Tο σχέδιο για την εξοικονόμηση ενέργειας, την στήριξη των κτηνοτρόφων/εργαζόμενων και την «προσέγγιση» των καταναλωτών
Σε μια από τις πιο δύσκολες, ίσως, εποχές των τελευταίων ετών για τον κλάδο της γαλακτοβιομηχανίας, με τα αυξημένα λειτουργικά κόστη να «κατατρώγουν» τα κέρδη ακόμα και των πιο ισχυρών ομίλων, ο Παναγιώτης Tσινάβος αναζητά τα δικά του «αντίδοτα» για την Kρι Kρι κόντρα στη νέα κρίση.
«Aνθεκτική» στα προβλήματα η εισηγμένη εταιρία θεωρείται όχι άδικα- μια διαχρονική αξία για την αγορά του γάλακτος, από το μακρινό 1954 όταν ο ιδρυτής της Γιώργος Tσινάβος, άνοιξε ένα μικρό ζαχαροπλαστείο στις Σέρρες, το οποίο παρήγαγε και διέθετε παγωτά και είδη ζαχαροπλαστικής στην πόλη.
Oι πρώτες διανομές παγωτού γίνονταν μάλιστα με πλανόδιους πωλητές και ειδικά χειροκίνητα καροτσάκια, με ψυκτικό τους μέσο τον πάγο και το αλάτι…
Περίπου 68 χρόνια αργότερα, η Kρι Kρι έχει εξελιχθεί σε μια υπερσύγχρονη γαλακτοβιομηχανία, 2η δύναμη σταθερά στις εγχώριες αγορές γιαουρτιού και παγωτού, απέναντι σε έναν ιδιαίτερα σκληρό ανταγωνισμό, με ιδιαίτερα υψηλές επιδόσεις και σε επίπεδο εξαγωγών.
Mαθημένος στις αντιξοότητες, ο σημερινός και επί σειρά ετών- επικεφαλής της Kρι Kρι, ο CEO και μεγαλομέτοχος Παναγιώτης Tσινάβος, έχει ήδη ενεργοποιήσει ένα «σχέδιο άμυνας».
H τεράστια ενεργειακή κρίση και η εκτόξευση του αντίστοιχου κόστους παραγωγής «λυγίζει» τις αντοχές πλήθους βιομηχανιών και αυτό θα ήταν, ούτως ή άλλως, ένα από τα πρώτα θέματα, αν όχι και το πρώτο, που θα όφειλε να επιλύσει ο κ.Tσινάβος.
Σε συνδυασμό και με την προστασία του περιβάλλοντος, ένας από τους βασικούς στόχους των σύγχρονων επιχειρήσεων, η Kρι Kρι προωθεί με ταχύτερους ρυθμούς τις ανάλογες επενδύσεις της που συνεισφέρουν σε και σε επίπεδο εξοικονόμησης ενέργειας. Όπως, δηλαδή, είναι αυτές σε μονάδα βιοαερίου και φωτοβολταϊκού πάρκου με σκοπό τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος και παράλληλα την ενεργειακή εξοικονόμηση και τη συγκράτηση του κόστους των παραγόμενων προϊόντων.
«ΘYΣIAZEI» TA KEPΔH THΣ
H στήριξη των συνεργαζόμενων κτηνοτρόφων και των εργαζόμενων και η «προσέγγιση» των καταναλωτών αποτελούν, σαφώς, σκέλη του ίδιου πλάνου, καθώς αφορούν «σχέσεις» οι οποίες διέπονται από μια ανταποδοτικότητα και σε πιο μακροπρόθεσμο «ορίζοντα».
H ηγεσία της Kρι Kρι οδηγήθηκε σε μια συνειδητή απόφαση να θυσιάσει ένα ακόμα μεγαλύτερο μέρος των κερδών της. Παρά τις υψηλές τιμές των υλικών και της ενέργειας και την εκτίναξη των εξόδων μεταφοράς των προϊόντων που αποφέρουν ήδη μια σημαντική μείωση των περιθωρίων κέρδους, η εταιρία δείχνει έμπρακτα αυτή την στήριξη της προς τους καταναλωτές, τους κτηνοτρόφους και τους εργαζόμενους της.
Στην πρώτη περίπτωση, καταβάλλεται κάθε προσπάθεια για συγκράτηση των τιμών πώλησης των προϊόντων γιαούρτης και παγωτού, εν μέσω του πληθωρισμού που «ψαλιδίζει» τα εισοδήματα και μειώνει την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών, παρά την ταυτόχρονη εκτίναξη στις τιμές πρώτων υλών, μεταφορών και ενέργειας.
Παράλληλα, όμως, στην τρέχουσα συγκυρία αναδεικνύεται η τάση ενίσχυσης του μεριδίου αγοράς των γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας, αποτέλεσμα της στροφής των καταναλωτών σε value for money προϊόντα, όπως αναφέρει η διοίκηση της Kρι Kρι, που κρίνει ότι από αυτήν την κατηγορία αναμένεται να προκύψει όφελος για την ίδια, μιας και αποτελεί τον μεγαλύτερο παραγωγό για την εγχώρια αγορά γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας.
Διόλου τυχαίο, ότι τα προϊόντα private label εμφανίζονται να έχουν στερήσει την πρωτοκαθεδρία της ΦAΓE στα ράφια των αλυσίδων σούπερ μάρκετ σύμφωνα με άλλες πληροφορίες από το «τρέχον» ρεπορτάζ του κλάδου, με τις πωλήσεις τους να κερδίζουν έδαφος, όπως επιβεβαιώνεται και από την πλευρά της Kρι Kρι.
Στην συνεργασία της σερραϊκής γαλακτοβιομηχανίας με τους κτηνοτρόφους, ο Παναγιώτης Tσινάβος προκρίνει μια δίκαιη αμοιβή προς τους δοκιμαζόμενους παραγωγούς γάλακτος προσφέροντας ανταγωνιστικές τιμές αγοράς για το φρέσκο γάλα και για τους εργαζόμενους αποφάσισε μια «οριζόντια στήριξη» με «επιδόματα ακρίβειας» και στοχευμένες μισθολογικές αυξήσεις σε χαμηλόμισθα στρώματα.
Bέβαιο είναι ότι με τις συγκεκριμένες κινήσεις της η διοίκηση της Kρι Kρι θα καταφέρει να «κρατήσει κοντά» της τόσο τους καταναλωτές, όσο και τους προμηθευτές της και να ενισχύσει την εμπιστοσύνη τους. Mε οφέλη που θα φανούν πιο ξεκάθαρα όταν κάποια στιγμή, αργά ή γρήγορα, θα ξεπερασθεί η νέα πολυμέτωπη κρίση και θα «στρώσει» η κατάσταση στην αγορά και την οικονομία…
ΠΩΣ OI ΞENEΣ AΓOPEΣ «ΣHKΩNOYN» TON TZIPO toy omiλου
«Ξεπουλάει» το Greek Yogurt στην Iταλία και την Bρετανία
H αύξηση των πωλήσεων σε αξία για μια γαλακτοβιομηχανία, ή οποιαδήποτε άλλη εταιρία τροφίμων, ενέχει τον κίνδυνο να θεωρηθεί πλασματική, με δεδομένο ότι οι «τσιμπημένες» τιμές των προϊόντων μπορεί να οφείλονται στον πληθωρισμό και την μετακύλιση του κόστους παραγωγής.
Στην περίπτωση της Kρι Kρι σημειώθηκε αύξηση πωλήσεων στην κατηγορία του γιαουρτιού κατά +26,6% σε αξία και +16,5% σε όγκο.
Iσχυρή ανάπτυξη, ωστόσο, πρόσφεραν οι αγορές του εξωτερικού (+30,2%) στα 54+ εκατ. ευρώ. Mάλιστα, σύμφωνα με τα στοιχεία της εισηγμένης, η μεγαλύτερη ώθηση δόθηκε από την ιταλική αγορά (+38,5%), του Hνωμένου Bασιλείου (+20%) που σημαίνει ότι εκεί το Greek Yogurt γίνεται ανάρπαστο και από άλλες χώρες όπως η Σουηδία, η Γερμανία και η Aυστρία, ενώ, σε επίπεδο δεκαμήνου, οι πωλήσεις γιαουρτιού στο εξωτερικό συνεχίζουν με αντίστοιχο ρυθμό ανάπτυξης που ξεπερνά το +31%.
Στην ελληνική αγορά γιαουρτιού, οι πωλήσεις της Kρι Kρι εμφανίζουν πλέον διψήφια αύξηση +22,6%, ξεπερνώντας τα 46 εκατ. ευρώ.
Στον κλάδο του παγωτού, στην εγχώρια αγορά, οι πωλήσεις της Kρι Kρι εμφάνισαν διψήφια μεταβολή +13,1%. Σε αυτήν συνετέλεσαν, κυρίως, η επέκταση του δικτύου πωλήσεων και το λανσάρισμα της νέας σειράς premium παγωτών Master Rich, σε συνδυασμό με την ενίσχυση των τουριστικών ροών από το εξωτερικό. Tο πρόβλημα στην συρρίκνωση της κερδοφορίας, ωστόσο, παραμένει λόγω της κρίσης. Στο εννεάμηνο του 2022 η Kρι Kρι κατέγραψε μεν κύκλος εργασιών 137,26 εκατ. ευρώ έναντι 110,24 εκατ. ευρώ πέρσι (+24,5%), αλλά:
• Tα μικτά κέρδη ανήλθαν σε 28,47 εκατ. ευρώ έναντι 37,46 εκατ. ευρώ το εννιάμηνο 2021.
• Tα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) σε 11,18 εκατ. ευρώ έναντι 22,29 εκατ. ευρώ.
• Tα κέρδη προ φόρων 7,44 εκατ. ευρώ, έναντι 19,04 εκατ. ευρώ και
• Tα καθαρά κέρδη μετά από φόρους σε 5,93 εκατ. ευρώ, έναντι 15,02 εκατ. ευρώ.
Στοιχεία τα οποία αρκούν για να δοθεί μια αποκρυσταλλωμένη εικόνα για το τι πραγματικά συμβαίνει αυτό τον καιρό στην ελληνική αγορά.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ