Με θετικό πρόσημο έκλεισε το 2022 για τον όμιλο Jumbo με τις πωλήσεις να ξεπερνούν ακόμη και τις προσδοκίες της διοίκησης. Συνολικά οι πωλήσεις του 2022 αυξήθηκαν κατά +14% περίπου σε σχέση με το 2021 και κατά +12% περίπου σε σχέση με το 2019, ενώ ο τελευταίος μήνας του έτους (Δεκέμβριος) έκλεισε για τον όμιλο Jumbo με εντυπωσιακό άλμα 22% περίπου στις πωλήσεις. σε σχέση με τον Δεκέμβριο του 2021.
Όπως σημειώνει ο όμιλος σε ανακοίνωσή του «το προσεκτικά επιλεγμένο προϊόντικό μείγμα, η απόρριψη κάθε κωδικού με άδικη -σε βάρος του καταναλωτή- τιμολόγηση, αξιολογήθηκε, συγκρίθηκε και τελικά επιβραβεύθηκε στην πράξη, από εκατομμύρια καταναλωτές στην Ελλάδα, την Κύπρο, τη Βουλγαρία και τη Ρουμανία.
Τα πρώτα «δείγματα» του 2023
Για το 2023, η διοίκηση του oμίλου τονίζει πως θα ακολουθήσει «την ίδια ακριβώς αναπτυξιακή πελατοκεντρική στρατηγική, τηρώντας ταυτόχρονα σταθερούς τους στόχους της επενδυτικής αλλά και της μερισματικής πολιτικής». Η πρώτη εκτίμηση της Jumbo για την πορεία των μεγεθών το 2023 αναμένεται να δοθεί εντός του πρώτου τετραμήνου και «εφόσον διάφοροι παράγοντες που επηρεάζουν άμεσα κι έμμεσα τη σχέση προϊόντος και τιμής δείξουν τάσεις σταθεροποίησης». Σύμφωνα με την ανακοίνωση της εταιρείας, «τα μέχρι σήμερα στοιχεία για την πορεία των πωλήσεων του Ιανουαρίου του 2023 είναι απλώς εξαιρετικά αλλά η διοίκηση κρίνει ότι είναι μη συνετό αυτή τη χρονική περίοδο να αποτελέσουν βάση για το σύνολο του οικονομικού έτους».
Η εικόνα ανά χώρα
Ειδικότερα, στην Ελλάδα, τον Δεκέμβριο του 2022, οι καθαρές πωλήσεις της μητρικής εταιρείας (χωρίς να υπολογίζονται οι ενδοεταιρικές συναλλαγές), παρουσίασαν αύξηση κατά +15% περίπου σε σχέση με τον Δεκέμβριο του 2021. Συνολικά για το σύνολο του έτους 2022, οι καθαρές πωλήσεις της μητρικής εταιρείας -χωρίς τις ενδοεταιρικές συναλλαγές- παρουσίασαν αύξηση κατά +14% περίπου σε σχέση με το 2021.
Στην Κύπρο οι πωλήσεις κατά τον Δεκέμβριο του 2022 αυξήθηκαν κατά +21% περίπου, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα συνεχίζοντας την εντυπωσιακή δυναμική τους πορεία. Συνολικά οι πωλήσεις, στη χώρα για το σύνολο του έτους 2022 είναι αυξημένες κατά +22% περίπου, σε σχέση με το 2021.
Στη Βουλγαρία οι πωλήσεις του δικτύου κατέγραψαν αύξηση κατά +45% περίπου τον Δεκέμβριο του 2022, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Οι πωλήσεις των καταστημάτων, στη Βουλγαρία, για το σύνολο του έτους 2022 είναι αυξημένες κατά +17% περίπου σε σχέση με το 2021.
Στη Ρουμανία οι πωλήσεις του δικτύου σημείωσαν αύξηση της τάξης του +29% περίπου τον Δεκέμβριο του 2022, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Συνολικά οι πωλήσεις, στην αγορά της Ρουμανίας, για το σύνολο του έτους 2022, είναι αυξημένες κατά +10% περίπου, σε σχέση με το 2021.
Το δίκτυο καταστημάτων και οι νέες προσθήκες
Υπενθυμίζεται ότι κατά το 2022 λειτούργησαν δύο νέα υπερ-καταστήματα, ένα στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στην Μυτιλήνη, τον Μάρτιο 2022 και το δεύτερο στη Ρουμανία στην πόλη Sibiu τον Νοέμβριο του 2022.
Κατά την 31η Δεκεμβρίου 2022, ο όμιλος Jumbo αριθμούσε 83 καταστήματα:
53 στην Ελλάδα,
5 στην Κύπρο,
9 στη Βουλγαρία
16 στη Ρουμανία.
Επιπλέον, στην Ελλάδα και στην Κύπρο λειτουργεί το ηλεκτρονικό κατάστημα www.e-jumbo.gr.
Για το 2023 αναμένεται να λειτουργήσουν δύο ακόμα υπερ-καταστήματα στη Ρουμανία και ένα υπερ- κατάστημα στην Κύπρο. Επίσης, αναμένεται να ξεκινήσει και η λειτουργία του ηλεκτρονικού καταστήματος στη Ρουμανία.
Μέσω συνεργασιών, ο όμιλος έχει παρουσία με 32 καταστήματα που φέρουν το σήμα Jumbo, σε έξι χώρες (Αλβανία, Κόσοβο, Σερβία, Βόρεια Μακεδονία, Βοσνία και Μαυροβούνιο). Κατά το πρώτο τρίμηνο του 2023 αναμένεται να ξεκινήσει τη λειτουργία του το πρώτο κατάστημα που θα φέρει το σήμα Jumbo και στο Ισραήλ.