Μπόμπολας και Περιστέρης διεκδικούν την ΑΕΓΕΚ του Γιάννη Μαρούλη
Το χαρτοφυλάκιο έργων της ΑΕΓΕΚ περιέχει έναν «θησαυρό» η αξία του οποίου υπολογίζεται ανάμεσα στα 600- 650 εκατ. ευρώ και ουσιαστικά αποτελεί το μεγάλο δέλεαρ για τους επίδοξους αγοραστές των μετοχών της, τον Ακτωρα της οικογένειας Μπόμπολα και την ΓΕΚ-Τέρνα του Γιώργου Περιστέρη!
Η «μάχη» που δίνει για την επιχειρηματική «επιβίωση» του ο Γιάννης Μαρούλης κορυφώνεται και οι οριστικές εξελίξεις στην υπόθεση της ΑΕΓΕΚ αναμένονται ίσως ακόμα και μέσα στον μήνα.
Τα προβλήματα ρευστότητας της κατασκευαστικής εταιρείας χρονολογούνται εδώ και αρκετό καιρό και στάθηκαν αιτία για τις εμπλοκές στο project του Μετρό Θεσσαλονίκης. Η ιστορία είναι λίγο, πολύ γνωστή.
Ο Μαρούλης παραχώρησε στις τράπεζες ως ενέχυρο σχεδόν το σύνολο των μετοχών που κατείχε η οικογένεια του στην ΑΕΓΕΚ μέσω της Πρόμαχος, με αντάλλαγμα την ρευστότητα των 25 εκατ. ευρώ που του πρόσφεραν το περασμένο Φθινόπωρο και πλέον η Alpha είναι ο μεγαλύτερος μέτοχος της με 33%.
Οι πιστώτριες τράπεζες φαίνεται ότι θέλουν ή προσπαθούν να απεμπλακούν από την ΑΕΓΕΚ και αν ο Γιάννης Μαρούλης δεν καταφέρει να βρει τις λύσεις του για να…επανακτήσει το ενέχυρο, ενδεχομένως θα ανοίξει σύντομα ο δρόμος για την αγορά της εταιρείας του από τους ανταγωνιστές της.
Εκτός από το «portfolio» των 600-650 εκατ. ευρώ, τους υποψήφιους αγοραστές δείχνουν να δελεάζουν και άλλες παράμετροι, όπως ο εξοπλισμός της ΑΕΓΕΚ, οι συμμετοχές της σε οδικά έργα και στο συγχρηματοδοτούμενο από την ΕΤΕπ έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης. Σε αυτό το κομμάτι προστίθεται άλλη μια σημαντική «λεπτομέρεια». Δεν είναι μόνο ότι η ελληνική κυβέρνηση και η Αττικό Μετρό ΑΕ, που θέτουν ως μια από τις μεγάλες προτεραιότητες τους για τα έργα που γίνονται ή θα γίνουν στην Ελλάδα την υλοποίηση του συγκεκριμένου project, αλλά, και το γεγονός ότι απέκτησε προσωρινό ανάδοχο και η επέκταση προς Καλαμαριά, στο πρόσωπο του Ακτωρα!
Το Μετρό Θεσσαλονίκης ήταν αυτό που έφερε προ αδιέξοδου την ΑΕΓΕΚ του Γιάννη Μαρούλη και η ενεχυρίαση των μετοχών του στις πιστώτριες τράπεζες χαρακτηρίσθηκε, αρχικά, ως ένας έξυπνος ελιγμός, χάρη στον οποίο ο επιχειρηματίας θα κατάφερνε, επιτέλους, να ξεμπλοκάρει το έργο.
Στην πορεία, δυστυχώς για τον ίδιο τα πράγματα αλλάζουν και δημιουργείται ο ορατός κίνδυνος να γίνει μπούμερανγκ η κίνηση του αυτή και να εξελιχθεί, τελικά, σε «παγίδα».
Η ΑΕΓΕΚ –ως επικεφαλής αναδόχου κοινοπραξίας, με την συμμετοχή 4 ιταλικών εταιρειών- εξασφάλισε το ομολογιακό δάνειο των 25.000.000 ευρώ τον Οκτώβριο του 2012 για να χρηματοδοτήσει το Μετρό Θεσσαλονίκης, με ενέχυρο τις μετοχές, ώστε να «τρέξει» το έργο.
Η ΑΕΓΕΚ συνεχίζει να μπαίνει μέσα και να εγείρει αιτήματα προς το κράτος, ενώ, οι τράπεζες μάλλον δεν πολυενδιαφέρονται να επενδύσουν στον κατασκευαστικό τομέα και να…χρηματοδοτήσουν το project.
Το «πάζλ» που συντίθεται «αλείφει βούτυρο στο ψωμί» των ανταγωνιστών της ΑΕΓΕΚ, η οποία επιθυμεί σαφώς να αναλάβει τις ευθύνες της, ωστόσο, έχει να αντιμετωπίσει πολλά προβλήματα και το μέλλον της θα εξαρτηθεί τώρα από τις βουλές και τις αποφάσεις των πιστωτριών τραπεζών, που άγνωστο τι περιθώρια διαπραγματεύσεων αφήνουν πια στον επιχειρηματία!