Ο Haluk Okutur άρχισε την υλοποίηση του μεγαλόπνοου πλάνου που εκπονεί από το 2009!
Η «εισβολή» της μεγαλύτερης «αλυσίδας» γρήγορου φαγητού της Τουρκίας Simit Sarayi στην ελληνική αγορά είναι «προ των πυλών».
Ο επιχειρηματίας Haluk Okutur ανοίγει τα πρώτα 4 ή 5 fast food σε Ομόνοια, Σύνταγμα, Μοναστηράκι, Πειραιά, Θεσσαλονίκη, στα πιο «στρατηγικά» σημεία δηλαδή, αλλά, δεν θα σταματήσει εκεί.
Το αφεντικό της Simit Sarayi έχει εκπονήσει ένα μεγαλόπνοο πλάνο, όπως αποκάλυψε η “DEAL”, το οποίο προβλέπει την δημιουργία 30 υποκαταστημάτων μόνο στην Αττική, με την μέθοδο του franchise, εκ των οποίων τα 10 θα εδρεύουν στο κέντρο της Αθήνας και τα δυο μεγαλύτερα σε Ομόνοια και Σύνταγμα.
Τα εγκαίνια του πρώτου καταστήματος της Simit Sarayi στην μεγαλύτερη πλατεία της Ελλάδας δεν θα αργήσουν και όλα δείχνουν ότι οι παραδοσιακές «αλυσίδες» fast food που δραστηριοποιούνται εδώ πολλά χρόνια, όπως τα Mc Donald’s, τα Goodies κ.ά., αλλά και αμιγώς ελληνικές επιχειρήσεις που αναπτύχθηκαν με ραγδαίους ρυθμούς την τελευταία 10ετία, θα βρουν απέναντι τους έναν πανίσχυρο ανταγωνιστή.
Ο πολυμήχανος Haluk Okutur αναζητά τις δικές του ευκαιρίες, μέσα στην μεγάλη ελληνική οικονομική κρίση και «απαιτεί» το μερίδιο του από την «πίττα».
ΤΑΞΙΔΙ ΜΕ ΕΡΝΤΟΓΑΝ
Ο Τούρκος «βασιλιάς των fast food» κινείται έξυπνα, μελετημένα και προγραμματισμένα, κάτι το οποίο αποδεικνύεται από το παρασκήνιο των κινήσεων του, από την αρχή της εμφάνισης του.
Το 2009 ανήκε στους ισχυρούς επιχειρηματικούς παράγοντες από την Τουρκία που ακολούθησαν τον πρωθυπουργό τους, Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν στο ταξίδι του στην Ελλάδα.
Τότε, έκανε τις πρώτες διερευνητικές επαφές του για την επέκταση των επιχειρήσεων του στην ελληνική αγορά, πριν «φουντώσει» η κρίση κι ενώ τα πρώτα της «σημάδια» ήταν πια ορατά.
Την ίδια εποχή, συνεργάτες του Okutur πραγματοποίησαν άλλα ταξίδια στην Ελλάδα ως απεσταλμένοι του, με αποστολή να εκτιμήσουν τα περιθώρια ανάπτυξης της «αλυσίδας» Simit Sarayi, με «κορωνίδα» των προϊόντων τους τα αρτοσκευάσματα τους και το κλασικό κουλούρι τους.
Τελευταία κίνηση του Okutur, πριν εξαπολύσει την μεγάλη επιχειρηματική «επίθεση» του, το «οδοιπορικό» του διευθυντή του τμήματος franchise της Simit Sarayi, Enver Akdeniz στο εξωτερικό, με «σταθμό» και στην Ελλάδα.
Οι συνεργάτες του Okutur εντόπισαν από το 2009 τους χώρους που θα στεγάσουν το φιλόδοξο εγχείρημα του στην ελληνική αγορά και προσέλαβαν εταιρία συμβούλων για τις διερευνητικές συζητήσεις τους με επιχειρηματίες που μπορούν να συνεργασθούν μαζί τους, πριν προχωρήσουν στις απευθείας διαπραγματεύσεις.
10ΕΤΕΣ ΠΛΑΝΟ
Η Simit Sarayi υλοποιεί τον σχεδιασμό της και σε άλλες χώρες, μέσω της θυγατρικής της Simit Sarayi Europe GMBH, με στόχο την ίδρυση καταστημάτων στις Η.Π.Α. και την Ευρώπη, με ένα μίγμα προϊόντων κατά 70% προερχόμενων από την Τουρκία και 30% από την ντόπια παραγωγή, έτσι ώστε να διευκολύνεται η είσοδος της στις αγορές και να πείθεται πιο εύκολα το αγοραστικό κοινό.
Ο Okutur «βλέπει», ακόμα, τις αγορές της Γερμανίας, της Ολλανδίας, της Σουηδίας, της Βρετανίας κ.ά. και παρά τις δυσμενείς οικονομικές συνθήκες που επικρατούν παγκοσμίως, χάρη στην μεθοδική αλλά και «επιθετική» τακτική του αύξησε το ’10 τον αριθμό των καταστημάτων του από 44 σε 110.
Εκείνη την χρονιά εξαγόρασε δυο σημαντικές τουρκικές εταιρίες (Pizza Max, Miss Crispy), με 16 και 4 αντίστοιχα καταστήματα και με βάση το επενδυτικό του πλάνο, δαπανώνται κατά μέσο όρο 100.000 δολάρια για το καθένα.
Ο Haluk Okutur ξεκίνησε από ένα μικρό κατάστημα απέναντι από το Πανεπιστήμιο της Κωνσταντινούπολης Bogazici και έφθασε στο σημείο να παρουσιάζει πωλήσεις 100.000 προϊόντων και να εκπονεί 10ετές πλάνο, που προβλέπει την δημιουργία 500 σημείων πώλησης σε όλη την Ευρώπη!