Ισπανικό αέρα στην διαχείριση του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών φέρνουν οι διοικητικές αλλαγές στην Hochtief η οποία με το ορισμό του νέου, Ισπανού, διευθύνοντος συμβούλου από-γερμανοποιείται!
Ο Ισπανός Μαρσελίνο Φερνάντες Βέρντες, στενός συνεργάτης του διευθύνοντος συμβούλου και προέδρου της ACS, Φλορεντίνο Πέρες (ο τελευταίος τυγχάνει ευρέως γνωστός λόγω της εμπλοκής στα του ποδοσφαίρου καθώς είναι ο ιδιοκτήτης της Ρεάλ Μαδρίτης), αντικαθιστά τον Φρανκ Στίλερ, το τελευταίο εναπομείναν μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Hochtief που βρίσκεται στους κόλπους της εταιρείας πριν από την εμφάνιση της ACS.
Με τον τρόπο αυτό το μάνατζμεντ του ομίλου Hochtief περνά ουσιαστικά στα “χέρια” των Ισπανών. Η ισπανική εταιρεία «έχτισε» την συμμετοχή της στην Hochtief ξεκινώντας από το 2007, οπότε και απέκτησε το 25,08% των μετοχών του γερμανικού ομίλου, ενώ σήμερα το ποσοστό της ανέρχεται πλέον σε 54,37%.
Η αντικατάσταση του διευθύνοντος συμβούλου ερμηνεύεται ως μια προσπάθεια της διοίκησης της εταιρείας να κάνει την επένδυσή της να αποδώσει. Όπως δήλωσε ο νέος διευθύνων σύμβουλος θα εργαστεί για την εδραίωση της θέσης της Hochtief ως ο μεγαλύτερος κατασκευαστικός όμιλος στον κόσμο.
Πάντως αξίζει να σημειώσουμε ότι ο διευθύνων σύμβουλος της Hochtief είχε καταβάλει κάθε προσπάθεια να αποτρέψει τις προσπάθειες της ACS να αποκτήσει τον έλεγχο του γερμανικού κατασκευαστικού ομίλου. Μάλιστα δεν είχε διστάσει να ανακοινώσει και τα σχέδια πώλησης δραστηριοτήτων της εταιρείας, μεταξύ αυτών και τις συμμετοχές της στην διαχείριση αεροδρομίων ανά τον κόσμο, σε μια προσπάθεια η Hochtief να γίνει ακριβότερη, αποθαρρύνοντας την ACS από την προσπάθεια εξαγοράς της.
Η ACS βαρύνεται με χρέος ύψους 9,2 δισ. ευρώ ωστόσο αναλυτές εκτιμούν ότι δεν θα είναι ιδιαίτερα εύκολο να προχωρήσει στην ρευστοποίηση συμμετοχών της Hochtief για να ελαφρύνει το χρέος της.
Προφητικό το Ελ του….Βενιζέλος
Οι αλλαγές στα διοικητικά της Hochtief έχουν ασφαλώς ενδιαφέρον και την Ελλάδα καθώς η ισπανικών, πλέον, συμφερόντων εταιρεία είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος μέτοχος και διαχειρίστρια του αεροδρομίου Ελευθέριος Βενιζέλος για το οποίο υπάρχουν σχέδια και από την πλευρά της κυβέρνησης.
Στα ελληνικά σχέδια περιλαμβάνεται, εδώ και πάρα πολύ καιρό, η επαναδιαπραγμάτευση της σύμβασης του αεροδρομίου της Αθήνας προκειμένου αυτή να επιμηκυνθεί χρονικά. Με τον τρόπο αυτόν, πέρα από το οικονομικό όφελος, εκτιμάται ότι θα είναι δυνατή η μείωση των χρεώσεων του αεροδρομίου που σήμερα είναι από τις υψηλότερες στην Ευρώπη και ευθύνονται, σε πολύ μεγάλο βαθμό, για την μειωμένη ανταγωνιστικότητα που εμφανίζει το μεγαλύτερο ελληνικό αεροδρόμιο.
Μείωση συμμετοχής
Παράλληλα το Δημόσιο σχεδιάζει και μείωση της συμμετοχής του στο μετοχικό κεφάλαιο του αερολιμένα, που σήμερα ανέρχεται στο 55% των μετοχών, ενώ το ποσοστό της Hochtief βρίσκεται στο 40%. Μάλιστα δεν αποκλείεται ακόμη και η πλήρης αποχώρηση του Δημοσίου από τον ΔΑΑ.
Βεβαίως το ερώτημα είναι πλέον αν η Hochtief θα διατηρήσει την συμμετοχή της στον Διεθνή Αερολιμένα της Αθήνας. Πάντως οι μέτοχοι της εταιρείας δεν φέρονται διατεθειμένοι να διαθέσουνποσό που ξεπερνά τα 200 εκατομμύρια προκειμένου να επεκταθεί η σύμβαση κατά 20 χρόνια ως το 2046.
Στις αρχές του 2011 η διοίκηση της Hochtief άνοιξε την διαδικασία συζητήσεων με ενδιαφερόμενους προκειμένου να αποχωρήσει από τα αεροδρόμια στα οποία είχε συμμετοχές, μεταξύ αυτών και το αεροδρόμιο της Αθήνας.
Ενδιαφέρον για το αεροδρόμιο της Αθήνας είχαν επιδείξει ο κινεζικός όμιλος ΗΝΑ Group, ο γαλλικός κατασκευαστικός όμιλος Vinci, αλλά και η γερμανική εταιρεία διαχείρισης αεροδρομίων Fraport. Ωστόσο οι συζητήσεις δεν τελεσφόρησαν καθώς τα οικονομικά ανταλλάγματα που ήταν διατεθειμένοι να προσφέρουν οι ενδιαφερόμενοι δεν ήταν αυτά που ανέμενε η Hochtief.
Πηγή: euro2day.gr