Η «φουρτούνα» που προκάλεσαν οι δηλώσεις του στην ακτοπλοΐα τον ανάγκασε να «ανακρούσει πρύμναν»
Η μεγάλη «φουρτούνα» που προκάλεσε ο Εμμανουέλε Γκριμάλντι στην ελληνική ακτοπλοΐα με τις δηλώσεις του και τις πράξεις του, ανάγκασαν τον Ιταλό εφοπλιστή να τα «γυρίσει» σε «χρόνο μηδέν».
Ο πρόεδρος της Minoan Lines και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Γκριμάλντι «ανέκρουσε πρύμναν» και προσπαθεί, τώρα, να «ωραιοποιήσει» μια κατάσταση, την οποία ο ίδιος δημιούργησε.
Προφανής στόχος του να επικρατήσει στον ισχυρό ανταγωνισμό που αναπτύσσεται στις ελληνικές θάλασσες (τι άλλο μπορούσε να σημαίνει η φράση «οι Ιταλοί τουρίστες θα βρίσκουν καθημερινά ένα από τα πλοία του Γκριμάλντι στο λιμάνι, με προορισμό την Ελλάδα»;) και να «πιέσει» την ΑΝΕΚ να αποχωρήσει από το δρομολόγιο προς Ανκόνα για να δημιουργήσει ένα μονοπώλιο στην γραμμή. Ανάλογη «κόντρα» έχει ξεσπάσει μεταξύ Γκριμάλντι και Attica Group.
Η τακτική του έγινε «μπούμερανγκ», αφού, συσπείρωσε τους ανταγωνιστές του και ήταν ένας καλός λόγος για να ανασκευάσει τα όσα είπε.
Όταν, όμως, υπάρχουν αποδεικτικά ντοκουμέντα, είναι μάταιο να επιχειρεί κανείς να διαψεύσει τα αδιάψευστα.
Πέρα από τη δημιουργία των εντυπώσεων και αυτό που «μένει» ως τελική αίσθηση από την στάση ενός επιχειρηματία τέτοιου «βεληνεκούς», το διά ταύτα θα κριθεί από τη «ρότα» που εκείνος θα καθορίσει, μετά τις αντιδράσεις, στα επιχειρηματικά του σχέδια – και τότε ο καθένας θα βγάλει τα συμπεράσματα του.
ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΟ
Ο Γκριμάλντι «επιτέθηκε» κατά των Ελλήνων ακτοπλόων, μιλώντας στις εφημερίδες “Corriere del Mezzogiorno” και “Nuovo Qytidianodi Puglia” περί αναξιοπιστίας και έλλειψης σοβαρότητας, όπως έγραψε η “DEAL” στο προηγούμενο φύλο της και επιπλέον ανέφερε ότι «τα οικονομικά προβλήματα πολλών Ελλήνων εφοπλιστών θέτουν σε κίνδυνο τις διακοπές των τουριστών».
Στο ανθελληνικό «μένος» του Γκριμάλντι αντέδρασε ακόμα και ο επίτιμος πρόξενος της Ελλάδας στο Μπάρι (η “DEAL” δημοσίευσε το σχετικό έγγραφο), όχι μόνο οι άλλες ακτοπλοϊκές.
Ο Stelio Campanale αποφάνθηκε ότι οι «κορώνες» του Ιταλού μεγιστάνα έχουν αρνητική επίδραση σε όσους επιθυμούν να ταξιδέψουν και εμμέσως του απέδωσε ευθύνες για τα «χτυπήματα» του σε βάρος των ανταγωνιστών του και το κακό κλίμα στην αγορά.
Όταν το θέμα έλαβε ανεπιθύμητες διαστάσεις, ο Γκριμάλντι θέλησε να απαντήσει συνολικά σε όσα γράφηκαν στον πανελλαδικό έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο.
Ο Ιταλός εφοπλιστής «ζητάει τα ρέστα», κάνει λόγο για «παραπλανητική εκστρατεία δυσφήμησης» και διαβεβαιώνει «…έχουμε μεγάλη εμπιστοσύνη στην Ελλάδα και δεσμευόμαστε απόλυτα να αυξήσουμε το μεταφορικό έργο, οργανώνοντας πακέτα με ξενοδοχεία και επενδύοντας δυνατά στη διαφήμιση και προώθηση διακοπών στην Ελλάδα και στα ελληνικά νησιά».
Ο Γκριμάλντι ενοχλήθηκε από την αναφορά ότι «…θα αφήναμε “με το εισιτήριο στο χέρι” 80.000 επιβάτες που ταξίδευαν από τη Βενετία στην Ελλάδα, ενώ στην πραγματικότητα ήταν κατά πολύ λιγότεροι, περίπου 30.000 και στους οποίους προσφέρθηκαν εναλλακτικές αναχωρήσεις την ίδια μέρα και επιπλέον μείωση τιμών στους ναύλους των εισιτηρίων και δωρεάν γεύματα στο πλοίο» και εξήρε τους Έλληνες συναδέλφους του, λέγοντας ότι συνδέεται «…με μία δυνατή σχέση σεβασμού και φιλίας με πολλούς διεθνείς Έλληνες ιδιοκτήτες εφοπλιστές, οι οποίοι συγκαταλέγονται ανάμεσα στους πιο ιδιοφυείς και προικισμένους εκπροσώπους στον τομέα τους, και λειτουργούν, υπό την ιδιοκτησία τους, τις καλύτερες ναυτιλιακές εταιρίες στον κόσμο», κ.λπ., κ.λπ.
Δεν δόθηκαν, ωστόσο, εξηγήσεις για τη διακοπή στη γραμμή της Βενετίας και την ξαφνική απόσυρση πλοίου για Ανκόνα. Ίδωμεν!