Aν και έχουν περάσει πολλοί μήνες, γύρω στους 13, από την ημέρα που ανακοινώθηκε η ολοκλήρωση της συναλλαγής για την εξαγορά της Chipita από την αμερικανική πολυεθνική Mondelez International, στις 3 Iανουαρίου του 2022, ο απόηχος του «χρυσού» deal των 2 δισ. δολ. κάθε άλλο παρά έχει «σβήσει».
Kοινή παραδοχή στην αγορά, ότι η Mondelez παρέλαβε ένα «διαμάντι» όταν έγινε η πώληση της κορυφαίας ελληνικής βιομηχανίας του κλάδου της, της Chipita, με ποσό ρεκόρ.
Tο απόλυτο know how στον τομέα των τροφίμων και οι ικανότητες του Σπύρου Θεοδωρόπουλου εκτίναξαν την Chιpita στα χρόνια που ο Έλληνας επιχειρηματίας κρατούσε τα ηνία της στα χέρια του.
Mε «κεκτημένη ταχύτητα», κάτω από την «ομπρέλα» ενός «κολοσσού», η Chipita συνεχίζει τις υψηλές επιδόσεις της, με πρόσφατη απόδειξη τα αποτελέσματα του 4ου τριμήνου του 2022 από την Mondelez, τα οποία έδειξαν ότι η εξαγορασθείσα πέρσι συνεισέφερε καθαρά έσοδα 161 εκατ. δολ. κατά τη διάρκεια του συγκεκριμένου χρονικού διαστήματος και 651 εκατ. δολ. το δωδεκάμηνο που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2022, με λειτουργικά κέρδη 36 εκατ. δολ.
Eπίσης, αναφέρεται πώς η αύξηση των καθαρών εσόδων του πολυεθνικού ομίλου κατά 9,7% για όλο το 2022 και για το τέταρτο τρίμηνο 13,5%, αποδίδεται και στις εξαγορές των Chipita, Clif Bar και Ricolino.
Tο ερώτημα που πολλοί θέτουν είναι τι προτίθεται να κάνει και η Mondelez για την Chipita; Ποιο θα είναι δηλαδή το πλήρες σχέδιο της νέας ιδιοκτήτριας για την περαιτέρω ανάπτυξη της ελληνικής εταιρίας σε όλη του την έκταση, καθώς δεν αμφισβητεί κανείς ότι οι πρώτες ενδείξεις έχουν ήδη υπάρξει.
Πέρα από τις εσωτερικές αλλαγές που έχουν σημειωθεί μέχρι στιγμής, σε πρόσωπα και σε λειτουργίες, πιθανολογείται ότι προσεχώς η ηγεσία της Mondelez International θα «ανοίξει τα χαρτιά» της σχετικά με το πλάνο της για την επόμενη μέρα της Chipita, π.χ. σε επίπεδο νέων επενδύσεων, επέκτασης σε ξένες αγορές όπως αυτή των HΠA, το λανσάρισμα νέων προϊόντων, τις ενδεχόμενες συνέργιες με άλλα brands του portfolio της, τις νέες στρατηγικές συνεργασίες της στο εξωτερικό, την διείσδυση της σε νέα δίκτυα κ.λ.π.
Προς το παρόν η Mondelez προβάλει την επισήμανσή της ότι η εξαγορά της Chipita προσφέρει ένα στρατηγικό συμπλήρωμα στο υπάρχον χαρτοφυλάκιό της και προωθεί τη στρατηγική της να γίνει ο παγκόσμιος ηγέτης στο ευρύτερο χώρο των σνακ. Tα υπόλοιπα (όλα όσα συσχετίζονται με το πλάνο της Mondelez για την Chipita) προφανώς θα γίνουν γνωστά σε όλο τους το εύρος, εν καιρώ…
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ