Το μεγαλόπνοο σχέδιο της Θεσσαλικής γαλακτοβιομηχανίας
Σχέδια επί χάρτου για την κατάκτηση της Αγοράς των ΗΠΑ κάνει η Θεσσαλική γαλακτοβιομηχανία «Όλυμπος-Τυράς» η οποία στοχεύει στη δημιουργία βιομηχανικής μονάδας.
Ο όμιλος εξετάζει σοβαρά το ενδεχόμενο της «έκδοσης διαβατηρίου» και να υλοποιήσει το μεγαλόπνοο σχέδιο, σημειωτέον, σε περίπτωση που αυτό ευοδωθεί, θα έχουμε τη δεύτερη ελληνική γαλακτοβιομηχανία μετά τη ΦΑΓΕ.
Σε δηλώσεις, μάλιστα, που έκανε πηγή προσκείμενη στην εταιρεία προς την imerisia.gr, ανέφερε χαρακτηριστικά «Όταν ένα προϊόν έχει 50 ημέρες ζωή και κάνει 25 ημέρες για να φτάσει στον προορισμό του, είναι σαφές πως οι εξαγωγές απευθείας από την Ελλάδα στις ΗΠΑ προϊόντων γιαούρτης ενέχουν κάποια μειονεκτήματα».
Στο πλαίσιο αυτό, η «Όλυμπος» έχει σταματήσει να εξάγει προϊόντα γιαούρτης στις ΗΠΑ, αλλά συνεχίζει να πωλεί τυροκομικά είδη.
Ανάπτυξη 8,5%
Η αγορά των προϊόντων γιαουρτιού στις ΗΠΑ έχει συνολικό ετήσιο όγκο 1,94 εκατ. τόνους, σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία, με τζίρο που από 4 δισ. δολάρια το 2005, έφτασε το 2011 στα 6,4 δισ. δολάρια, ήτοι μέσος ετήσιος ρυθμός ανάπτυξης 8,5%.
Παρ’ όλα αυτά, η μέση ετήσια κατά κεφαλήν κατανάλωση στις ΗΠΑ παραμένει χαμηλή και δεν υπερβαίνει τα 6,3 κιλά, ενώ στην Ελλάδα είναι 10,7 κιλά και στη Δυτική Ευρώπη φτάνει έως και τα 16,9 κιλά.
Θετική πορεία καταγράφει η «Όλυμπος-Τυράς» στη Ρουμανία, όπου με τη νέα παραγωγική μονάδα της, κόστους επένδυσης 75 εκατ. ευρώ, εκτιμάται πως φέτος θα πραγματοποιήσει πωλήσεις ύψους 55 εκατ. ευρώ (αύξηση κατά 20%, σε σχέση με το 2012).
Από τη Ρουμανία ο όμιλος, εκτός από τις ανάγκες της τοπικής αγοράς και γειτονικών βαλκανικών χωρών, εξάγει και προς τη Γερμανία γιαούρτι και άλλα προϊόντα.
Αναφορικά με τα ενοποιημένα οικονομικά μεγέθη της «Όλυμπος-Τυράς», το 2012 ο τζίρος κατέγραψε άνοδο, σε σχέση με το 2011 (πρόπερσι ο κύκλος εργασιών ήταν 237,77 εκατ. ευρώ), με «αιχμή του δόρατος», τόσο τη ρουμανική αγορά, όσο και τη λειτουργία της θυγατρικής, «Ροδόπη».