Σε συμφωνία που αντιστοιχεί με την ανάληψη της διαχείρισης σημαντικού αριθμού των υπερδεξαμενόπλοιων τα οποία εφοδιάζουν την Κίνα με αργό πετρέλαιο έκλεισε λίγους μήνες μετά την έξοδο της από καθεστώς προστασίας από τους πιστωτές της η General Maritime Corp (Genmar) την οποία διευθύνει ο πρώην μεγαλομέτοχός της Πέτρος Γεωργιόπουλος.
Η εξέλιξη επιβεβαιώνει την στρατηγική επιλογή του Πεκίνου να συνεχίσει να εμπιστεύεται σε τρίτους μέρος της διαδικασίας του ενεργειακού του ανεφοδιασμού.
Η General Maritime, που πριν ένα χρόνο εισήλθε σε καθεστώς προστασίας από τους πιστωτές και εξήλθε τον Μάιο με νέο μεγαλομέτοχο το private equity fund Oaktree Capital (το οποίο και έβαλε περισσότερα από 370 εκατ. δολ. στην ναυτιλιακή) -αναδεικνύεται έτσι σε έναν εκ των στενών συνεργατών ενός από τους μεγαλύτερους ναυλωτές του πλανήτη.
Η συμφωνία έκλεισε με την ναυλώτρια δεξαμενοπλοίων, Unipec, 100% θυγατρική της κολοσσιαίας κινεζικής πετρελαϊκής Sinopec. Η Unipec διακινεί τεράστιες ποσότητες πετρελαίου και υπολογίζεται ότι ναυλώνει περισσότερα από 60 πολύ μεγάλα δεξαμενόπλοια (VLCC) μηνιαίως.
Η General Maritime βάζει στην συμφωνία υπό την οποία δημιουργείται ένα νέο όχημα διαχείρισης, επτά VLCC και 12 suezmax, σύμφωνα με το TradeWinds. Τα 19 αυτά πετρελαιοφόρα θα λειτουργούν έτσι υπό την ομπρέλα της κοινοπραξίας των Κινέζων με την Genmar.
Η Sinopec διά της θυγατρικής της ναυλώτριας Unipec ( η δεύτερη μεγαλύτερη ναυλώτρια δεξαμενοπλοίων στον κόσμο σύμφωνα με την αξιολόγηση του TradeWinds’s Power 2012) έχει έως τώρα λειτουργήσει με ανάλογο τρόπο και σε συνεργασία με την κοινοπραξία Tankers International την οποία δείχνει να εγκαταλείπει προς όφελος της GenMar.