«Βούτυρο στο ψωμί» του Τούρκου Haluk Okutur η κόντρα της Goody’s με τους μαγαζάτορες
Η σιωπή του Τούρκου «βασιλιά των ταχυφαγείων» Haluk Okutur «τρομάζει» τους εν Ελλάδι (υποψήφιους) ανταγωνιστές του. Γιατί κανείς δεν μπορεί να προβλέψει πότε θα «χτυπήσει», ούτε ποιοι θα βγουν «νικητές» και ποιοι «χαμένοι», όταν ξεσπάσει ο «πόλεμος των fast food» στην Ελλάδα της κρίσης.
Από τον Αύγουστο υπάρχουν πληροφορίες ότι το αφεντικό της «αλυσίδας» Simit Sarayi βρίσκεται «προ των πυλών» και μεθοδεύει την «εισβολή» του στην ελληνική αγορά, χωρίς να διαρρέει το χρονοδιάγραμμα των επόμενων κινήσεων του.
Το «οδοιπορικό» του διευθυντή franchise της Simit Sarayi, Enver Akdeniz, με «σταθμό» και στην Ελλάδα, για την διερεύνηση πιθανών συνεργασιών και τον εντοπισμό των κατάλληλων χώρων που θα «στεγάσουν» το φιλόδοξο εγχείρημα του, απέδειξε τις προθέσεις του Okutur και το ερώτημα ποιο timing θα επιλέξει παραμένει αναπάντητο.
Η κόντρα ανάμεσα στην Goody’s και τα 7 καταστήματα συνεργατών της στην Θεσσαλονίκη, ουσιαστικά, «αλείφει βούτυρο στο ψωμί» του Okutur, πρώτον, επειδή ο ίδιος αναζητά «συμπαίκτες» σε «γωνιακά μαγαζιά» και δεύτερον, διότι τον συμφέρει η αναστάτωση στα «αντίπαλα στρατόπεδα».
«Τροχοπέδη» για την επιχειρηματική «επίθεση» του Τούρκου στην ελληνική αγορά του «γρήγορου φαγητού» η κρίση.
Όμως, ο πολυμήχανος Haluk ψάχνει για τις δικές του ευκαιρίες και «απαιτεί» το μερίδιο του από την «πίττα», διατεθειμένος να «συγκρουσθεί» με τους «εν δυνάμει» ανταγωνιστές του, όπως οι «αλυσίδες» Goody’s, Everest, Mc Donald’s και τις αμιγώς ελληνικές επιχειρήσεις του είδους που αναπτύχθηκαν ραγδαία στην πάροδο της 10ετίας, με την δημιουργία 30 μαγαζιών σε πρώτη «φάση»!
ΤΙΜΟΛΟΓΙΑΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Ενδιαφέρον «σημείο» της κόντρας και των δικαστικών εκκρεμοτήτων μεταξύ της Goody’s και των 7 καταστημάτων της είναι ότι –σύμφωνα με όσα άφησαν να εννοηθούν οι μαγαζάτορες- βασικός λόγος της αντιδικίας υπήρξε η ενέργεια τους να προχωρήσουν σε μειώσεις τιμών, σε αντίθεση με την τακτική της Goody’s –κατά τους ίδιους- να διατηρεί ακριβό τον τιμοκατάλογο.
Η ιστορία αυτή «δείχνει» στον ηγέτη της Simit Sarayi και τους «ενεργούς» ανταγωνιστές της που θα μπορούν να «χτυπήσουν» προς «άγραν πελατών».
Η οικονομική κρίση πλήττει (και) την εγχώρια αγορά των fast food και θεωρείται αμφίβολο κατά πόσο οι εταιρείες του κλάδου, θα «αντέξουν» ένα νέο «χτύπημα» για να διατηρήσουν την θέση τους ή να περιορίσουν τις απώλειες τους, από μια ενδεχόμενη ανακατανομή της «πίττας», με την προσθήκη ενός νέου «παίκτη».
ΜΕΓΑΛΟΣ ΤΖΙΡΟΣ
Ο κλάδος της μαζικής εστίασης, είναι από τους σημαντικότερους της αγοράς, με ετήσιες πωλήσεις 2,1 δισ. ευρώ, με το 27% να ελέγχεται από επώνυμες «αλυσίδες» (Goody’s, Everest, McDonald’s, Γρηγόρης, KFC, Roma Pizza, Bενέτης, Pizza Hut, Πίτα Παν κ.λ.π.), πλην όμως η μείωση των πωλήσεων κατά -7% (Icap) ειδικότερα στα fast food και η αύξηση του ΦΠΑ (23%) μετέτρεψε σε ζημιογόνες πολλές επιχειρήσεις.
Πηγή της MIG αποκάλυπτε τον Μάρτιο ότι 84 από τα 167 καταστήματα Goody’s «έμπαιναν μέσα», ωστόσο οι πάντες αναζητούν τρόπους αντίδρασης και στο πλαίσιο αυτό, η Vivartia υλοποιεί σχέδιο ενίσχυσης-επέκτασης της «αλυσίδας» των 160 σήμερα καταστημάτων της (τα 38 στην συμπρωτεύουσα), έχοντας εγκαινιάσει προ ημερών ένα νέο στην Κηφισιά και παράλληλα βάζει στο «στόχαστρο» της 10 νέες αγορές στο εξωτερικό.