Στάση αναμονής τα επενδυτικά fund – Για πόσο;
Με τα μεγάλα επενδυτικά fund να βρίσκονται επί ποδός τηρώντας αναγκαστική στάση αναμονής, οι αδειοδοτήσεις των υδροπλάνων σκοντάφτουν στην αξέχαστη ελληνική γραφειοκρατία που σκοπό έχει να περνάει από γυμνάσια τους επιχειρηματίες που θέλουν να επενδύσουν.
Εννέα χρόνια δεν είναι και λίγα. Τόσος είναι ο χρόνος που περιμένουν οι επενδυτές το Υπουργείο Ανάπτυξης το οποίο ναι μεν ύψωσε «λευκό καπνό» για τις αδειοδοτήσεις, έθεσε σειρά προϋποθέσεων με αποτέλεσμα οι ενδιαφερόμενοι να περιμένουν για ακόμα δύο μήνες.
Όπως προβλέπεται στο νομοσχέδιο για τις Στρατηγικές και Ιδιωτικές Επενδύσεις, άδεια λειτουργίας μπορούν πλέον να λάβουν οι κάτοχοι των δεκατριών προσωρινών αδειών λειτουργίας υδατοδρομίων οι οποίοι θα πρέπει να περιμένουν άλλους δύο μήνες για να λάβουν στα χέρια τους τα απαραίτητα έγγραφα.
Οι άδειες θα είναι δεκαετούς διάρκειας ενώ τα υδατοδρόμια θα υπόκεινται σε προγραμματισμένες και έκτακτες επιθεωρήσεις από κλιμάκια της Επιτροπής Υδατοδρομίων.
Οι όροι του Υπουργείου
Άδεια λειτουργίας μπορεί να χορηγηθεί σε φυσικό πρόσωπο, νομικό πρόσωπο δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου, οργανισμό τοπικής αυτοδιοίκησης καθώς και σε ενώσεις προσώπων.
Οι ενδιαφερόμενοι θα υποβάλουν αίτηση στη Διεύθυνση Πολιτική Σχεδιασμού, Ανάπτυξης και Αξιοποίησης Αεροδρομίων (ΔΠΣΑΑΑ) η οποία πρέπει εντός πέντε ημερών να μεταβιβάσει τον φάκελο σε δέκα υπηρεσίες και υπουργεία.
Στη συνέχεια εντός δέκα ημερών πρέπει να εγκρίνει ή να απορρίψει τον φάκελο ενώ προηγουμένως θα πρέπει να εγκριθούν οι περιβαλλοντικοί όροι εντός πέντε ημερών.
Στη συνέχεια αναλαμβάνει η Επιθεώρηση Υδατοδρομίων η οποία πρόκειται να συσταθεί το αμέσως επόμενο διάστημα προκειμένου να γνωμοδοτεί εντός είκοσι ημερών και να ενημερώνει εντός άλλων πέντε για την απόφασή της την ΔΠΣΑΑΑ.