Η πτώση τζίρου 5%, η μείωση ως 10% των ενοικίων και η μη διαχείριση από την Σάνυο των ακινήτων που δεν είναι ιδιοκτησίας της
Η οικονομική κρίση που έχει πλήξει τον εμπορικό κόσμο «βαδίζει» και στην… Λεωφόρο του «Avenue». Το εμπορικό κέντρο του Αμαρουσίου, το οποίο άνοιξε τις πύλες του πριν από μια 6ετία (το 2007) δεν έχει μείνει ανεπηρέαστο από την «βουτιά» της κατανάλωσης, η οποία ξεπερνά το 30%, αν και σε μικρότερο βαθμό σε σχέση με τις παραδοσιακές αγορές.
Η κίνηση και ο τζίρος του mall της Λεωφόρου Κηφισίας την χρονιά που πέρασε, σημείωσε πτώση της τάξεως του 5%, αν και οι προσπάθειες της διοίκησης έχουν επικεντρωθεί το τελευταίο διάστημα στην ενίσχυση του προϊοντικού μείγματος και στην διευκόλυνση των μισθωτών, προκειμένου να μη μείνουν άδειοι ορισμένοι από τους χώρους του.
Η απόφαση της οικογένειας Παπαγεωργίου της Σάνυο Ελλάς να μην διαχειρίζεται από την 1η Ιανουαρίου του 2013 τα ακίνητα του εμπορικού κέντρου, που δεν είναι ιδιοκτησίας της (όπως γινόταν μέχρι σήμερα) και η λύση της σύμβασης μίσθωσης που υπήρχε με τους υπόλοιπους συνιδιοκτήτες, ερμηνεύτηκε από επιχειρηματικούς κύκλους ως «αποδυνάμωση» του «Avenue». Και αυτό γιατί η Σάνυο Ελλάς είναι ο κύριος συνιδιοκτήτης, ενώ η οικογένεια Παπαγεωργίου «πίστεψε» στο εγχείρημά της πριν από 6 χρόνια και το στήριξε ακόμη και σε δύσκολες στιγμές, όπως όταν το Συμβούλιο της Επικρατείας έλαβε απόφαση για να ακυρωθεί η οικοδομική άδεια που διάθετε.
Βέβαια, τα στελέχη της Σάνυο Ελλάς έκριναν πως η μέχρι πρότινος ισχύουσα σύμβαση με τους υπόλοιπους συνιδιοκτήτες, κατέστη μη συμφέρουσα για την εταιρία λόγω των εξαιρετικά δυσμενών οικονομικά συνθηκών. Ωστόσο, θα συνεχίσει να έχει την διαχείριση των ακινήτων κυριότητάς της. Υπολογίζεται πάντως, πως η μείωση του τζίρου για την Σάνυο από ενοίκια θα είναι περίπου 29% το 2013 σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα.
Στρατηγική
Η διοίκηση του «Avenue» δίνει έτσι και αλλιώς, τον δικό της… αγώνα για να μπορέσει να διατηρήσει ή και να αυξήσει την επισκεψιμότητα και τον κύκλο εργασιών στο εμπορικό κέντρο κόντρα στην κρίση και τον ανταγωνισμό, δεδομένου ότι σε κοντινή απόσταση «φιγουράρουν» το «The Mall Athens» και το «Golden Hall» της Lamda Development, του ομίλου Λάτση.
Από τον περασμένο Απρίλιο, το «χαρτοφυλάκιο» του Avenue ενισχύθηκε με συνολικά τέσσερα νέα καταστήματα (Μούγερ, Buffett by Varsos Catering, Coffee House, Pink Woman), σε μια προσπάθεια διεύρυνσης της προϊοντικής γκάμας, ενώ προχωρά σε δυναμικές εκπτώσεις που ξεπερνούν ακόμη και το 70% προκειμένου να προσελκύσει περισσότερους πελάτες και να αντεπεξέλθει στον ανταγωνισμό.
Το μεγάλο του όπλο είναι βέβαια, πως έχει επικεντρωθεί σε μια στρατηγική που δίνει έμφαση στη μέση ελληνική οικογένεια, η οποία αποτελεί το κύριο target group (σε σχέση π.χ. με το Golden Hall το οποίο κατά κοινή παραδοχή απευθύνεται σε λίγο υψηλότερα εισοδήματα).
Όχι πάντως, ότι και η διοίκηση του «Avenue» δεν βρέθηκε πριν από λίγο καιρό αντιμέτωπη με μισθωτές, οι οποίοι, δεδομένης της δυσμενούς οικονομικής περιόδου, ζητούσαν μείωση των μισθωμάτων. Από τον «κανόνα» αυτόν δεν ξέφυγε ούτε το συγκεκριμένο mall και οι ιδιοκτήτες του μάλιστα, μείωσαν τα ενοίκια από τον περασμένο Μάρτιο, ικανοποιώντας ουσιαστικά τα αιτήματα των μισθωτών υπό την… πίεση της ανησυχίας μήπως και αδειάσουν οι χώροι τους.
Σύμφωνα με ορισμένες πληροφορίες, το «κούρεμα» των ενοικίων έφτασε περίπου το 10%, όπως άλλωστε και στα περισσότερα εμπορικά κέντρα της Αττικής και όχι μόνο. Κύκλοι της αγοράς ωστόσο επισημαίνουν πως ο μεγαλύτερος φόβος των ιδιοκτητών ή διαχειριστριών εταιριών εμπορικών κέντρων είναι ο αντίκτυπος των νέων μέτρων που λαμβάνει η κυβέρνηση και συρρικνώνουν ακόμη περισσότερο το οικογενειακό εισόδημα. Γι’ αυτό και κάνουν όσες προωθητικές ενέργειες μπορούν για να περιορίσουν την «αιμορραγία».