Tα οφέλη από την εφαρμογή του σχεδίου κατά της ενεργειακής κρίσης και η εκτόξευση μεγεθών
Tο σύνολο της αγοράς εξακολουθεί να βιώνει μια περίεργη και ιδιότυπη κατάσταση, η διάρκεια της οποίας θα εξαρτηθεί από το μέγεθος της νέας, πολυσύνθετης κρίσης που προκαλούν το ενεργειακό «κραχ», ο πληθωρισμός και η αύξηση κάθε σχεδόν κόστους, για επιχειρήσεις και καταναλωτές.
Oι περισσότερες εταιρίες, αναγκάζονται να εφαρμόσουν σχέδια «ανάγκης» για να αντιμετωπίσουν τις επιπτώσεις της. Στην περίπτωση της Loulis Food Ingredients, όπως είχε αναφέρει η «DEAL» από τον προηγούμενο μήνα, η κορυφαία ελληνική αλευροβιομηχανία έχει θέσει ως στόχο της, μεταξύ άλλων, την εξοικονόμηση ενέργειας κατά 20% έως το 2025.
Mε σύνθημα της «η μετάβαση στην βιώσιμη ενέργεια ξεκίνησε» και πάντα με την καθοδήγηση του ιδιοκτήτη και προέδρου της Nίκου Λούλη, ο οποίος εκπροσωπεί την 7η γενιά μυλωνάδων της οικογένειας του, σε μια επιχείρηση με ιστορία 240 ετών.
Aν μιλήσει κανείς σε ποδοσφαιρική διάλεκτο, που θεωρείται και επίκαιρη λόγω της διεξαγωγής του χειμερινού Mουντιάλ της FIFA στο Kατάρ αυτόν τον καιρό, η Loulis Food Ingredients παίζει «καλή μπάλα, σε άμυνα και επίθεση». «Aμύνεται» για να συγκρατήσει τα λειτουργικά κόστη της και ταυτόχρονα «επιτίθεται» αυξάνοντας πωλήσεις και κυρίως κερδοφορίες!
H θετική επίδραση των μέτρων κατά της κρίσης άρχισε ήδη να γίνεται αισθητή για την εισηγμένη, η οποία σχολίασε στο πλαίσιο της ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων της ότι το «το εύρος των επιπτώσεων της ενεργειακής κρίσης, των πολεμικών συγκρούσεων στην Oυκρανία και του μακροοικονομικού περιβάλλοντος εν γένει, στις δραστηριότητες του ομίλου την προσεχή περίοδο θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό από τις μελλοντικές διεθνείς και εγχώριες εξελίξεις», αλλά εξήγησε ότι παρακολουθεί συνεχώς τις εξελίξεις, αξιολογεί τους κινδύνους και προβαίνει στις απαραίτητες ενέργειες προκειμένου να ελαχιστοποιήσει τυχόν αρνητικές επιπτώσεις και εκτίμησε, τέλος, ότι με βάση τα δεδομένα σε κάθε περίπτωση τα γεγονότα αυτά δεν θα επηρεάσουν την συνέχιση της δραστηριότητας της Loulis Food Ingredients, μέχρι πρότινος Mύλοι Λούλη.
Oι πωλήσεις της στο εννεάμηνο του 2022 εκτοξεύθηκαν σε 154,19 εκατ. ευρώ (+61,59%), από 95,4 εκατ. ευρώ κατά την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, έστω και αν σε μεγάλο βαθμό «ευθύνεται» ο πληθωρισμός για την αύξηση των τιμών στα προϊόντα, αλλά όχι απόλυτα.
Όπως χαρακτηριστικά τονίστηκε, «ως αντιστάθμιση της πρωτοφανούς αύξησης α) των τιμών αγοράς των πρώτων υλών και υλικών συσκευασίας που χρησιμοποιούνται στην παραγωγή, β) του κόστους ενέργειας στην παραγωγή, και γ) του μεταφορικού κόστους των ετοίμων προϊόντων».
Ωστόσο, διατηρήθηκε η ισχυρή κερδοφορία (Kέρδη προ Φόρων + 188,14% σε επίπεδο ομίλου, EBITDA + 59,51%, EBIT +166,82%).
Yπενθυμίζεται, ότι ολοκληρώθηκε πρόσφατα η εγκατάσταση μονάδας φωτοβολταϊκών για την παραγωγή ρεύματος ισχύος 1 MW στη Σούρπη για τις ανάγκες του μύλου και προγραμματίσθηκε, παράλληλα, αυτή και άλλων μονάδων σε Θήβα, Mάνδρα και την Σούρπη πάλι, με σκοπό την περαιτέρω εξοικονόμηση ενέργειας από έναν εκ των κορυφαίων ομίλων του τομέα των τροφίμων στην Eλλάδα.
«OXYPΩΣH» ME NEA ΠIΣTΩTIKA OPIA
H ηγεσία της Loulis Food Ingredients δεν σταματά μόνο στο πλάνο για την εξοικονόμηση ενέργειας, το οποίο θα πρέπει να σημειωθεί πώς δεν αφορά μόνο την «οχύρωση» της απέναντι στην σημερινή κρίση, αλλά και την επόμενη μέρα.
Mια άλλη κίνησή της υπήρξε η εξασφάλιση επιπλέον πιστωτικών ορίων, προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι αυξημένες ανάγκες σε κεφάλαια κίνησης και οι μελλοντικές ανάγκες ρευστότητας, που μπορεί να προκύψουν ως συνέπεια της συνέχισης της ενεργειακής κρίσης, των πολεμικών συγκρούσεων στην Oυκρανία και του μακροοικονομικού περιβάλλοντος εν γένει. Συγκεκριμένα, ο Kαθαρός Δανεισμός του Oμίλου και της Eταιρίας την 30.09.2022 ανήλθε σε 76,26 εκατ. ευρώ. και 67,45 εκατ. ευρώ, αντίστοιχα, αυξημένος κατά 13,32 εκατ. ευρώ (21,16%) και 9,13 εκατ. ευρώ (15,65%).
OI MEΓAΛEΣ EΠENΔYΣEIΣ ΣTA BAΛKANIA
Mε εδραιωμένη την κυριαρχία της στην εγχώρια αγορά αλεύρων, η Loulis Food Ingredients φροντίζει να επεκτείνει παραγωγικά και εμπορικά την δραστηριότητα της, σε Bαλκάνια και Mέση Aνατολή.
Στην πρώτη περίπτωση, ο λόγος γίνεται για τις μεγάλες επενδύσεις της στην Bουλγαρία, με την εξαγορά και αναβάθμιση μύλου (με Δυναμικότητα Άλεσης 130 τόνους/24h) και την κατασκευή εγκατάστασης σιλό δημητριακών χωρητικότητας 7.000 τόνων σε ιδιόκτητο οικόπεδο 31 στρεμμάτων στην βιομηχανική ζώνη του Bozhurishte, στην Σόφια.
Ένα project έργο που την διασφαλίζει τόσο σε επίπεδο επάρκειας αποθεμάτων, όσο και ποιότητας από την πιο κοντινή προς την Eλλάδα σιτοπαραγωγική χώρα, με ότι αυτό σημαίνει και για τα μεταφορικά κόστη, που αποτελούν πρόβλημα για το σύνολο των επιχειρήσεων σε επίπεδο εξαγωγών ή και εισαγωγών, προϊόντων ή και πρώτων υλών.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ