Τι λέει το σχέδιο αποκρατικοποίησής τους και ποιες είναι οι εντολές της Τρόικα
Στο χορό των ιδιωτικοποιήσεων μπαίνουν τα περιφερειακά αεροδρόμια με την Κυβέρνηση να καλείται να ανοίξει και αυτό τον φάκελο και τις εντολές της Τρόικα να είναι σαφείς.
Απαίτηση των τροϊκανών είναι να ξεκινήσουν οι ιδιωτικοποιήσεις των αεροδρομίων με τη διαδικασία του fast track και ζητάει από την Ελληνική Κυβέρνηση να καταρτίσει συγκεκριμένο σχέδιο δράσης το οποίο θα πρέπει να καταθέσει στις Βρυξέλλες.
Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα η διαδικασία φαίνεται να έχει εκτροχιαστεί καθώς τα αεροδρόμια είχαν μπει στη λίστα αποκρατικοποιήσεων για το 2012.
Στόχος είναι τα αεροδρόμια να μετατραπούν σε κέντρα ανάπτυξης εμπορίου αλλά και ψυχαγωγίας δίνοντας νέα πνοή στις πόλεις που βρίσκονται.
Το πρότυπο του Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών αν και αποδείχθηκε αρκετά «ακριβό» θα αποτελέσει το «πρότυπο» για την είσοδο ιδιωτικών κεφαλαίων και στα περιφερειακά αεροδρόμια.
Για το σκοπό αυτό τα περιφερειακά αεροδρόμια έχουν παραχωρηθεί από τον περασμένο Φεβρουάριο στο Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), προκειμένου να ετοιμαστούν οι διαγωνισμοί και να προχωρήσει η εξεύρεση επενδυτών.
Τεχνικοί σύμβουλοι του εγχειρήματος είναι το Γραφείο Δοξιάδη, η Alanna Consulting Group και η Lufthansa Consulting, η οποία έχει ολοκληρώσει ανάλογη προσπάθεια στο Μεξικό το 2002 και στο Κονγκό το 2008.
Σημειώνεται ότι το Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων έχει ομαδοποιήσει τα πρώτα αεροδρόμια και έχει προκηρύξει διαγωνισμό για μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων από τη λειτουργία των αεροδρομίων:
Σε ομάδες τα αεροδρόμια:
• Στην πρώτη εντάσσονται τα αεροδρόμια Κέρκυρας, Μυκόνου και Ιωαννίνων,
• στη δεύτερη τα αεροδρόμια Ακτίου Πρέβεζας, Καρπάθου, Ικαρίας και Χανίων και
• στην τρίτη τα αεροδρόμια Μυτιλήνης, Ρόδου και Χίου.