Μέσα σε τρεις μήνες η εξομάλυνση των προβλημάτων με τους προμηθευτές
Σχέδιο- ασπίδα για την θωράκιση των Carrefour Μαρινόπουλος έχει εκπονήσει και ετοιμάζεται να εφαρμόσει ο διευθύνων σύμβουλος Jerome Loubere. Μέσα στους επόμενους τρεις μήνες, μέσω ενός πλάνου στρατηγικών κινήσεων θα έχει εξομαλυνθεί το πρόβλημα που είχε προκύψει από τον περασμένο χρόνο με τους προμηθευτές, οι οποίοι είναι πρόθυμοι, σύμφωνοι και υποστηρικτές της προσπάθειας αναδιάρθρωσης που καταβάλλει η μεγαλύτερη αλυσίδα σούπερ μάρκετ στην ελληνική αγορά, με μερίδιο πάνω από 20%.
Η συναλλακτική πολιτική που ακολουθούσε μέχρι πρότινος η γαλλική θυγατρική αλλάζει. Ο χρόνος αποπληρωμής των επιχειρήσεων και ιδίως των ελληνικών που την προμηθεύουν με τα προϊόντα τους, θα είναι μικρότερος, δεδομένου ότι κι εκείνες δίνουν τον δικό τους αγώνα επιβίωσης καθημερινά μέσα σε ένα αντίξοο οικονομικό περιβάλλον.
Η Carrefour Μαρινόπουλος αντιλαμβανόμενη τις δυσκολίες τους και ιδίως εκείνων των εταιριών- προμηθευτών που βρέθηκαν εγκλωβισμένες στη «μέγγενη» των τραπεζών και της «απροθυμίας» τους ή αδυναμίας τους να ανοίξουν την στρόφιγγα του δανεισμού, θα καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε η εξόφλησή τους να γίνεται μέσα σε ένα διάστημα 30 ημερών περίπου.
Άλλωστε η «ασφυξία» του τραπεζικού συστήματος ήταν και ένας από τους λόγους που οδήγησαν σε αύξηση των πιέσεων των προμηθευτών προς όλες τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ, αλλά και στην Carrefour για άμεση αποπληρωμή των χρεών τους απέναντί τους.
Στην ουσία, η εταιρία θα εφαρμόσει την στρατηγική που ακολουθούσε μέχρι σήμερα και στις πολυεθνικές, προς τις οποίες οι οφειλές της αλυσίδας ξεχρεώνονταν σε διάστημα που δεν υπερέβαινε τον έναν μήνα. Αλλά επειδή οι μικρές παραγωγικές επιχειρήσεις και ιδίως εκείνες που παράγουν προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας αντιμετωπίζουν μεγαλύτερο πρόβλημα, αυτές είναι και η προτεραιότητά τους από εδώ και στο εξής.
Ο διευθύνων σύμβουλος Jerome Loubere εκτιμά πως λόγω του μεγέθους του ομίλου, αλλά και της πρωτιάς του στην ελληνική αγορά του λιανεμπορίου τροφίμων, την οποία εξακολουθεί να διατηρεί, τα πρώτα αποτελέσματα του οικονομικού εξορθολογισμού θα γίνουν ορατά μέχρι τα τέλη Μαρτίου περίπου.
Αυτό είναι και μία δέσμευση η οποία δόθηκε και στους επικεφαλής του υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας με τους οποίους οι άνθρωποι της Carrefour Μαρινόπουλος είχαν συνεχείς επαφές. Άλλωστε, όπως λένε χαρακτηριστικά υψηλόβαθμα στελέχη της αλυσίδας, τα χρέη τους αποτελούν σταγόνα στον ωκεανό, αφού ισοδυναμούν με τον τζίρο ενός μήνα περίπου (ο κύκλος εργασιών αγγίζει τα 678 εκατ. ευρώ το εξάμηνο του 2011), άρα η λύση για να βρεθεί, είναι θέμα χρόνου.
Αυτό που επισημαίνεται ακόμη είναι πως όσο δύσκολες ώρες και να περνά το λιανεμπόριο, «η Carrefour Μαρινόπουλος» είναι η τελευταία που θα… πεθάνει» και αυτό γιατί τα μεγέθη της παραμένουν ισχυρά και έχει και την στήριξη της μητρικής εταιρίας, για την οποία η ελληνική αγορά είναι ιδιαιτέρως σημαντική.
Από την πλευρά τους και οι προμηθευτές και ιδίως οι Έλληνες προτιμούν να βρεθεί μια λύση «ειρηνική» και όχι να είναι στα… μαχαίρια με την αλυσίδα σούπερ μάρκετ, από την οποία άλλωστε έχουν και σημαντικά οφέλη στον τομέα των εξαγωγών και κυρίως προς τις αγορές της Κύπρου και των Βαλκανίων.
Το νέο στοίχημα
Ταυτόχρονα με τις αλλαγές στα συναλλακτικά ήθη σε σχέση με τους προμηθευτές, στόχος του Jerome Loubere είναι και η περαιτέρω βελτίωση της θέσης των Carrefour Μαρινόπουλος στην αγορά και σε δεύτερο πλάνο και η κερδοφορία.
Γι’ αυτό και ο κ. Loubere έχει ξεκινήσει να εφαρμόζει και μια επιθετική πολιτική εκπτώσεων με το πρώτο δείγμα γραφής να καταγράφεται πριν από μερικές μέρες με την αλυσίδα να δίνει έκπτωση έως και 80% στις κατηγορίες των μη τροφίμων.
Μια πολιτική που αποσκοπεί στο να προσελκύσει περισσότερους καταναλωτές, να τονώσει τις πωλήσεις και να κερδίσει από τους ανταγωνιστές του μερίδια αγοράς.
Επίσης, πολλά ποντάρει η εταιρία και στο νέο υπερκατάστημα που εγκαινιάστηκε στον Γέρακα πριν από λίγο καιρό, το Carrefour Planet, ενώ υπάρχει ο σχεδιασμός για την δημιουργία ακόμη 10 καταστημάτων μέσα σε μια διετία.
Η αναδιάταξη του δικτύου συνεχίζεται και με τα καταστήματα που έχουν ενταχθεί στο χαρτοφυλάκιο της Carrrefour από την συγχώνευση με τα Dia το 2009.
Έτσι βρέθηκε με 920 καταστήματα, εκ των οποίων έχει κλείσει τα 150 σε σημεία που δεν απέδιδαν τα προσδοκώμενα ή καλύπτονταν από άλλα σημεία πώλησης σε κοντινή απόσταση. Σήμερα διαθέτει 771 καταστήματα, από τα οποία τα 278 είναι σούπερ μάρκετ Μαρινόπουλος, 270 Carrefour Express, 98 Smile, 92 OK και 33 υπερμάρκετ Carrefour.
Τεράστια προβλήματα και στα άλλα σούπερ μάρκετ
Η δίνη της κρίσης στο λιανεμπόριο έχει πλήξει το σύνολο των σούπερ μάρκετ, τα οποία επίσης βρέθηκαν αντιμέτωπα με τις ασφυκτικές πιέσεις των προμηθευτών τους για άμεση εξόφλησή τους.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η αλυσίδα Βερόπουλος, η οποία από το περασμένο καλοκαίρι προσπαθεί να λύσει τα προβλήματα με τους προμηθευτές της. Οι μικρότερες εταιρείες έχουν ζητήσει περιορισμό του χρόνου αποπληρωμής τους από την αλυσίδα, ενώ και οι μεγαλύτεροι ασκούν πιέσεις για εξόφλησή τους σε διάστημα μικρότερου του ενός μηνός. Λόγω μάλιστα και της κακής οικονομικής συγκυρίας ο όμιλος βρέθηκε σε «στενωπό» ρευστότητας, την οποία προσπαθεί να ενισχύσει με κάθε τρόπο.
Αλλά και ο δεύτερος τη τάξει παίκτης του λιανεμπορίου τροφίμων, η ΑΒ Βασιλόπουλος έχει αντιμετωπίσει κατά καιρούς προβλήματα με προμηθευτές, με τους οποίους ενίοτε έχει βρεθεί σε «τροχιά» σύγκρουσης. Ο Κωνσταντίνος Μαχαίρας πολλές φορές έχει αναφέρει ότι κι εκείνοι πρέπει να αντιληφθούν το δύσκολο οικονομικό περιβάλλον και να… βάλουν νερό στο κρασί τους.
Μικρότερα προβλήματα, καθώς το δίκτυό του εκτείνεται μόνο στην Αττική, αντιμετωπίζει ο όμιλος Σκλαβενίτη, αν και αυτός έχει άλλο «αγκάθι» να ξεριζώσει και δεν είναι άλλο, όπως λένε οι πληροφορίες, από τον υψηλό δανεισμό ύψους 700 εκατ. ευρώ.