Ενδιαφέρον συμμετοχής στις ιδιωτικοποιήσεις
Σε πρώτο πλάνο του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών βρίσκονται τα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρα, με την εταιρεία να αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο συμμετοχής στις διαδικασίες ιδιωτικοποιήσεων.
Κατά τη διάρκεια συνάντησης με δημοσιογράφους, ο γενικός διευθυντής του αερολιμένα «Ελ. Βενιζέλος» Γιάννης Πασχάλης, υποστήριξε ότι η διοίκηση εξετάζει το ενδεχόμενο να συμμετάσχει στους διεθνείς διαγωνισμούς που αναμένεται να προκηρυχθούν από το Ταμείο Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) το πρώτο τρίμηνο του 2013 για την παραχώρηση μέχρι 22 από τα συνολικά 37 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας.
Αναφορικά με τα τέλη του Διεθνούς Αερολιμένα, ο κ. Πασχάλης ξεκαθάρισε ότι δεν πρόκειται να προχωρήσει σε μειώσεις προς τις αεροπορικές εταιρείες καθώς συνεχίζει να προσφέρει κίνητρα τα οποία το 2012 είχαν ως αποτέλεσμα οι αεροπορικές εταιρείες που φιλοξενούνται στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» να μειώσουν τις δαπάνες τους για τέλη αεροδρομίου κατά 30%!
«Η λογική να μειώσουμε τα τέλη σε επίπεδο που θα δημιουργούσε πρόβλημα στην εταιρεία να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις προς τους δανειστές της δεν είναι ρεαλιστική» επεσήμανε.
Συγχωνεύσεις
Απαντώντας σε ερώτηση για την εξαγορά της Olympic από την Aegean ο κ. Παράσχης υποστήριξε ότι η Ελλάδα αυτή τη στιγμή δεν μπορεί να στηρίξει πολλές αεροπορικές εταιρείες.
«Αυτή τη στιγμή στην Ευρώπη υπάρχει ένα ευρύτερο κύμα συγχωνεύσεων ώστε να δημιουργηθούν πιο ανθεκτικά σχήματα. Και η Ελλάδα θέλει ένα σχήμα που να είναι βιώσιμο και ανταγωνιστικό, Είναι απόλυτα συμβατό με τους καιρούς που διανύουμε» είπε χαρακτηριστικά.
Αναφερόμενος στην Cyprus Airways ο επικεφαλής του αεροδρομίου είπε ότι αυτή τη στιγμή με την αύξηση των πτήσεων της έχει το 12% της εσωτερικής αγοράς της Ελλάδας και το 25% των τριών προορισμών που πετά (Θεσσαλονίκη, Ηράκλειο και Ρόδο). Ο κ. Παράσχης απέδωσε τις αποχωρήσεις εταιρειών από το ΔΑΑ, αλλά και τις αφίξεις νέων αεροπορικών με τις ραγδαίες εξελίξεις στην παγκόσμια αεροπορική αγορά που έχει οδηγήσει σε ανακατατάξεις.
Στο πλαίσιο αυτό πολλές ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες έχουν «συρρικνωθεί», ενώ οι εταιρείες που προέρχονται από την Ασία αναπτύσσονται μαζί με κάποιες εταιρείες από τη Μέση Ανατολή που διαθέτουν μεγάλη οικονομική επιφάνεια.
Μάλιστα ανέφερε ότι τα τελευταία χρόνια οι ευρωπαϊκές εταιρείες έχουν πτώση 30 – 35% στην επιβατική τους κίνηση, την οποία έχουν καρπωθεί οι Ασιατικές εταιρείες. Προέβλεψε μάλιστα ότι ο όγκος των μετακινήσεων επιβατών μεταξύ Ευρώπης και Ασίας είναι 60 εκατ. επιβάτες, ενώ το 2014 αναμένεται να έχουν εκτοξευθεί σε 130 εκατ.