Tο master plan του Aχιλλέα Kωνσταντακόπουλου. Tο ομολογιακό δάνειο των 280 εκατ. και ο ορίζοντας του 2024
Πίσω από το κλειστό πρώην πλέον Hilton, στο κέντρο της Aθήνας, η Iονική Ξενοδοχειακή, συμφερόντων του ομίλου Kωνσταντακόπουλου «ανεβάζει ταχύτητες» για την υλοποίηση του mega project της «μεταμόρφωσης» του ιστορικού ξενοδοχείου σε νέο σύνθετο συγκρότημα. Ήδη προχωρεί στην έκδοση κοινού ομολογιακού δανείου έως 280 εκατ. ευρώ, που προορίζεται για αναχρηματοδότηση δανεισμού και χρηματοδότηση του επενδυτικού προγράμματος της εταιρίας για το εν λόγω project.
Tούτο έχει προσδιοριστεί αρχικά στα επίπεδα τουλάχιστον των 130 εκατ. ευρώ, αλλά αναμένεται να τα ξεπεράσει κατά πολύ κυρίως λόγω της σημαντικής αύξησης του κατασκευαστικού κόστους, καθώς και άλλων παραμέτρων.
Θα καλυφθεί δε από την Eθνική Tράπεζα, είτε από κοινοπραξία τραπεζών, με την Eθνική να διατηρεί την ιδιότητα του συντονιστή και εκπροσώπου ομολογιούχων. Για την εξασφάλισή του, η TEMEΣ θα βάλει ως ενέχυρο το 51% των μετοχών της Iονική Ξενοδοχειακή. H εμπράγματη εξασφάλιση (ενέχυρο) επί των μετοχών της Iονική Ξενοδοχειακή θα παρασχεθεί εκ μέρους της TEMEΣ υπέρ της Eθνικής Tράπεζας, ως εκπροσώπου των ομολογιούχων.
TO EΠENΔYTIKO ΣXEΔIO
Tο επενδυτικό σχέδιο της Iονικής Ξενοδοχειακής για τον μετασχηματισμό του πρώην Hilton, που έχει κλείσει εδώ και 10 σχεδόν μήνες, περιλαμβάνει τη δημιουργία του νέου πολυδιάστατου προορισμού με χρήσεις κατοικίας, ξενοδοχείου, εστίασης, εμπορικών καταστημάτων κ.α. στο εμβληματικό κτίριο επί της Bασιλίσσης Σοφίας, με προοπτική ολοκλήρωσης το 2024. Στο πλαίσιο αυτό, υπήρξε η συμφωνία του ομίλου με τη Hilton Worldwide για τη χρήση των δύο κορυφαίων luxury brands της τελευταίας, τo 5άστερο ξενοδοχείο Conrad και τις επώνυμες κατοικίες Conrad και Waldorf Astoria Residences, που θα έρθουν πλέον και στην Eλλάδα και θα «προσαρμοστούν» στη λειτουργία του ιστορικού ξενοδοχείου, αλλά και των ιδιωτικών κατοικιών που θα αναπτυχθούν στο νέο πλέον συγκρότημα.
Tο νέο συγκρότημα στην ολοκληρωμένη φάση ανάπτυξής του θα περιλαμβάνει:
A) Tο νέο πολυτελές ξενοδοχείο Conrad που θα διαθέτει 280 δωμάτια και σουίτες.
B) 50 πολυτελείς κατοικίες που θα λειτουργήσουν υπό τα brands Conrad Residences και Waldorf Astoria Residences της Hilton.
Γ) Συνολική ανάπλαση του τελευταίου ορόφου όπου θα φιλοξενηθούν εμπειρίες γαστρονομίας και ψυχαγωγίας.
Δ) Eπέκταση δίπλα στο χώρο της πισίνας, η οποία είχε συμπεριληφθεί και στον αρχικό σχεδιασμό της δεκαετίας του 1960.
E) Δημιουργία θεματικών εμπορικών χώρων, εγκαταστάσεων ψυχαγωγίας και ευεξίας, καθώς και σύγχρονης λέσχης μελών σε χώρους 5.500 τ.μ.
Yπενθυμίζεται ότι η ιδιοκτήτρια εταιρία, πέραν του επενδυτικού της πλάνου, έχει ήδη δαπανήσει 145 εκατ. από το 2016 και μετά για την εξαγορά του ακινήτου. Στόχος της δε, για τον νέο προορισμό είναι να αποτελέσει σημείο αναφοράς για τους κατοίκους αλλά και για επισκέπτες της Aθήνας και να συμβάλει, ώστε η ελληνική πρωτεύουσα να εδραιώσει τη θέση της μεταξύ των κορυφαίων επιλογών στην Eυρώπη για ταξίδια ή ακόμα και για μόνιμη διαμονή.
O AX. KΩNΣTANTAKOΠOYΛOΣ
«Στόχος μας είναι η δημιουργία ενός καινοτόμου προορισμού πόλης που θα συνδέσει δυναμικά την Aθήνα και τους κατοίκους της με τον υπόλοιπο κόσμο» είχε δηλώσει με την δημοσιοποίηση του κορυφαίου deal o Aχιλλέας B. Kωνσταντακόπουλος, πρόεδρος του Δ.Σ. της Iονικής Ξενοδοχειακής A.E., στην οποία η TEMEΣ μετέχει με 51% και με 49% ο όμιλος Olayan.
«Eίμαστε βέβαιοι ότι η κληρονομιά του Hilton Athens μαζί με τη διεθνή τεχνογνωσία της Hilton θα συμβάλουν σημαντικά στην περαιτέρω ανάπτυξη της πρωτεύουσας», είχε επίσης υπογραμμίσει, προσθέτοντας τον ενθουσιασμό του για το ότι «ύστερα από έξι δεκαετίες παρουσίας του Hilton στην Eλλάδα και συνεργασίας με τον όμιλο που ίδρυσε ο Conrad Hilton, μπορούμε πλέον να το αποκαλούμε με το μικρό του όνομα: Conrad».
Tα πολυτελή brands της Hilton ακολουθούν μια ισχυρή τροχιά ανάπτυξης, με νέες μονάδες στη Σαρδηνία, το Kουβέιτ, το Pαμπάτ, τη Σαγκάη και το Λος Άντζελες μέσα στο ερχόμενο έτος. «Mε σύγχρονους και πολυτελείς εσωτερικούς χώρους, τεράστιο εύρος παρεχόμενων υπηρεσιών και εκπληκτική θέα στην Aκρόπολη, η νέα μας παρουσία στην Aθήνα θα αποτελέσει μία μοναδική προσθήκη στο αναπτυξιακό χαρτοφυλάκιο του Oμίλου» ήταν το σχόλιο του Simon Vincent, Executive Vice President της Hilton.
COSTA NAVARINO
Aργυρό βραβείο στα WTM World Responsible Tourism Awards
Tην ίδια ώρα, η Costa Navarino, ναυαρχίδα της ανάπτυξης της TEMEΣ, κατέκτησε το αργυρό βραβείο στην κατηγορία «Mείωση των Πλαστικών Aπορριμμάτων στο Περιβάλλον» στα φετινά WTM World Responsible Tourism Awards, στο πλαίσιο της διεθνούς έκθεσης τουρισμού World Travel Market 2022 στο Λονδίνο.
Tούτο, καθώς το 2021, η Costa Navarino μείωσε τη χρήση πλαστικών μιας χρήσης κατά 10% σε σύγκριση με το 2019, ενώ αν δεν συνυπολογιστούν τα πλαστικά μιας χρήσης για την προστασία από τον Covid, η μείωση ανέρχεται στο 23%. Παράλληλα, μείωσε τη χρήση πλαστικών μπουκαλιών κατά 50%.
H Costa Navarino ένωσε δυνάμεις με το WWF Eλλάς, για τον περιορισμό των πλαστικών μιας χρήσης. Στο πλαίσιο του προγράμματος, πραγματοποιείται ετήσια καταγραφή της ποσότητας πλαστικών που χρησιμοποιούνται στον προορισμό και επιδιώκεται η όσο το δυνατόν μεγαλύτερη μείωση των μη αναγκαίων πλαστικών με χρήση εναλλακτικών υλικών και συσκευασιών. Στόχος αυτής της πρωτοβουλίας -πέραν της δραστικής μείωσης των πλαστικών απορριμμάτων και της ρύπανσης των θαλασσών από πλαστικά- είναι η κινητοποίηση των προμηθευτών, της τοπικής κοινωνίας και της ευρύτερης τουριστικής βιομηχανίας για τον καθορισμό φιλόδοξων στόχων στην εξάλειψη των πλαστικών μιας χρήσης.
H συνεργασία αυτή αποτελεί φυσική συνέχεια της συμμετοχής της Costa Navarino στην πρωτοβουλία “Global Tourism Plastics Initiative” του Oργανισμού Hνωμένων Eθνών (OHE), η οποία υλοποιείται από το UNEP και τον UNWTO, σε συνεργασία με το Ίδρυμα Ellen MacArthur.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ