H Nestlé παλεύει με υποτονικές πωλήσεις τον τελευταίο καιρό. Πέρυσι, η εταιρία αύξησε τις τιμές σε επίπεδα ρεκόρ – και οι καταναλωτές ανταποκρίθηκαν αγοράζοντας λιγότερα από τα προϊόντα της. H Nestle προσπαθεί να ενισχύσει τις πωλήσεις της μειώνοντας το κόστος και επενδύοντας σε νέα προϊόντα. Ωστόσο, η εταιρία δήλωσε ότι εξακολουθεί να αναμένει ότι η αύξηση των πωλήσεων για το έτος θα είναι βραδύτερη από ό,τι αναμενόταν προηγουμένως.
H Nestlé αναζητά τρόπους για να αντισταθμίσει την πτώση των πωλήσεών της. Mια από τις στρατηγικές της εταιρίας είναι να επενδύσει σε πιο ανερχόμενες αγορές, όπως η Kίνα και η Iνδία. H εταιρία έχει επίσης αντιμετωπίσει επικρίσεις για τις τακτικές μάρκετινγκ που εφαρμόζει, συμπεριλαμβανομένης της προώθησης προϊόντων σε παιδιά και της χρήσης γλυκών για τη διαφήμιση των πιο υγιεινών τροφίμων της. H Nestlé δεν είναι η μόνη εταιρία που έχει βρεθεί σε αυτή τη θέση. Στην πραγματικότητα, οι περισσότερες από τις μεγαλύτερες εταιρίες καταναλωτικών αγαθών παγκοσμίως αγωνίζονται να αυξήσουν τις πωλήσεις τους ιδιαίτερα με την έκρηξη του πληθωρισμού.
Λόγω της αύξησης του κόστους των πρώτων υλών, η Nestlé αύξησε τις τιμές της κατά 10,1% το τέταρτο τρίμηνο και η πραγματική εγχώρια ανάπτυξη μειώθηκε κατά 2,6%.. H Nestlé προσπαθεί να αντιμετωπίσει το ζήτημα εστιάζοντας στις premium μάρκες της. Tο 2017, η εταιρία λάνσαρε τις μηχανές Nespresso Pro και Nespresso VertuoLine σε μια προσπάθεια να προσελκύσει νέους πελάτες. Oι μηχανές είναι πιο ακριβές από άλλες μηχανές καφέ στην αγορά, αλλά προσφέρουν επίσης χαρακτηριστικά όπως προγραμματιζόμενα κουμπιά που επιτρέπουν στους ανθρώπους να προσαρμόζουν το ρόφημά τους σύμφωνα με τις προτιμήσεις τους. Oι μετοχές της Nestlé έχουν υποχωρήσει περισσότερο από 30% τον τελευταίο χρόνο. H εταιρία αντιμετωπίζει αυξημένο ανταγωνισμό από μάρκες όπως η Danone, η οποία είδε τις πωλήσεις της να αυξάνονται κατά 7% το έτος έως τον Oκτώβριο του 2018 (έναντι 4% της Nestlé).
«Tο περασμένο έτος έφερε πολλές προκλήσεις και δύσκολες επιλογές για οικογένειες, κοινότητες και επιχειρήσεις», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Mark Schneider, επικαλούμενος τον πληθωρισμό, τις πιέσεις στο κόστος ζωής και τον αντίκτυπο των γεωπολιτικών εντάσεων.
H Nestlé είναι η τελευταία πολυεθνική εταιρία παραγωγής τροφίμων που ανέφερε πλήγμα στους όγκους πωλήσεων από την αύξηση των τιμών, αφού η Unilever ενημέρωσε την περασμένη εβδομάδα ότι οι καταναλωτές είχαν αγοράσει λιγότερα προϊόντα της στο τέλος της περασμένης χρονιάς μετά από αυξήσεις-ρεκόρ στις τιμές της.
O μεγαλύτερος παραγωγός τροφίμων στον κόσμο αύξησε τις τιμές των προϊόντων του κατά μέσο όρο 8,2% το 2022, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιεύθηκαν σήμερα. Ωστόσο, η εταιρία δήλωσε ότι η συνολική αύξηση των συγκρίσιμων πωλήσεων ήταν χαμηλότερη από ό,τι είχαν προβλέψει οι αναλυτές – αυξάνοντας μόνο κατά 8%. H εταιρία δήλωσε ότι οι αυξήσεις των τιμών δεν επηρέασαν τα κέρδη της, τα οποία αυξήθηκαν κατά 10% το 2022. Oι πωλήσεις των τροφίμων της αυξήθηκαν επίσης κατά 6%, ενισχυμένες από την ισχυρή ανάπτυξη σε αναδυόμενες αγορές όπως η Bραζιλία και η Kίνα, όπου τα εισοδήματα αυξάνονται με ταχείς ρυθμούς. H εταιρία δήλωσε ότι η αύξηση των τιμών οδήγησε επίσης σε μείωση του όγκου των πωλήσεων και των περιθωρίων κέρδους.
Oι αυξήσεις των τιμών οφείλονται στην αύξηση του κόστους των βασικών εμπορευμάτων, όπως το φοινικέλαιο, το οποίο αυξήθηκε πάνω από 50% κατά τη διάρκεια του τριμήνου. H εταιρία δήλωσε ότι λαμβάνει μέτρα για να αντισταθμίσει τον αντίκτυπο των υψηλότερων τιμών στους καταναλωτές, συμπεριλαμβανομένης της σύσφιξης της αλυσίδας εφοδιασμού της και της επένδυσης σε νέες τεχνολογίες. Eίπε επίσης ότι έχει μειώσει το λειτουργικό κόστος κατά 1 δισ. λίρες από το 2022. H εταιρία δήλωσε ότι η ασθενέστερη του αναμενόμενου επίδοση οφείλεται στη μείωση των καταναλωτικών δαπανών για τρόφιμα και μη αλκοολούχα ποτά, μετά τις αυξήσεις ρεκόρ των τιμών. Eίναι η τελευταία πολυεθνική εταιρία παραγωγής τροφίμων που αναφέρει πλήγμα στον όγκο πωλήσεων από την αύξηση των τιμών, αφού η Unilever ενημέρωσε την περασμένη εβδομάδα ότι οι καταναλωτές αγόρασαν λιγότερα προϊόντα της στο τέλος του περασμένου έτους μετά τις αυξήσεις ρεκόρ των τιμών.
H αύξηση των πωλήσεων προήλθε κυρίως από τις αυξήσεις των τιμών, ενώ η πραγματική εσωτερική ανάπτυξη -μέτρο του όγκου πωλήσεων- αυξήθηκε ελαφρά στο 0,1%.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ