Ανεβάζουν τον πήχη τα ΕΛΠΕ ποντάροντας στην εξωστρέφεια όπου και θέλει να εξάγει ως το 2015 το 40% της παραγωγής του σε πετρελαιοειδή.
Τουρκία, Βαλκάνια, Βόρεια Αφρική, Μέση ανατολή και επιλεκτικές Αγορές της Ευρώπης, βρίσκονται ψηλά στη λίστα των σύγχρονων διυλιστηρίων της Ελευσίνας.
Με αυτό τον τρόπο, τα «Ελληνικά Πετρέλαια» ποντάρουν να κλείσουν τις «τρύπες» από της απώλειες στην εγχώρια Αγορά.
Όπως δείχνουν τα στοιχεία που έχει στα χέρια της η διοίκηση, σε μια σειρά από χώρες της Βόρειας Αφρικής και της ΝΑ Μεσογείου, δηλαδή σεΛιβύη, Τυνησία, Μαρόκο, Αλγερία, Αίγυπτος, καθώς επίσης και σε Λίβανο, Συρία, Ισραήλ και Τουρκία, η ανάπτυξη παραμένει ισχυρή, και τα χιλιάδες φορτηγά και οχήματα που κυκλοφορούν κάθε χρόνο στους δρόμους, έχουν μεγάλη ανάγκη για ντίζελ το οποίο είναι ένα αυξανόμενα ελλειμματικό προϊόν.
Η ζήτηση για πετρελαιοειδή στις χώρες αυτές, από 3,76 εκατ. μετρικούς τόνους το 2010, αναμένεται να φτάσει στα 4,08 εκατ. τόνους το 2020και στα 4,16 εκ. τόνους το 2025, κυρίως λόγω του ντίζελ κίνησης (σύμφωνα με παλαιότερη μελέτη της Wood Mackenzie, Regional Outlook Mediterranean).
Μόνο η γειτονική Τουρκία υπολογίζεται ότι θα έχει ένα έλλειμμα σε ντίζελ της τάξης των 6 εκατ. τόνων κατ’ έτος. Επίσης, στη γειτονική μας χώρα, τα ΕΛΠΕ, εκτός από καύσιμα, διανέμουν ήδη μεγάλες ποσότητες σεπετροχημικά. Εδώ και δύο χρόνια στην Τουρκία, πωλούν τόσες ποσότητες πετροχημικών, όσες όλες μαζί οι τουρκικές εταιρείες.