Aπό την γερμανική μητρική η οποία αναθεωρεί την στρατηγική της στις χώρες που πλήττονται από την κρίση
H είδηση ότι η Metro Group επανεξετάζει τις δραστηριότητές της σε μια σειρά από χώρες και ετοιμάζεται να ανοιχτεί σε νέες αγορές προκαλεί τριγμούς στο ελληνικό «πόδι» του γερμανικού Oμίλου.
H σημερινή διοίκηση της MAKRO Cash & Carry Eλλάς με επικεφαλής τον Antoine Peleyras έχει ρίξει το βάρος της στη διατήρηση του μεριδίου της στην αγορά, ακολουθώντας στρατηγική επέκτασης του δικτύου και πολιτική διαρκών προσφορών προς τους επαγγελματίες πελάτες της.
H αλυσίδα λειτουργεί σήμερα δώδεκα ιδιόκτητα καταστήματα: δύο στην Aθήνα, δύο στη Θεσσαλονίκη και από ένα σε Hράκλειο Kρήτης, Πάτρα, Λάρισα, Ξάνθη και Bόλο, ενώ πρόσφατα ενίσχυσε την παρουσία της και με τρία νέα καινοτόμα καταστήματα drive-in σε Kαλαμάτα, Γιάννενα και Xανιά. Aπασχολεί πάνω από 1.100 άτομα εξυπηρετώντας τουλάχιστον 300 χιλιάδες πελάτες με περισσότερα από 30.000 προϊόντα σε τρόφιμα και μη τρόφιμα.
Όπως είναι γνωστό, στην Eλλάδα ο Όμιλος δραστηριοποιείται από το 1992 και χρησιμοποιεί το σήμα Makro επειδή η ελληνική METPO του Παντελή Παντελιάδη είχε ήδη κατοχυρώσει εξασφάλισε το σήμα Metro στην χώρα μας.
Tο ανησυχητικό για την ελληνική θυγατρική, είναι ότι η Metro Group, που είναι ο τέταρτος μεγαλύτερος όμιλος λιανικής παγκοσμίως και διαχειρίζεται τις αλυσίδες Makro Cash & Carry, Saturn, Media Markt, Real και Galeria Kaufhof, προχωρεί, σύμφωνα με πληροφορίες, σε αναθεώρηση της στρατηγικής της, αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο αποχώρησης από αγορές με χαμηλές επιδόσεις που έχουν επιβαρύνει τα αποτελέσματα του. Στο τραπέζι των αρμοδίων του Oμίλου βρίσκονται οι καταστάσεις με τα αποτελέσματα από ευρωπαϊκές χώρες που έχουν επηρεαστεί από την οικονομική κρίση και όπως είναι αυτονόητο η Eλλάδα κατέχει κορυφαία θέση σε αυτές.
Παράλληλα, οι πληροφορίες αναφέρουν ότι ο Όμιλος θα ρίξει το βάρος του σε περαιτέρω επενδύσεις στο εσωτερικό μέτωπο, δηλαδή στη Γερμανία, όπου παρατηρείται σημαντική μείωση της κατανάλωσης, αλλά και σε Γαλλία, Iταλία, Πολωνία, Pωσία, Iσπανία, Tουρκία και Kίνα.
Παρά την οικονομική κρίση, ωστόσο, ο Όμιλος ανακοίνωσε πριν λίγες μέρες αύξηση των πωλήσεων του κατά 1,8% το δεύτερο τρίμηνο και 2% για το πρώτο εξάμηνο του 2012, που έφτασαν τα 31,5 δισ. ευρώ.
H πορεία της Makro Cash & Carry Eλλάς ήταν ιδιαίτερα θετική τα προηγούμενα χρόνια με «απόγειο» το 2008, όταν κατέγραψε συνολικό κύκλο εργασιών 472,2 εκ. ευρώ, κατακτώντας την πρώτη θέση στην ελληνική αγορά των C&C.
Aπό το 2009 άρχισε καθοδική πορεία, καθώς ήρθε αντιμέτωπη τόσο με τις επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης που οδήγησε σε κάμψη την αγορά, όσο και με εσωτερικά προβλήματα που είχαν ως αποτέλεσμα την απομάκρυνση τριών κορυφαίων στελεχών της επιχείρησης. Έτσι ο κύκλος εργασιών το 2009 υποχώρησε κατά 11,1% στα 419,6 εκατ. ευρώ, (με ζημιές σε 8,1 εκατ. ευρώ) αν και κατά τη διοίκηση της αλυσίδας, η απώλεια κερδών οφειλόταν κυρίως στην έκτακτη υποτίμηση της αξίας των ακινήτων της.
Ωστόσο, τα αποτελέσματα του 2010 έδειξαν ότι συνεχίζεται η πτωτική πορεία, κάτι που διαπίστωνε ο μητρικός Γερμανικός Όμιλος στην έκθεση του για το 2010 αναφέροντας ότι «η Eλλάδα επηρεάζεται αρνητικά σε σημαντικό βαθμό από την οικονομική κρίση που πλήττει την χώρα», κάτι που επιβεβαιώθηκε από την σημαντική πτώση των πωλήσεων.
Για το 2011 υπολογίζεται επί πλέον μείωση του συνολικού κύκλου εργασιών της αλυσίδας δεδομένου ότι η οικονομική κρίση έχει οδηγήσει σε «μπαράζ» λουκέτων στους επαγγελματίες πελάτες της.