Σημαντικά αυξημένο κύκλο εργασιών, αλλά μείωση κερδών κατέγραψε η Κρι-Κρι στο εννεάμηνο του 2022.
Ο τζίρος της εταιρείας διαμορφώθηκε σε €137,26 εκ. έναντι €110,24 εκ. το 2021 (αυξημένος +24,5%).
Αντίστοιχα, τα βασικά μεγέθη της κερδοφορίας για το εννιάμηνο διαμορφώθηκαν ως εξής:
Τα μικτά κέρδη ανήλθαν σε €28,47 εκ. έναντι €37,46 εκ. το εννιάμηνο 2021.
Τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) ανήλθαν σε €11,18 εκ. έναντι €22,29 εκ. το εννιάμηνο 2021.
Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε €7,44 εκ., έναντι €19,04 εκ. το εννιάμηνο 2021.
Τέλος, τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους, ανήλθαν σε €5,93 εκ., έναντι €15,02 εκ. το εννιάμηνο 2021.
Στον κλάδο γιαουρτιού συνολικά οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά +26,6% σε αξία και +16,5% σε όγκο. Στις αγορές του εξωτερικού, οι πωλήσεις παρουσιάζουν ισχυρή διψήφια ανάπτυξη +30,2%, ξεπερνώντας τα €54 εκ. Σημαντική ώθηση υπάρχει από την αγορά της Ιταλίας (αύξηση +38,5%), του Ηνωμένου Βασιλείου (αύξηση +20%), και από άλλες χώρες όπως η Σουηδία, η Γερμανία και η Αυστρία. Σε επίπεδο δεκαμήνου, οι πωλήσεις γιαουρτιού στο εξωτερικό συνεχίζουν με αντίστοιχο ρυθμό ανάπτυξης που ξεπερνά το +31%.
Στην ελληνική αγορά γιαουρτιού, οι πωλήσεις της ΚΡΙ-ΚΡΙ εμφανίζουν πλέον διψήφια αύξηση +22,6%, ξεπερνώντας τα €46 εκ. Η τρέχουσα συγκυρία με τις συνθήκες υψηλού πληθωρισμού, έχει προκαλέσει σημαντικές αναταράξεις στη συνολική αγορά. Πλέον, η συνολική αξία της αγοράς γιαουρτιού βρίσκεται σε θετικό έδαφος +1,4% [στοιχεία IRI σε αξία, Ιαν.-Σεπ. 2022], παρά την πτώση της σε όγκο. Ταυτόχρονα, ορισμένες υποκατηγορίες της αγοράς όπως αυτές των παιδικών, των βρεφικών και των λειτουργικών γιαουρτιών, στις οποίες η ΚΡΙ-ΚΡΙ έχει ισχυρή παρουσία, παρουσιάζουν υψηλή ανελαστικότητα, με αποτέλεσμα η πτώση τους να είναι πολύ περιορισμένη ή και να ενισχύονται.
Έτσι, το μερίδιο αγοράς των γιαουρτιών ΚΡΙ-ΚΡΙ διαμορφώνεται πλέον σε 17,1%, αυξημένο κατά 0,7 ποσοστιαίες μονάδες [στοιχεία IRI σε αξία, Ιαν.-Σεπ. 2022]. Παράλληλα, στην τρέχουσα συγκυρία αναδεικνύεται η τάση ενίσχυσης του μεριδίου αγοράς των γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας, αποτέλεσμα της στροφής των καταναλωτών σε value for money προϊόντα. Από αυτήν αναμένεται να προκύψει όφελος για την ΚΡΙ-ΚΡΙ, μιας και αποτελεί τον μεγαλύτερο παραγωγό για την εγχώρια αγορά γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας. Πλέον, στο δεκάμηνο η ανάπτυξη των εγχώριων πωλήσεων γιαουρτιού ξεπερνά το +23%.
Στον κλάδο του παγωτού, στην εγχώρια αγορά, οι πωλήσεις μας εμφάνισαν διψήφια μεταβολή +13,1%. Σε αυτήν συνετέλεσαν, κυρίως, η επέκταση του δικτύου πωλήσεων και το λανσάρισμα της νέας σειράς premium παγωτών Master Rich, σε συνδυασμό με την ενίσχυση των τουριστικών ροών από το εξωτερικό. Το μερίδιο αγοράς των παγωτών ΚΡΙ-ΚΡΙ αυξήθηκε κατά 0,6 ποσοστιαίες μονάδες σε όγκο (15,6%) και μειώθηκε κατά -0,1 ποσοστιαία μονάδα σε αξία (15,8%) [στοιχεία NIELSEN, Ιάν.-Αύγ. 2022].
Οι υψηλές τιμές των υλικών και της ενέργειας οδήγησαν στη μείωση των περιθωρίων κέρδους, ως αποτέλεσμα της συνειδητής απόφασης της εταιρίας, στη δύσκολη αυτή περίοδο να δείξει έμπρακτα τη στήριξη της σε καταναλωτές, κτηνοτρόφους και εργαζόμενους. Πιο συγκεκριμένα:
– Καταναλωτές: προσπάθεια για συγκράτηση των τιμών πώλησης των προϊόντων γιαούρτης και παγωτού, παρά την εκτίναξη στις τιμές πρώτων υλών, μεταφορών και ενέργειας.
– Κτηνοτρόφοι: δίκαιη αμοιβή στους δοκιμαζόμενους παραγωγούς γάλακτος προσφέροντας ανταγωνιστικές τιμές αγοράς για το φρέσκο γάλα.
– Εργαζόμενοι: οριζόντια στήριξη των εργαζομένων με ‘επιδόματα ακρίβειας’ και στοχευμένες μισθολογικές αυξήσεις σε χαμηλόμισθα στρώματα.
– Περιβάλλον και εξοικονόμηση ενέργειας: επενδύσεις σε μονάδα βιοαερίου και φωτοβολταϊκού πάρκου με στόχο τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος και παράλληλα την ενεργειακή εξοικονόμηση και τη συγκράτηση του κόστους των παραγόμενων προϊόντων.