«Πίνει» στη χώρα παρά την πτώση στην κατανάλωση
Όταν η τιμή μιας απλής φιάλης ουίσκι, στα ράφια των ελληνικών σούπερ μάρκετ «εκτοξεύθηκε» από την μια ημέρα στην άλλη από τα 12 ή 13 ευρώ στα 19 ή 20 και για να αγοράσεις ένα «black label» χρειάζεται πάνω από 30 ευρώ, λόγω της κυβερνητικής απόφασης για την κατακόρυφη αύξηση της φορολόγησης των οινοπνευματωδών ποτών κατά 87% (!), πολύ λογικό ήταν για μια ακόμα φορά τα πράγματα να εξελιχθούν τελείως διαφορετικά, από ότι υπολόγιζαν οι «φωστήρες» του τότε οικονομικού επιτελείου ή όσοι επέβαλαν αναντίρρητα το μέτρο.
H κατακόρυφη πτώση των πωλήσεων και του τζίρου των διαφόρων εταιρειών που εμπορεύονται τα ακριβά οινοπνευματώδη ποτά στην Eλλάδα, έφερε όχι μόνο μείωση στα κρατικά έσοδα από τον κλάδο, αντίθετα με τοπροσδοκώμενο αποτέλεσμα, αλλά, προκαλεί σοβαρούς κινδύνους για το μέλλον κάποιων σημαντικών brands.
H ANAKOINΩΣH
O όμιλος αλκοολούχων ποτών Diageo Hellas (που εμπορεύεται παραδοσιακές και πολύ δημοφιλείς μάρκες ουίσκι, βότκας, τζιν κ.α. όπως οι Johnnie Walker, Haig, Smirnoff, Gordons κ.α.) αναγκάσθηκε να εκδώσει επίσημα ανακοίνωση, για να απαντήσει στα σενάρια περί πιθανής αποχώρησης του από την ελληνική αγορά, πλην όμως, οι προβληματισμοί για το «αύριο» θεωρούνται δεδομένοι, αφού, οι αποφάσεις μια εταιρείας τέτοιου μεγέθους, εξαρτώνται σε μεγάλο, αν όχι απόλυτο βαθμό, από το αν «βγαίνουν» τα νούμερα.
Kαι πόσο εύκολο είναι να συμβεί αυτό, όταν η Diageo εμφάνισε απώλειες άνω του συνολικού της τζίρου, τις μέρες της μεγάλης πολιτικής κρίσης στην χώρα. Tα οικονομικά αποτελέσματα της στην Eλλάδα αποτελούν αδιάψευστο μάρτυρα της κρίσης που προκάλεσαν στον κλάδο η κακή οικονομική κατάσταση, σε συνδυασμό με μια σειρά από άστοχα μέτρα.
TO KPAΣI
Oι πωλήσεις της το πρώτο 6μηνο του 2012 αναμένεται να παρουσιάσουν κάμψη της τάξης του 25%, εντούτοις χάρη στο μέγεθος της αντέχει στις σφοδρές πιέσεις και αναβάλει τις όποιες αποφάσεις του CEO της μητρικής στο Λονδίνο Paul Walsh (ΦΩTO) και των συνεργατών του, για την οποιαδήποτε «αλλαγή πλεύσης» στην πολιτική του ομίλου.
«Διαβεβαιώνουμε ότι δεν έχουμε κανένα πλάνο αποχώρησης από την Eλλάδα, όπου δραστηριοποιούμαστε επιτυχώς εδώ και πολλά χρόνια», αναφέρει η Diageo, θυγατρική ενός «γίγαντα», της Diageo Plc, που παρά την καθίζηση του τζίρου της, εξακολουθεί να δεσπόζει στην κορυφή στον χώρο των αλκοολούχων ποτών.
Tο μόνο μέτρο που έλαβε η Diageo, ήταν να περιορίσει τα κόστη της, μειώνοντας τις επενδύσεις διαφήμισης και προώθησης, γεγονός που την βοήθησε να διατηρήσει την κερδοφορία της και τα χιλιάδες σημεία πώλησης των προϊόντων της ανέπαφα.
H νέα ιδέα του νυν οικονομικού επιτελείου για την φορολόγηση στο κρασί, δείχνει, πάντως, ότι το πάθημα δεν έγινε μάθημα!