Ιδρύει θυγατρική στη Σαουδική Αραβία για να «χτυπήσει» έργα-μαμούθ από την «πίτα» του 1 τρισ. ευρώ!
Σε εγρήγορση βρίσκονται αυτό το διάστημα οι δύο από τους μεγαλύτερους Έλληνες εργολάβους τους οποίους βοήθησε η εξωστρέφεια που επέδειξαν την προηγούμενη διετία, για να αντιπαρέλθουν την καθίζηση της εγχώριας αγοράς δημοσίων και των ιδιωτικών έργων.
Παρά τα οικονομικά ρίσκα συνεχίζει να παραμένει δέλεαρ… η μεγάλη κατασκευαστική πίτα της Μέσης Ανατολής, που ξεπερνά το 1 τρισ. ευρώ, όσο το μισό δημόσιο χρέος της Ιταλίας!
Οι εταιρίες Ελλάκτωρ του Γιώργου Μπόμπολα και η ΓΕΚ.Τέρνα του Γιώργου Περιστέρη θέλουν πάση θυσία να παραμείνουν πρωταγωνιστές στη μεγάλη αυτή αγορά. Οι ίδιοι γνωρίζοντας πρόσωπα και πράγματα για τη Σαουδική Αραβία θέλουν οι επενδυτικές συνέργειες που θα κάνουν να τους αποδώσουν τους πολυπόθητους καρπούς.
Μετά τον όμιλο ΓΕΚ Τέρνα, ο οποίος προχώρησε πρόσφατα στη σύσταση θυγατρικής εταιρίας στη Σαουδική Αραβία, αντίστοιχη θυγατρική ιδρύει εντός του τρέχοντος διμήνου και ο όμιλος Ελλάκτωρ.
Πάντως, το επενδυτικό πρόγραμμα της Σαουδικής Αραβίας αναμένεται να ξεπεράσει τα 400 δισ. δολάρια για την επόμενη δεκαετία. Όμως οι δύο κατασκευαστικοί όμιλοι, έχοντας την εμπειρία του παρελθόντος, έχουν αποφασίσει να «χτυπούν» έργα που αντέχουν κεφαλαιακά να τα «τρέξουν».
Είναι κοινό μυστικό ότι και οι δύο εταιρίες δεν μπορούν εύκολα να λάβουν εγγυητικές επιστολές συμμετοχής σε μεγάλους διαγωνισμούς στη Μέση Ανατολή, με αποτέλεσμα τα τελευταία χρόνια η παρουσία τους είτε να περιορίζεται (όπως στην περίπτωση της Ελλάκτωρ), είτε να επεκτείνεται με βραδύτερους ρυθμούς.
Όλοι θυμούνται το… «μάθημα» που πλήρωσε πολύ ακριβά ο Γ. Μπόμπολας και η Ελλάκτωρ με το μεγάλο project του “Blue City” στο Ομάν, το οποίο «πάγωσε» εξαιτίας της οικονομικής κρίσης και της έλλειψης ρευστότητας της τοπικής εταιρίας εκμετάλλευσης του έργου με αποτέλεσμα να οδηγηθεί στη διακοπή των κατασκευαστικών εργασιών του σχεδίου συνολικού προϋπολογισμού 1,9 δισ. δολαρίων.
ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ ΥΨΗΛΟΥ ΡΙΣΚΟΥ
Τα επενδυτικά σχέδια στον τομέα κατασκευών στην περιοχή του Κόλπου ξεπερνούν μακροπρόθεσμα το 1 τρισ. δολάρια, ενώ τα άμεσα έργα (που έχουν αρχίσει να σχεδιάζονται) αγγίζουν τα 500 δισ. δολάρια.
Πάντως, η κατασκευαστική αγορά της Σαουδικής Αραβίας εγκυμονεί και πολλούς κινδύνους που γνωρίζουν πολύ καλά τα ελληνικά αφεντικά.
Οι ανατροπές που έφεραν οι διαδηλώσεις και οι επαναστάσεις άλλαξαν κυριολεκτικά και το κατασκευαστικό μίγμα. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα και για την ΓΕΚ Τέρνα και για τον όμιλο Ελλάκτωρ να λειτουργούν πιο επιφυλακτικά και να περνάνε από «κόσκινο» τις συνεργασίες τους με του Άραβες.
Αρκετές επενδυτικές πρωτοβουλίες στην περιοχή καθυστερούν γιατί οι πιστωτές, που έχουν ήδη πάθει οικονομικές ζημιές από μεγάλα έργα του παρελθόντος, εμφανίζονται αρνητικοί στη χρηματοδότηση νέων πρωτοβουλιών. Γι’ αυτόν τον λόγο, και οι επενδύσεις χρηματοδοτούνται πλέον από τις ίδιες τις κυβερνήσεις και από τα κεφάλαια που προέρχονται από το πετρέλαιο ή το φυσικό αέριο.
Μεγάλο τμήμα των νέων έργων αφορά τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων Έτσι, πολλά έργα αφορούν τοπικές ανάγκες και υλοποιούνται από περιφερειακές διοικήσεις.