Γρίφος για δυνατούς λύτες είναι πια τα οικονομικά στην Aegan Airlines αφού παρουσιάστηκαν σημαντικές απώλειες στην επιβατική κίνηση το α’ τρίμηνο του 2012, ενώ την ίδια στιγμή κατακόρυφη ήταν και η πτώση των εσόδων της εταιρείας.
Συγκριτικά με το α’ τρίμηνο του 2008 που ήταν η τελευταία «καλή χρονιά» για τις αερομεταφορές στη χώρα μας, η μείωση της επιβατικής κίνησης έφτασε το 35%, ενώ την ίδια στιγμή η μείωση των εσόδων κυμάνθηκε μεταξύ του 45% και 50%.
Ποντάροντας στο Καλοκαίρι
«Μεγάλο στοίχημα» αποτελεί η θερινή περίοδος, όπου η εταιρεία αυξάνει σημαντικά προορισμούς και συχνότητες προς το εξωτερικό δίκτυο, ενώ η διοίκηση της εταιρείας προειδοποιεί ότι σε περίπτωση που το κράτος δεν αποφασίσει τη μείωση των τελών σε όλα τα αεροδρόμια της χώρας μέχρι το τέλος του 2012, από την επόμενη χρονιά η Aegean Airlines θα συρρικνωθεί.
Στο πλαίσιο αυτό, ο αντιπρόεδρος της εταιρείας κ. Ευτύχιος Βασιλάκης υποστήριξε αν και έχει «παγώσει» η μείωση των τελών του «Ελευθέριος Βενιζέλος» λόγω της μη επέκτασης της σύμβασης με την Hochtief, δεν αποτελεί αρνητικό γεγονός, καθώς θα πρέπει το κράτος να αποφασίσει συνολικά για τα τέλη των αεροδρομίων.
Ανεξάρτητη αρχή
Μάλιστα ανέφερε ότι θα πρέπει να δημιουργηθεί μία ανεξάρτητη Αρχή Αερομεταφορών, η οποία θα ελέγξει συνολικά το θέμα των τελών σε όλα τα αεροδρόμια και κατόπιν να προχωρήσει η διαδικασία ιδιωτικοποίησης των περιφερειακών αεροδρομίων.
Ωστόσο ανέφερε ότι η διαδικασία αυτή δεν θα πρέπει να διαρκέσει περισσότερο από ένα εξάμηνο.
«Σε περίπτωση που τα τέλη του αεροδρομίου της Αθήνας δεν μειωθούν μέσα στο 2012, τότε τον επόμενο χρόνο θα έχουμε μια πολύ διαφορετική εταιρεία» είπε ο κ. Βασιλάκης προμηνύοντας συρρίκνωση της Aegean.
Ωστόσο απαντώντας σε ερώτηση για μείωση του προσωπικού ο κ. Βασιλάκης τόνισε ότι δεν έχουν αποφασίσει να προχωρήσουν σε μείωση του προσωπικού και πως ούτε είναι πρόθεση της εταιρείας να κάνει κάτι τέτοιο, ενώ την ίδια στιγμή υπενθύμισε ότι η μείωση προσωπικού που έχει ήδη γίνει αφορά στην επίγεια εξυπηρέτηση που η εταιρεία επέλεξε τρίτους για να εξυπηρετείται.
Ο κ. Βασιλάκης ανέφερε ότι ήδη υπάρχουν πιέσεις από την τρόικα για μια εθνική πολιτική Αεροδρομίων και την ίδρυση της Ρυθμιστικής Αρχής. Δεκαεπτά νέα διεθνή δρομολόγια ξεκινά η Aegean Airlines μέσα στο καλοκαίρι αναπτύσσοντας τρεις νέες βάσεις σε Ρόδο, Κω και Κέρκυρα, όπου για πρώτη η εταιρεία θα προχωρήσει σε πρόσληψη τοπικού προσωπικού (κυρίως αεροσυνοδών).
Ειδικότερα:
-Από την Αθήνα ξεκινά πέντε νέα δρομολόγια προς Πράγα, Βουδαπέστη, Βηρυτό, Τιφλίδα και Μαριούπολη.
-Από Ηράκλειο 4 νέα δρομολόγια προς Βρυξέλλες, Μόναχο, Μόσχα, Τελ Αβίβ.
-Από Θεσσαλονίκη ξεκινά δρομολόγια προς Πετρούπολη.
-Από Ρόδο και Κω δρομολόγια προς Μόσχα.
-Από Κέρκυρα ξεκινά δρομολόγια προς Βρυξέλλες, Μιλάνο και Ρώμη.
-Από Λάρνακα προς Βηρυτό.
-Από Σαντορίνη και Μύκονο εποχικά δρομολόγια προς Μιλάνο και Ρώμη.
Δαπάνες
Από την άλλη πλευρά, η Aegean πέτυχε το 2011 μείωση κόστους κατά 10% σε σχέση με το 2010, παρά το γεγονός ότι εκτοξεύθηκε η τιμή των καυσίμων. Τα τέλη αεροδρομίου είναι αυτά που «συνεισφέρουν» περισσότερο (29%) στα συνολικά έξοδα της εταιρείας, ενώ ακολουθούν τα καύσιμα με 25%.