Παραμένει το ενδιαφέρον για τη ΔΕΠΑ
Έξω από το «παιχνίδι» της κατασκευής του αγωγού South Stream αφήνουν την Ελλάδα οι Ρώσοι, με τη εταιρεία παροχής αερίου Gazprom να παγώνει το έργο το νότιου άξονα που αφορά στη διασύνδεση Βουλγαρίας – Ελλάδας – Ιταλίας.
Με το πρόσχημα ότι δεν υπάρχει η αναγκαία ζήτηση φυσικού αερίου στην Ιταλία, η ρωσική εταιρεία έστειλε στις καλένδες το έργο. «Για την παροχή μισού δισ. κυβικών μέτρων φυσικού αερίου στη Νότιο Ιταλία δεν χρειάζεται να κατασκευάσουμε αγωγό» δήλωσε ο επικεφαλής του τμήματος ανάπτυξης έργων της Gazprom Leonid Chugunov.
Ωστόσο, η χώρα μας θα συνεχίσει να τροφοδοτείται από τον υπάρχοντα αγωγό ενώ επανεξέταση του έργου θα υπάρξει μόνο εφόσον αλλάξουν οι συνθήκες και η Ιταλία χρειαστεί περισσότερο αέριο.
Το ενδιαφέρον της Gazprom για τη ΔΕΠΑ
Στον αντίποδα τώρα, αναφορικά με το ενδιαφέρον της Gazprom για τη ελληνική εταιρεία παροχής αερίου ΔΕΠΑ, οι Ρώσοι ξεκαθαρίζουν ότι το πάγωμα του έργου για την κατασκευή του αγωγού δεν συνδέεται με το ενδιαφέρον τους για την ελληνική εταιρεία.
Σε δηλώσεις του, μάλιστα, ο επικεφαλής του τμήματος ανάπτυξης της Gazprom Leonid Chugunov ξεκαθάρισε ότι η απόφαση για την κατασκευή του νότιου άξονα είναι ανεξάρτητη και δεν σχετίζεται με τον όποιο μελλοντικό ιδιοκτήτη της εταιρείας, αλλά μόνον με την εμπορική σκοπιμότητα του αγωγού.
Οι δηλώσεις του κ. Chugunov έγιναν στο πλαίσιο διεθνούς συνέντευξης Τύπου της Gazprom στη Μόσχα, για την ανακοίνωση της έναρξης κατασκευής του αγωγού South Stream, το πρώτο τμήμα του οποίου, ο υποθαλάσσιος αγωγός που θα συνδέει τη Ρωσία με τη Βουλγαρία, μέσω της Μαύρης Θάλασσας θα αρχίσει να κατασκευάζεται στις 7 Δεκεμβρίου, με στόχο το έργο να τεθεί σε εμπορική λειτουργία τρία χρόνια αργότερα, τον Δεκέμβριο του 2015.
Το έργο
Το έργο, συνολικού προϋπολογισμού 16 δισ. ευρώ , θα μεταφέρει 63 δισ. κυβικά μέτρα αερίου ετησίως, περίπου το 14% της συνολικής κατανάλωσης αερίου στην ΕΕ.
Ο αγωγός, από τη Βάρνα της Βουλγαρίας όπου καταλήγει η υποθαλάσσια σύνδεση, θα διασχίζει τη Σερβία, την Ουγγαρία και τη Σλοβενία με τελικό προορισμό τη Βόρειο Ιταλία, όπου υπάρχει η μεγαλύτερη κατανάλωση φυσικού αερίου, αφού εκεί είναι συγκεντρωμένη η βιομηχανική δραστηριότητα της χώρας. Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει την κατασκευή κλάδου προς την Κροατία και ενδεχομένως τα Σκόπια.