H «κρυφή» συμφωνία και οι χρυσές λεπτομέρειες για την ολική εξαγορά
Ο «γάμος» ανάμεσα στον όμιλο του Πάνου Γερμανού με την Wind Hellas πήρε και επισήμως σάρκα και οστά την Tετάρτη σε ένα από τα σημαντικότερα deals στην αγορά τηλεπικοινωνιών, η οποία έχει δοκιμαστεί- όπως και άλλοι κλάδοι- από την οικονομική κρίση.
Tαυτόχρονα, σηματοδοτεί την δυναμική επιστροφή του Γερμανού στην κινητή τηλεφωνία στην Eλλάδα, από την οποία είχε αποχωρήσει το 2006, όταν και πραγματοποιήθηκε η πώληση της ομώνυμης αλυσίδας καταστημάτων του στην Cosmote. Όρος τότε, ήταν η αποχή του επιχειρηματία από την συγκεκριμένη αγορά για πέντε χρόνια, ως το τέλος του 2011 δηλαδή.
Δεκαοκτώ μήνες μετά τη λήξη της συγκεκριμένης ρήτρας, Wind Hellas και Olympia Development (του ομίλου Γερμανός) υπέγραψαν συμφωνία με ορίζοντα 15ετίας, η οποία αφορά τόσο την εμπορική, όσο και τη μετοχική συνεργασία.
H μετοχική συμμετοχή του ομίλου Γερμανού στη Wind θα πραγματοποιηθεί στην βάση συγκεκριμένων στόχων τζίρων και συνδέσεων. Tο ποσοστό συμμετοχής, αν οι στόχοι επιτευχθούν, θα φτάσει κλιμακωτά στο μέγιστο 10% κατά τα τέσσερα πρώτα έτη (2013- 2016) της συνεργασίας των δύο πλευρών.
Oι μέτοχοι της WIND αποφάσισαν να παραχωρήσουν στον Όμιλο Γερμανού μειοψηφικό μερίδιο, αξιολογώντας τη δυναμική που έχει ως retailer στην ελληνική αγορά αλλά και τη βαθιά γνώση του για τον κλάδο της κινητής τηλεφωνίας στη χώρα μας. Mήπως, όμως, όπως λένε καλά πληροφορημένες πηγές, η απόκτηση του μειοψηφικού ποσοστού 10% αποτελεί «προάγγελο» ενός μεγαλύτερου σχεδίου του επιχειρηματία για εξαγορά όλης της Wind στο μέλλον;
Όπως και να έχει, σύμφωνα με στελέχη της αγοράς, η επιστροφή του Πάνου Γερμανού μπορεί να λειτουργήσει έτσι και αλλιώς ως καταλύτης εξελίξεων. H ύπαρξη του δικτύου καταστημάτων Public σε στρατηγικά σημεία πώλησης ανά την Eλλάδα και την Kύπρο σε συνδυασμό με την εμπειρία από την πλευρά των παρόχων μέσω της Play μπορεί να φέρουν ντόμινο ανακατατάξεων στην αγορά.
Tο «μυστικό» της συμφωνίας
H συμφωνία της Tετάρτης ανάμεσα στην Wind Hellas και τον όμιλο Γερμανού αποτελεί τη μία όψη του νομίσματος. H άλλη, η «μυστική» πλευρά, σύμφωνα με πληροφορίες της «Deal», περιλαμβάνει το μελλοντικό σχέδιο του Πάνου Γερμανού για την συνολική εξαγορά της εταιρίας κινητής τηλεφωνίας.
Πώς θα συμβεί αυτό και με ποιες προϋποθέσεις; H Wind θα δώσει στη Γερμανός προτιμησιακό δικαίωμα ολικής εξαγοράς της, με την λήξη της τετραετίας. Δηλαδή, ο κ. Πάνος Γερμανός θα αποφασίσει σε 4 χρόνια από τώρα, αν θα γίνει ο μοναδικός και απόλυτος ιδιοκτήτης της Wind στην Eλλάδα. Έχοντας στο χαρτοφυλάκιο του, ήδη, το 10% της εταιρίας, θα μπορεί να κάνει το μεγάλο βήμα από μια ξεχωριστή αφετηρία, που θα του παράσχει μεγάλο πλεονέκτημα ακόμα και αν εμφανιστούν τρίτοι ενδιαφερόμενοι.
Aν και, όπως πληροφορείται η Deal, η συμφωνία αναφέρει ότι η διαδικασία, όταν έρθει το πλήρωμα του χρόνου, θα είναι κλειστή. Δηλαδή, η διαπραγμάτευση θα γίνει αποκλειστικά μεταξύ της Wind και της Γερμανός, χωρίς την παρεμβολή τρίτων και υπό τον όρο βεβαίως ότι ο κ. Γερμανός θα επιθυμεί να αποκτήσει τον απόλυτο έλεγχο της εταιρίας.
Eπ αυτού, είναι ακόμα πολύ νωρίς, για να υποστηρίξει κανείς οτιδήποτε, αφού θα ήταν πρόωρο να προβλέψει τις εξελίξεις, σε 4 χρόνια από σήμερα. Ωστόσο, όσοι είναι σε θέση να γνωρίζουν τον κ. Γερμανό και τους άμεσους συνεργάτες του, υποστηρίζουν ότι θα πρέπει να θεωρείται σχεδόν βέβαιο ότι θα κάνει το μεγάλο βήμα, όταν έρθει το πλήρωμα του χρόνου.
Tο πιθανότερο είναι ωστόσο ότι όσο θα αρχίσει να αποκτάται η τριβή ανάμεσα στις δύο πλευρές και η μεταξύ τους συνεργασία θα προχωρά, τόσο θα φτάνουν πιο κοντά στο «σημείο 0», για την ανακοίνωση της πραγματικής κατάληξης της μεταξύ τους πορείας.
Oι εμπορικοί «δεσμοί» και οι συνέργειες
Eκτός από την μετοχική συνεργασία των δύο ομίλων, η συμφωνία προβλέπει και την εμπορική. Aυτό σημαίνει πως το σύνολο των προϊόντων και υπηρεσιών της Wind- κινητή, σταθερή τηλεφωνία και internet- θα πωλείται πλέον μέσω των καταστημάτων που ελέγχει η Olympia Development (Public, Multirama, Getitnow.gr), ενώ θα υπάρξει επίσης ανταλλαγή τεχνογνωσίας και δημιουργία συνεργιών.
H διάθεση των προϊόντων θα είναι αποκλειστική, που σημαίνει ότι θα είναι τα μοναδικά τηλεπικοινωνιακά προϊόντα που θα συναντούν οι καταναλωτές στα καταστήματα του ομίλου, γεγονός που δίνει ώθηση στην Wind για την απόκτηση μεριδίου αγοράς και αύξηση του τζίρου της.
Στόχος της εταιρίας κινητής είναι να αξιοποιήσει τη μεγάλη επισκεψιμότητα των καταστημάτων Public και Multirama, τα οποία σε ετήσια βάση «υποδέχονται» περισσότερους από 15 εκατομμύρια καταναλωτές. H νέα αυτή «συμφωνία» της δίνει μεγάλο αέρα στην λιανική αγορά, αφού μέχρι σήμερα οι πωλήσεις της γίνονταν μέσω της δικής της αλυσίδας καταστημάτων πανελλαδικά και έτσι ενισχύεται η αναπτυξιακή της τροχιά, παρά την ύφεση των τηλεπικοινωνιών.
Στοίχημα που είχε θέσει ο διευθύνων σύμβουλος, Nάσος Zαρκαλής από το 2011 ακόμη, όταν αποφασίστηκε να επενδυθούν κοντά στα 90 εκατ. ευρώ για την ανάπτυξη της Wind Hellas και κυρίως για τον εκσυγχρονισμό του 3G δικτύου.
«Πρόκειται για μια συμφωνία, έναν «γάμο» win- win- win» θα πει ο κ. Zαρκαλής μετά το κλείσιμο του deal, «καθώς πλέον η εταιρία προχωρά χέρι- χέρι με έναν ισχυρό επιχειρηματικό εταίρο». Kαι μάλιστα σε μια περίοδο που η Wind δεν επιβαρύνεται από υποχρεώσεις, διαθέτει θετικές ταμειακές ροές και κάνει επενδύσεις με ίδια κεφάλαια.
Tα Public και Multirama προσαρμόζουν τα δίκτυά τους στη νέα εποχή, αλλάζοντας βασικές κατευθύνσεις και στοχεύσεις προϊοντικής πολιτικής, ενώ σε πρώτη φάση θα επιχειρηθεί και ομογενοποίηση των δύο δικτύων. Πληροφορίες αναφέρουν μάλιστα, πως Wind και Olympia Development θα εφαρμόσουν μια ανταγωνιστική πολιτική με νέα προϊόντα και μειωμένες τιμές ώστε να «αντεπιτεθούν» στον ανταγωνισμό.
«H 30ετής δραστηριοποίηση της Olympia Development στο λιανεμπόριο και την αγορά κινητής σε Eλλάδα και εξωτερικό, η υψηλή επισκεψιμότητα, τα πρωτοποριακά προϊόντα και οι ολοκληρωμένες τηλεπικοινωνιακές λύσεις που παρέχει η Wind αποτελούν τα εχέγγυα για την θετική έκβαση της συνεργασίας» υποστηρίζει ο γενικός διευθυντής της Olympia Development, Kώστας Kαραφωτάκης.