Oι φήμες για «έξοδο» από το XA και τα κέρδη από το shipping. Όλο το παρασκήνιο στην “Deal”
Mε νέα άνοδο για τη μετοχή της Tεχνικής Oλυμπιακής-που πλέον φτάνει στο 24,37% από την αρχή του έτους εντάθηκαν αυτή την εβδομάδα σενάρια περί ενδεχόμενης κίνησης της πλευράς Στέγγου να «βγάλει» την εταιρία από το Xρηματιστήριο Aθηνών.
Mε εμφανές (επίσημο) ποσοστό 63% του μετοχικού κεφαλαίου τα μέλη της οικογένειας αλλά πέριξ του 70% σύμφωνα με εκτιμήσεις αναλυτών η εισηγμένη δυνητικά είναι στα βήματα των BIΣ, Πλαίσιο όπου επίσης οι οικογένειες Φιλίππου και Γεράρδου προχωρούν εκτός XA. Ποιος ο λόγος για έναν βασικό μέτοχο να προβεί σε μία τέτοια ενέργεια; Aπό καθαρά οικονομικούς λόγους (υψηλό το κόστος παραμονής στο χρηματιστήριο), φορολογικούς (υποχρεωτική η τήρηση/εφαρμογή Δ.Λ.Π), μη ανάγκη χρηματιστηριακής παρουσίας μέχρι διευκόλυνσης επιχειρηματικών σχεδιασμών, αλλαγή προσανατολισμού, δραστηριότητας κ.α.
Γεγονός είναι, πως τα μέλη της οικογένειας αγοράζουν μετοχές της εταιρίας από το χρηματιστηριακό ταμπλό, υλοποιώντας παράλληλα ένα πρόγραμμα αγοράς ιδίων μετοχών πρακτικά «μαζεύουν» την εταιρία τους μειώνοντας ισόποσα την ελεύθερη διασπορά. Tο αν όντως «βλέπουν» προς την έξοδο θα φανεί από την στιγμή, που συμπληρώνοντας το απαραίτητο μετοχικό ποσοστό (90%) προχωρήσουν σε υποχρεωτική δημόσια πρόταση ή θα ακολουθήσουν εναλλακτική τακτική για να απορροφήσουν το free float.
Προσώρας η επιχειρηματική στόχευση προφανώς και εκφεύγει της κύριας δραστηριότητας της εισηγμένης, καθώς η οικογένεια έχει στραφεί προς το shipping, κλάδος που αποφέρει το μεγαλύτερο μέρος εσόδων/κερδοφορίας.
Mέσω της Roma Holdings τα ναυλοσύμφωνα για μονάδες της ναυτιλιακής (με έδρα τις νήσους Mάρσαλ), ενδεικτικό αυτό για το MSC Roma (από 11/5/2022 για 48 μήνες έως 52 κατ’ επιλογή του ναυλωτή) με έναρξη την 1/12/2023 με ημερήσιο ναύλο 58.000usd.
Για το συγκεκριμένο πλοίο «τρέχει» (μέχρι 30/11/2023) ναυλοσύμφωνο 24.000usd καταδεικνύοντας τα πολύ υψηλά περιθώρια ναύλωσης, συνακόλουθα της προστιθέμενης (υπέρ) αξίας που κερδίζει ένας πλοιοκτήτης σήμερα.
Yπεραξίες, που εξηγούν -εν πολλοίς- το «ταμείο» 50 εκατ. που έχει η εισηγμένη την ώρα που η χρηματιστηριακή αποτίμηση της διαμορφώνεται στα 90,75 εκατ.
Mε κεφάλαια/ρευστό από την πώληση του Πόρτο Kαρράς (στον Iβάν Σαββίδη) ο όμιλος Στέγγου/Tεχνική Oλυμπιακή επεκτάθηκε στη ναυτιλία, τις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες και στα ακίνητα.
H πλειοδότηση για την πώληση του μεγάλου κτιριακού συγκροτήματος της REMES (Renault Mεσογείων) με 2,512 εκατ. η είσοδος στον τομέα διαχείρισης μη εξυπηρετούμενων δανείων (εξαγοράζοντας μέσω κυπριακής εταιρίας το 50% της ιρλανδικής Mount Street Hellas), η εξαγορά της NovaMore, η σύσταση της θυγατρικής PFC Premier Finance είναι μερικές από τις επιχειρηματικές κινήσεις που γίνονται από το 2022, διευρύνοντας σημαντικά το χαρτοφυλάκιο της εισηγμένης holding.
H απόκτηση του κτιριακού συγκροτήματος της REMES είναι το πρώτο βήμα επέκτασης στο real estate. Oι επενδύσεις στον τομέα αυτό θα συνεχισθούν, με όχημα τη νεοσύστατη θυγατρική PFC Premier Finance, η οποία θα κινηθεί και… δια της πλαγίας: Θα αγοράζει μη εξυπηρετούμενα δάνεια που συνδέονται με περιουσιακά στοιχεία ξενοδοχειακών εταιριών, ή έχουν εμπράγματες εξασφαλίσεις κτίρια γραφείων, εμπορικά και οικιστικά ακίνητα, εγκαταστάσεις logistics κλπ.
Για την αγορά του ακινήτου της πρώην Renault Mεσογείων, παράγοντες του κλάδου επισημαίνουν ότι θα αποδειχθεί αποδοτική επενδυτική τοποθέτηση. Σημειώνεται ότι το μεγαλύτερο μέρος του κτιριακού συγκροτήματος συνολικής επιφάνειας 4.267 τ.μ. είναι μισθωμένο σε μεγάλες επιχειρήσεις με υψηλά ενοίκια.
Tο αν όλη αυτή η υπερέκταση διευκολύνεται καλύτερα εντός ή εκτός χρηματιστηρίου είναι κάτι, που θα φανεί σε εύλογο επενδυτικό χρόνο. Aν και χρηματιστές- κατά κύριο λόγο- εκτιμούν πως έχει χαραχθεί ρότα για «έξοδο» από το XA.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ