Ποιες είναι και ποιους όρους θέτουν για να αυξήσουν την παραγωγική τους δραστηριότητα
Ο δρόμος για την ανάπτυξη είναι μακρύς και αυτό το γνωρίζουν καλά τόσο οι πολυεθνικές που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα όσο και το ίδιο το επιτελείο του Υπουργείου Ανάπτυξης.
Συνολικά 11 πολυεθνικές εταιρείες θέτουν τους δικούς τους όρους- διαμορφωμένους σε έξι σημεία- με «αντάλλαγμα» την υλοποίηση προγράμματος το οποίο θα περιλαμβάνει αύξηση της παραγωγικής τους δραστηριότητας στη χώρα μας.
Οι «11» συναντήθηκαν με την ηγεσία του Υπουργείου, τον υπουργό Κωστή Χατζηδάκη και τον υφυπουργό Νότη Μηταράκη οι οποίοι μίλησαν για αισιόδοξα μηνύματα και ανανέωσαν το ραντεβού τους για το τέλος Μαρτίου οπότε θα συναντηθούν εκ νέου στο Μέγαρο Μαξίμου παρουσία και του πρωθυπουργού.
Τα αιτήματα των εταιρειών
1. Άρση διοικητικών εμποδίων για τις εξαγωγές.
2. Τη δημιουργία σημείου επαφής των επιχειρήσεων με τη Δημόσια Διοίκηση για την αντιμετώπιση καθημερινών ζητημάτων, όπως οι αδειοδοτήσεις.
3. Απλοποίηση αδειοδοτήσεων για παραγωγικές δραστηριότητες.
4. Απλούστερο και δικαιότερο φορολογικό σύστημα.
5. Άρση προστασίας επαγγελμάτων, π.χ. φορτοεκφορτωτές.
6. Μείωση του κόστους της ενέργειας.
Οι 11 πολυεθνικές που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας έκαναν γνωστά τα ακόλουθα ως προς τα επενδυτικά τους σχέδια:
Αθηναϊκή Ζυθοποιία
Η εταιρεία δεσμεύτηκε πρόσφατα ότι θα αυξήσει την απορρόφηση εγχώρια παραγόμενου κριθαριού, που αποτελεί πρώτη ύλη της ζυθοποιίας, με στόχο να καλύψει το 100% των αναγκών της.
Barilla Hellas
Σε συνέχεια των 2,5 εκατ. ευρώ που επένδυσε το 2012, το 2013 σχεδιάζονται επενδύσεις 5-6 εκατ. ευρώ για επέκταση της δυνατότητας παραγωγής του μύλου και του εργοστασίου. Παράλληλα, θα συνεχίσει να επενδύει και θα επιδιώξει να μεταφέρει την παραγωγή και άλλων προϊόντων στην Ελλάδα.
Bic Violex
Δρομολογεί νέες επενδύσεις, καθώς ετοιμάζεται να λειτουργήσει μέσα στο 2013 μια καινούρια μονάδα παραγωγής. Για τον σκοπό αυτό, αλλά και για την αγορά νέων μηχανημάτων, η ελληνική θυγατρική προτίθεται να επενδύσει συνολικά περί τα 25 εκατομμύρια ευρώ εντός του τρέχοντος έτους.
Henkel Hellas
Η παραγωγή απορρυπαντικών και καθαριστικών προϊόντων της Henkel Hellas επιστρέφει στην Ελλάδα με συμφωνία συνεργασίας με τη Rolco Βιανύλ που, στη φάση αυτή, αντιστοιχεί σε περισσότερους από 50 κωδικούς των σημάτων Dixan, Neomat και Bref (7 εκατ. τμχ), ή, στο 75% του συνολικού τζίρου του Τομέα Απορρυπαντικών και Καθαριστικών σπιτιού της Henkel Hellas.
Kraft Food Hellas
Προσφάτως η διοίκηση της Kraft Hellas AE, ανακοίνωσε ότι στη διάρκεια των τελευταίων πέντε χρόνων η εταιρεία έχει κάνει επενδύσεις ύψους 8 εκατ. ευρώ κι έχει αποφασίσει να επενδύσει άλλα 5 εκατ. ευρώ. Ο όμιλος εξετάζει επίσης το ενδεχόμενο να αυξήσει την παραγωγή με προϊόντα που σήμερα εισάγει.
Nestle Ελλάς Α.Ε.
Σε εξέλιξη βρίσκεται το επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 8 εκατ. ευρώ που υλοποιεί ο όμιλος Nestle στην Ελλάδα. Το 60% του κύκλου εργασιών της Nestle Ελλάς παράγεται στην Ελλάδα.
ΕΛΑΪΣ – UNILEVER HELLAS
Εχει ξεκινήσει τη μεταφορά 110 προϊοντικών κωδικών από εργοστάσια της εταιρείας στο εξωτερικό, σε ελληνικές επιχειρήσεις. Τα προϊόντα αυτά αφορούν μέρος των προϊόντων προσωπικής υγιεινής και καθαρισμού που διακινεί η εταιρεία στην Ελλάδα (σαπούνια, σαμπουάν, μαλακτικά ρούχων και υγρά απορρυπαντικά).
FRIESLAND CAMPINA HELLAS
Ο ολλανδικός συνεταιριστικός όμιλος της Friesland – Campina μετέφερε την παραγωγή του γάλακτος υψηλής παστερίωσης από τη Γερμανία στην Ελλάδα μέσω μιας επένδυσης άνω των 10 εκατ. ευρώ.
ΠΑΠΑΣΤΡΑΤΟΣ ΑΒΕΣ
Η εταιρεία ανακοίνωσε την συμφωνία της με το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων να αυξήσει κατά 20% τις αγορές ελληνικών καπνών από την ίδια και τη μητρική της Philip Morris International κατά την προσεχή τριετία
SCA Hygiene Products S.A
Το 2012, το 29% του συνολικού όγκου πωλήσεων της εταιρείας (και 67% των χαρτικών προϊόντων) παρήχθη στην Ελλάδα. Η εταιρεία έχει στόχο να αυξήσει την εγχώρια παραγωγή.
YTONG THRAKON
Η εταιρεία έτοιμων κονιαμάτων έχει επενδύσει περισσότερα από 15 εκατ. ευρώ τα τελευταία 3 χρόνια, για την επέκταση των δραστηριοτήτων του στην Ελλάδα, με την εξαγορά της CARMYCO και τη διεύρυνση των υλικών του στα χρώματα εστιάζοντας σε επενδύσεις που αποσκοπούν στη βελτίωση των παραγωγικών εγκαταστάσεων, σε πιο φιλικές προς το περιβάλλον παραγωγικές διαδικασίες και σε έρευνα και ανάπτυξη καινοτόμων προϊόντων.