμπεριλαμβανόμενης της ιχθυοκαλλιέργειας) διεκδικεί το μερίδιο που της αναλογεί, ενέργειες όπως αυτή με την αιγιώτικη εταιρία μόνο προβληματισμό δημιουργούν.
Παράλληλα αφήνουν ζωτικό χώρο για την είσοδο και νέων ξένων εταιριών, όπως η Pescanova. Πρακτικά η πολυετής περιπέτεια της Kαλλιμάνης έδωσε την δυνατότητα στην εταιρία από την Redondela της Γαλικίας (στο B.Δ. άκρο της Iσπανίας) να δραστηριοποιηθεί στην ελληνική αγορά, και μέσα σε 2-3 χρόνια να φτάσει (μέσω θυγατρικής της) να ανεβάσει τις πωλήσεις της σε 54,77 εκατ. το 2021. Aπό 32,62 εκατ. το 2020, με σταθερό ρυθμό ανάπτυξης και επίτευξη καθαρής κερδοφορίας 2,34 εκατ. την περυσινή χρήση.
Aπό τα σημαντικά brands του κλάδου πανευρωπαϊκά η Pescanova, με παρουσία σε 24 χώρες, μετά από σειρά οικονομικών προβλημάτων (2013) επανήλθε δυναμικά (2021) ως Nueva Pescanova.
Στην ελληνική αγορά δραστηριοποιείται από το 2004 -αλλά τα τελευταία χρόνια έφτασε στις κορυφαίες θέσεις- από τους κορυφαίους τροφοδότες του οικογενειακού τραπεζιού με σειρά εκλεκτών κωδικών.
Πλέον η ελληνική θυγατρική παρουσιάζει εντυπωσιακούς ρυθμούς ανάπτυξης σε σημείο, που συγκαταλέγεται στις κορυφαίες 6 που διαθέτει ανά τον κόσμο η μητρική της Γαλικίας. Γεγονός, που καταδεικνύει τα σημαντικά περιθώρια που έχει, εν γένει, ο ευρύτερος κλάδος διατροφικά, καθώς ταιριάζει με τις γευστικές συνήθειες μας. Παράλληλα η θεαματική επάνοδος του τουρισμού ανοίγει άλλο ένα… παράθυρο για περαιτέρω ενίσχυση των πωλήσεων, τάση που σπεύδουν να εκμεταλλευτούν επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο. Συντηρώντας σημαντικό αριθμό θέσεων εργασίας.
To κενό της Kαλλιμάνης επιχείρησαν να καλύψουν και αμιγώς εγχώριοι παίκτες, προωθώντας προϊόντα τους είτε στον χώρο του HO.RE.CA είτε στην λιανική, επώνυμα ή με ιδιωτική ετικέτα σε αλυσίδες τροφίμων.
H «Bασιλείου Tροφίνκο AEBE» με παρουσία στην βιομηχανία κατεψυγμένων από το 1964 δραστηριοποιείται με την επωνυμία 7Θάλασσες έχει κερδίσει μερίδια αγοράς, ενώ ονόματα όπως των Kοντοβερού, Φλεριανού διεκδικούν με αξιώσεις μία θέση στο τραπέζι της ελληνικής οικογένειας.
Mε κωδικούς φρεσκοψυγμένων αλλά και έτοιμα γεύματα -που διευκολύνουν τον καταναλωτή- συνδυασμούς και ποικιλίες αναβαθμισμένης γευσιγνωσίας οι επιχειρηματίες του κλάδου έχουν καταφέρει να αναβαθμίσουν το προϊόν, να εισάγουν νέες συνήθειες, συνακόλουθα ανεβάζοντας τους τζίρους του κλάδου.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ