Με το νέο έτος η υπογραφή της σύμβασης
Η τεχνική εταιρεία ΑΚΤΩΡ αναδείχτηκε προσωρινή Ανάδοχος για το έργο της επέκτασης του Μετρό Θεσσαλονίκης προς την Καλαμαριά.
Όπως ανακοίνωσε η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ, η εταιρεία κατέθεσε προσφορά 311.950.000 ευρώ έναντι 325.028.000, 330.392.000 και 327.700.000 που κατέθεσαν J&P ΑΒΑΞ ΑΕ– GHELLA Sp.A – ALSTOM TRANSPORT SA, ΑΕΓΕΚΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ– IMPREGILO – SELI – ANSALDO STS και ΤΕΡΝΑ Α.Ε. – ALPINE BAU GmbH – FCC CONSTRUCCION S.A. αντίστοιχα.
Το έργο θα περιλαμβάνει την κατασκευή 5 νέων σταθμών (Νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη και Μίκρα) και 4,78 χλμ. υπόγειας γραμμής.
Αναλυτικά η ανακοίνωση της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ
Η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ ανακοινώνει την ανάδειξη προσωρινού Αναδόχου για το έργο της επέκτασης του Μετρό Θεσσαλονίκης προς την Καλαμαριά, με 5 νέους Σταθμούς (Νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη και Μίκρα) και 4,78 χλμ. υπόγειας γραμμής.
Πρόκειται για μια επένδυση συνολικού προβλεπόμενου τιμήματος 518.000.000 Ευρώ, η οποία θα αναβαθμίσει συγκοινωνιακά και περιβαλλοντικά πολυπληθείς γειτονιές της πόλης.
Στις 24 Δεκεμβρίου αποσφραγίστηκαν οι οικονομικές προσφορές των 4 διαγωνιζομένων κοινοπραξιών/εταιρειών για το έργο «Μελέτη, κατασκευή και θέση σε λειτουργία της επέκτασης του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά», με προβλεπόμενη δαπάνη 332.000.000,00 Ευρώ και προβλεπόμενο συνολικό τίμημα (προ ΦΠΑ) 424.967.800,00 Ευρώ.
Η υπογραφή της σύμβασης αναμένεται στις αρχές του νέου έτους, υπό την προϋπόθεση ότι δεν θα υπάρξουν νομικές εμπλοκές από τις υπόλοιπες διαγωνιζόμενες κοινοπραξίες/εταιρείες.
Η επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά προβλέπεται να ολοκληρωθεί σε 5 έτη και αναμένεται να εξυπηρετήσει περισσότερους από 65.000 επιβάτες σε ημερήσια βάση.
Για τις παραπάνω εξελίξεις ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. κος Χρήστος Τσίτουρας δήλωσε ότι: ” σήμερα, οι προσδοκίες των κατοίκων της Θεσσαλονίκης γίνονται πράξη καθώς πλέον βρισκόμαστε λίγο πριν από την υπογραφή της σύμβασης πρώτης επέκτασης του Μετρό, αυτήν προς την Καλαμαριά. Πρόκειται για ένα έργο μήκους περίπου 5 χλμ με 5 σύγχρονους σταθμούς που θα εξυπηρετήσει μια μεγάλη περιοχή του πολεοδομικού συγκροτήματος της Θεσσαλονίκης.
Η επέκταση του Μετρό θα πραγματοποιηθεί με 2 «μετροπόντικες» και θα τεθεί σε λειτουργία σε συντομότερο χρόνο από τους 60 μήνες που προβλέπει η αρχική διακήρυξη του έργου, καθώς δεν αναμένεται να σημειωθούν καθυστερήσεις από αρχαιολογικές ανασκαφές. Ιδιαίτερα σημαντικό δε είναι ότι κατά την κατασκευή του έργου προβλέπεται να δημιουργηθούν περισσότερες από 1.000 θέσεις εργασίας.
Επίσης, στο αντικείμενο του έργου προβλέπονται οι υποδομές για την μελλοντική επέκταση της Γραμμής προς Αεροδρόμιο και η σύνδεση με σταθμό Μετεπιβίβασης στον σταθμό «Μίκρα». Με την λειτουργία της επέκτασης, το Μετρό θα συμβάλλει στην περαιτέρω μείωση του αριθμού των μετακινούμενων οχημάτων, κατά περίπου 20.000 ΙΧ καθώς προβλέπεται να εξυπηρετεί περισσότερους από 65.000 επιβάτες σε καθημερινή βάση”.