Ο Πλάτων Μαρλαφέκας ανοίγει τα χαρτιά του στη “Deal” για τις κινήσεις του
«Ξεθύμανε» η προτίμηση των καταναλωτών στα αναψυκτικά που προέρχονται από τις πολυεθνικές και αρχίζουν να στρέφονται σε αυτά της ελληνικής παραγωγής. Η έκθεση της ICAP αποδεικνύει το παραπάνω συμπέρασμα στην «ακτινογραφία» της για την αγορά των αναψυκτικών στην Ελλάδα.
Με αφορμή αυτό στη “Deal” μιλά ο Πλάτων Μαρλαφέκας, ιδιοκτήτης της Λουξ, ο οποίος κάνει την δική του ανασκόπηση στην αγορά, ενώ ταυτόχρονα μιλά για το μέλλον της Λουξ, το οποίο έχει μπει πλέον σε στέρεες βάσεις, έπειτα από το δυναμικό άνοιγμα της Πατρινής εταιρίας στο Πεκίνο. Την ίδια ώρα μας αποκαλύπτει ποιο είναι το «κλειδί» για να ανοίγει τις ξένες αγορές.
Ωστόσο κάνει λόγο και για το στοίχημα των χυμών, το οποίο δεν έχει αποδώσει μέχρι στιγμής τα αναμενόμενα, αλλά ο Πλάτωνας Μαρλαφέκας εκφράζει την αισιοδοξία του γι’ αυτό το εγχείρημα.
«Έχουμε πραγματοποιήσει δυναμικά ανοίγματα στο εξωτερικό και έχουμε κάνει αισθητή την παρουσία μας. Κοιτάμε πριν από κάθε κίνηση μας, να ιχνηλατούμε πολύ καλά το πεδίο δράσης μας και αναζητούμε ελληνικό στοιχείο, δηλαδή Έλληνες μετανάστες. Αυτή είναι η βασική στρατηγική μας για την εξάπλωση της Λουξ εκτός των συνόρων. Έχουμε παρουσία στην Αγγλία, στην Αμερική, στην Ιταλία ακόμη και στην μακρινή Αυστραλία», λέει χαρακτηριστικά στη “Deal” ο Πλάτων Μαρλαφέκας, ο οποίος στη συνέχεια σκιαγραφεί το προφίλ της ελληνικής αγοράς.
«Η Λουξ τα τελευταία χρόνια κερδίζει έδαφος στις προτιμήσεις των καταναλωτών. Τα βήματα από την πλευρά μας είναι σταθερά και ταυτόχρονα δεν κάνουμε εκπτώσεις στην ποιότητα. Οι καταναλωτές, τα τελευταία χρόνια που η κρίση στοίχειωσε την ελληνική πραγματικότητα, έχουν κάνει στροφή στα ελληνικά προϊόντα, αλλά αυτό που διερωτώμαι εγώ προσωπικά, είναι ότι έπρεπε τα πράγματα να φτάσουν σε αυτό το σημείο για να επιλέξουν ποιοτικά ελληνικά προϊόντα, που στο κάτω-κάτω στηρίζουν την ελληνική οικονομία και την κρατούν όρθια;».
Σε ό,τι αφορά την απόπειρα της Λουξ να πλασάρει φυσικούς χυμούς στην αγορά, ο Πλάτων Μαρλαφέκας αποκαλύπτει στη “Deal” ότι η κίνηση αυτή δεν απέδωσε τα αναμενόμενα κι αυτό, σύμφωνα πάντα με τον ίδιο, συνέβη επειδή ο ανταγωνισμός είναι πολύ μεγάλος, όπως και η επιμονή της εταιρίας να μη βάζει πρόσθετα στους χυμούς χωρίς ζάχαρη, αλλά αντιθέτως να κρατά την ποιότητα σταθερή, γεγονός που της ανεβάζει το κόστος παραγωγής. «Τον τελευταίο καιρό παρατηρούμε μια ανάκαμψη και σε αυτό τον τομέα. Οι καταναλωτές που εμπιστεύονται τους χυμούς Λουξ μένουν πιστοί στην προτίμηση τους και αυτό λόγω της ποιότητας που τους κάνουν να απέχουν πολύ σε όλα τα επίπεδα από τους υπόλοιπους στην αγορά. Θεωρώ πως σύντομα θα κερδίσουμε το χαμένο έδαφος και σε αυτό το εγχείρημα μας».
Από την Πάτρα στο Πεκίνο
Η πατρινή Λουξ έχει ανοίξει τα φτερά της και έχει φτάσει στη χώρα του μεταξιού.
Η εξωτερική της στρατηγική έχει επικεντρωθεί σε μεγάλο ποσοστό στις κινήσεις που γίνονται στην Κίνα, καθώς τα αδέρφια Μαρλαφέκα ξέρουν πολύ καλά πως η αποδοχή της Λουξ στη χώρα της ανατολής θα θέσει σε τροχιά ανάπτυξης την εταιρία τους και θα την καθιερώσουν στην παγκόσμια αγορά. «Η Κίνα είναι μια τεράστια αγορά με δυναμική που έχει παγκόσμιες προεκτάσεις. Θεωρώ όμως πως μπορούμε να ανταποκριθούμε σε αυτή την πρόκληση και αν τα καταφέρουμε θα μιλάμε για άλλα δεδομένα για τη Λουξ. Ίσως πρόκειται για τη μεγαλύτερο βήμα της εταιρίας μας από την γέννηση της, αλλά στα δύσκολα επιβιώνουμε. Ο βασικός σκοπός μας είναι να μπορέσουμε να αποκτήσουμε εργοστάσια παραγωγής της Λουξ στο Πεκίνο, τα οποία θα παράγουν τα μοναδικά σε ποιότητα και γεύση ελληνικά προϊόντα».