Νέο σχέδιο αναδιάρθρωσης ετοιμάζει η οικογένεια Θεοδωρίδη με κλείσιμο μη αποδοτικών καταστημάτων
Η δραματική συρρίκνωση των πωλήσεων επίπλων μέχρι και 40% εξαιτίας της οικονομικής κρίσης που έχει κάμψει την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών, εξελίσσεται σε… σαράκι για την Sato της οικογένειας Θεοδωρίδη.
Ο Σωτήρης Θεοδωρίδης, ο οποίος πριν από μερικά χρόνια έφερε την… επανάσταση στα έπιπλα γραφείου, είδε το εννεάμηνο του 2011 τον κύκλο εργασιών να υποχωρεί ακόμη περισσότερο στα 19.397 ευρώ από 30.517 πέρυσι και τις ζημιές να διευρύνονται κατά 16,13% στα 11.122 ευρώ.
Το νέο αυτό «καμπανάκι» οδηγεί τον επιχειρηματία και τον γιο του, Γιώργο ο οποίος «τρέχει» κυρίως την αλυσίδα οικιακής χρήσης «Entos», στην εφαρμογή ενός πιο αυστηρού πλάνου αναδιοργάνωσης, σύμφωνα με πληροφορίες. Ο άξονας πάνω στον οποίο θα κινηθούν και πάλι είναι ο περαιτέρω περιορισμός των δαπανών, πέραν του 19,57% και εννεάμηνου, η εκμετάλλευση δυνατοτήτων συνεργιών, ενώ δεν αποκλείεται και κλείσιμο μη αποδοτικών καταστημάτων που δεν συνεισφέρουν συνολικά στην εταιρία παρά μόνο την «φορτώνουν» με ζημίες.
Λέγεται πως ο αριθμός των καταστημάτων αυτών είναι πάνω από τρία στην περιοχή της Αττικής. Η δύσκολη κατάσταση της εισηγμένης και γενικότερα του λιανεμπορίου, οδήγησε επίσης την διοίκηση της Sato και στην διακοπή της δραστηριότητας στην ανάπτυξη των αλυσίδων Bo Concept, Maison Coloniale και Divani & Divani που απέφεραν ελάχιστα έσοδα στον όμιλο. Ασύμφορες κρίθηκαν επίσης και οι θυγατρικές που είχε ιδρύσει στις… καλές εποχές, στην Τουρκία και τη Γερμανία.
Έτσι, φρόντισε να απαλλαγεί από αυτές μεταβιβάζοντας ολόκληρο το ποσοστό συμμετοχής του στην τουρκική εταιρία «TCC» έναντι 1,9 εκατ. ευρώ, όπως και όλες τις μετοχές της «Sato Office Gm bH» στη γερμανική «Nowy Styl Sp» έναντι 5,15 εκατ. ευρώ.
Παράλληλα, τα στελέχη του ομίλου εξετάζουν την δυνατότητα αποδοτικότερης αξιοποίησης των ακινήτων του ομίλου, με το πλάνο να περιλαμβάνει είτε την πώληση όσων θα αποφέρουν περισσότερα, είτε την ενοικίαση. Και οι δύο περιπτώσεις πάντως, στην παρούσα αρνητική συγκυρία φαίνονται πολύ δύσκολες να φέρουν αποτέλεσμα.
Τα ENTOS
Με αιχμή του δόρατος την αλυσίδα επίπλων και οικιακού εξοπλισμού ENTOS, ο όμιλος SATO προσανατολίζεται στην διεύρυνση του μεριδίου του.
Με επαναλαμβανόμενες προωθητικές ενέργειες σε διάφορες κατηγορίες προϊόντων, η οικογένεια Θεοδωρίδη θα προσπαθήσει να αναστρέψει το αρνητικό κλίμα.
Η αλυσίδα περιλαμβάνει σήμερα έξι εταιρικά καταστήματα στην Αθήνα, 1 στην Θεσ/κη και 1 στην Πάτρα, ενώ στο δίκτυό της συγκαταλέγονται και 14 καταστήματα franchise. Προχωράει δε τους τελευταίους μήνες σε συνεχείς μειώσεις τιμών, σε μια προσπάθεια να χτυπήσει τον ανταγωνισμό, ενώ στην παρούσα φάση δεν υπάρχουν σχέδια μεταβολής του δικτύου της.
Τα σχέδια ενδυνάμωσης του κλάδου των επίπλων γραφείου της Sato περνούν λοιπόν και μέσω των Entos, προκειμένου να εξισορροπηθούν οι ύποπτες απώλειες. Για τον ίδιο λόγο αλλά και εξαιτίας των προοπτικών ανάπτυξης που παρουσιάζουν οι «πράσινες» επενδύσεις, ο «Mr Sato» έχει βάλει άλλο ένα μεγάλο στοίχημα, ποντάροντας στην Sato Energy μέσω της οποίας δραστηριοποιείται στα φωτοβολταϊκά.
Η επένδυση αυτή του κόστισε 15 εκατ. ευρώ και στόχος του είναι σταδιακά να επεκταθεί και στο σύνολο των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας είτε αυτόνομα, είτε με συνεργασίες.