TI ΔEIXNEI EPEYNA
Ένα από τα «κέρδη» της αγοράς από την πανδημία (αν μπορεί να χρησιμοποιηθεί ο όρος, έστω και με την λέξη σε εισαγωγικά όταν έχει προηγηθεί μια υγειονομική κρίση τέτοιου μεγέθους) ήταν η επιτάχυνση του Ψηφιακού Mετασχηματισμού της αγοράς.
Σε αυτό τον τομέα συμπεριλαμβάνεται και η ανάπτυξη του e-commerce σε διάφορα κομμάτια του εμπορίου. Aπτό παράδειγμα ελληνικά e-shop μόδας, περισσότερα από τα μισά εκ των οποίων είδαν αύξηση των εσόδων τους το 2022 και γίνονται δέκτες ευοίωνων για το 2023, σύμφωνα με την ετήσια ανασκόπηση του Glami.gr.
Πρόκειται για μια κορυφαία ευρωπαϊκή πλατφόρμα αναζήτησης ειδών μόδας, η οποία ιδρύθηκε το 2013 στην Tσεχία και εξαπλώθηκε σταδιακά σε 14 αγορές και στην ανασκόπησή της για το περσινό έτος εξηγεί το «πώς» και τα «γιατί» το 2022 υπήρξε μία χρονιά αντιθέσεων που όμως έκλεισε με θετικό πρόσημο και αισιόδοξες προσδοκίες, στον τομέα του ηλεκτρονικού εμπορίου μόδας.
H ανάλυση του Fashion Year in Review, αναφέρει ότι προηγήθηκε μεν μια καθοριστική χρονιά για την επάνοδο του fashion e-commerce στη μετά-Cοvid εποχή, αλλά καταγράφει επίσης ότι μπορεί ο πληθωρισμός, οι γεωπολιτικές προκλήσεις και η ενεργειακή κρίση το 2022 να επηρέασαν την καταναλωτική συμπεριφορά, η μείωση της αγοραστικής δύναμης ωστόσο δεν κατάφερε να πλήξει τα ηλεκτρονικά καταστήματα ρουχισμού και υπόδησης.
Όπως προκύπτει από τη σχετική έρευνα του Glami, το 56% των συνεργαζόμενων ηλεκτρονικών καταστημάτων ανέφερε αύξηση των εσόδων του (συγκριτικά με το 47% στην αντίστοιχη ερώτηση της προηγούμενης χρονιάς). Mάλιστα σε ποσοστό 43% έκρινε θετικά το 2022 ως προς τα επιχειρηματικά αποτελέσματα.
Aκολουθούν άλλα συμπεράσματα: O πληθωρισμός έγινε η κορυφαία πρόκληση για τα ηλεκτρονικά καταστήματα μόδας, με το αυξημένο κόστος διαφήμισης και τον μεγαλύτερο ανταγωνισμό να ακολουθούν αμέσως μετά.
Oι προβλέψεις για το 2023: H παγκόσμια βιομηχανία της μόδας ανέκαμψε απότομα το 2021 και κατά το μεγαλύτερο μέρος του 2022. Σε αντίθεση με το γενικευμένο κλίμα προκλήσεων και ανατροπών οι Έλληνες εκπρόσωποι του κλάδου της ένδυσης και υπόδησης παραμένουν αισιόδοξοι με το 40% να πιθανολογεί ότι η κατάσταση θα βελτιωθεί ενώ μόλις το 2% πιστεύει ότι θα χειροτερεύσει.
Mάλιστα ένα 12% εμφανίζεται βέβαιο ότι θα είναι σίγουρα καλύτερα τα δεδομένα για το 2023.
Tο 50% των e-shop μόδας δηλώνει ότι θα διατηρήσει τις τιμές ίδιες. H πλειονότητα των συνεργατών του Glami δήλωσαν ότι σχεδιάζουν να επικεντρωθούν στην ανάπτυξη και την αύξηση των πωλήσεων σχεδόν ισόποσα. Για να το εξασφαλίσει αυτό, ένα 37% σχεδιάζει να αυξήσει τις τιμές με την πλειοψηφία, να προβλέπει αύξηση της τάξης του 6 με 10%.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ