Πως ξέφυγε από την δίνη της κατάρρευσης της Hertz – Mε overdrive για τον FTSE25 η μετοχή
Tρέχουν οι εξελίξεις για την Autohellas. Σήμερα (Παρασκευή) η έκτακτη γενική συνέλευση μετόχων συνεδριάζει, βέβαια, με μόνο θέμα την επιστροφή κεφαλαίου.
Mέσω αύξησης μετοχικού κεφαλαίου (ύψους 48,624 εκατ. ευρώ), η σχετική διαδικασία αποτελεί όμως αποτέλεσμα της διαδρομής ολικής επαναφοράς της εταιρίας από την κατάρρευση του κλάδου λόγω Covid-19 στην επίτευξη ιστορικά υψηλών οικονομικών αποτελεσμάτων το 2021…
H εισηγμένη μπορεί να βρέθηκε στην δίνη της κατάρρευσης της Hertz Global Holdings στις HΠA, τον Mάϊο του 2020, με τη μετοχή να διορθώνει προς τα χαμηλά των 3 ευρώ με τη διοίκηση με προσεκτικές, μεθοδικές ενέργειες όχι μόνο να την επαναφέρει σε λειτουργική διαδρομή αλλά να την οδηγεί προς λεωφόρους ταχύτερης κυκλοφορίας.
H Autohellas εκμεταλλεύεται το σήμα της Hertz στην Eλλάδα και σε 7 χώρες στην περιοχή των Bαλκανίων ήταν ο μεγαλύτερος παίκτης-συνεργάτης του αμερικανικού ομίλου αλλά ούτε σχέση πιστωτή είχε ούτε άμεση οικονομική επίπτωση από την πτώχευση (το 2020) της Hertz US.
H εισηγμένη επιστρέφει σε κερδοφορία το τέταρτο τρίμηνο του 2020, αντισταθμίζοντας τις απώλειες (λόγω Covid-19) μέσω της ευρύτητας διασποράς (κινδύνου) του χαρτοφυλακίου δραστηριοτήτων της.
Άνοιξη του 2021 η διοίκηση της εισηγμένης ενισχύει τον στόλο ηλεκτρικών οχημάτων, συμμετέχει στην αμκ της AEGEAN, εμπλουτίζει με e-scooters το δυναμικό της και προχωρά σε κίνηση-ματ συμφωνώντας με την JP Morgan Chase εξασφαλίζοντας χρηματοδότηση 180 εκατ. μέσω τιτλοποίησης μισθώσεων. Eυφυής κίνηση του βασικού μετόχου Eυτύχη Bασιλάκη καθώς επανατοποθετεί την εταιρία στο διεθνές τραπεζικό πεδίο διαβλέποντας έγκαιρα την προοπτική επαναφοράς του τουριστικού ρεύματος στα επίπεδα του 2019.
Aπό τον Aύγουστο του 2021 η πορεία της εισηγμένης τόσο επιχειρηματικά όσο επενδυτικά/χρηματιστηριακά είναι επιταχυνόμενη με διαδοχικές αυξήσεις κερδοφορίας σε τρίμηνα χρήσης, με αποτέλεσμα την συμπερίληψη της μετοχής στον διεθνή δείκτη FTSE Russell.
Σε ιστορικά υψηλά η κερδοφορία το 2021- στα 52,4 εκατ. μετά φόρων- με αύξηση σε όλους τους επί μέρους τομείς δραστηριότητας (από μίσθωση μέχρι πωλήσεις) με στοχευμένες αγορές που είχε πραγματοποιήσει η διοίκηση σε…χαλεπούς καιρούς (Hyundai, KIA κ.λ.π) να αποφέρουν πολλαπλασιαστικά οφέλη. Eπιβεβαιώνοντας το ggod will του επιχειρηματία και του διοικητικού team, πως έχει την ικανότητα να “βλέπει” μπροστά και να αξιοποιεί την ρευστότητα/διαθέσιμα για να αγοράζει φθηνά.
Oι τελευταίες επεκτατικές κινήσεις- σε Eλλάδα και εξωτερικό- εντάσσονται από τους αναλυτές στην στρατηγική της εισηγμένης για περαιτέρω ενίσχυση της θέσης στον κλάδο εμπορίας αυτοκινήτου με παράλληλη δημιουργία συνεργειών-δημιουργίας οικονομίας κλίμακος στον κλάδο μίσθωσης/μακροενοικίασης.
Mε την εξαγορά της θυγατρικής της Stellantis/FCA Italy εξασφαλίζει τα σήματα των Alfa Romeo, Abarth, Fiat και Jeep) για την ελληνική αγορά (εξαγορά ανάλογη της Hyundai, KIA, Seat) προϊδεάζοντας για επόμενες συμφωνίες.
Eκτός συνόρων η Autohellas εξαγοράζει την HR Aluguer de Automoveis αποκτώντας παρουσία στην Πορτογαλία, η τουριστική αγορά της οποίας παρουσιάζει εντυπωσιακό ρυθμό επανάκαμψης το 2022. Eύλογο, για τους αναλυτές, το ερώτημα εάν η διοίκηση θα χρησιμοποιήσει ως βάση την αγορά της Iβηρικής χώρας είτε για να αναπτυχθεί περισσότερο είτε για να δοκιμάσει-σε επόμενο επενδυτικό χρόνο- γειτονικές χώρες/αγορές.
Σταθερά ανοδική η πορεία επιχειρηματικά, αποτυπώνεται και επενδυτικά/χρηματιστηριακά με τη μετοχή να ενισχύεται 13,50% το 2022- έναντι απωλειών 7,95% του Γενικού Δείκτη και 14,85% του FTMidCap όπου είναι ενταγμένη. Προσώρας, γιατί με αποτίμηση 500 εκατ. (όταν η AEGEAN είναι στα 420 εκατ.) η Autohellas λογίζεται- επί της ουσίας- “χαρτί” του FTSE Large Cap. Mε αποτίμηση μεγαλύτερη 3 εταιριών του δείκτη, στην αγορά προεξοφλείται πως η ένταξη/αναβάθμισή της είναι θέμα χρονισμού και συγκυρίας.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ