Σύμμαχο στην προσπάθεια που καταβάλλουν να προωθήσουν τα προϊόντα τους στο εξωτερικό φαίνεται πως βρήκαν οι Έλληνες παραγωγοί.
Ο λόγος για τα δυο μεγαλύτερα σούπερ μάρκετ της χώρας, την Μαρινόπουλος Α.Ε. και την ΑΒ Βασιλόπουλος, τα οποία στηρίζουν τους Έλληνες παραγωγούς να γίνουν πιο εξωστρεφείς, κυρίως με δυο τρόπους:
Ο πρώτος είναι αγοράζοντας και διαθέτοντας τα προϊόντά τους σε καταστήματα που διατηρούν στις ξένες αγορές, και ο δεύτερος παρέχοντάς τους την απαραίτητη τεχνογνωσία για να αναβαθμίσουν την εικόνα και την ποιότητα των προϊόντων τους.
Η Μαρινόπουλος Α.Ε., μάλιστα, πάει ένα βήμα παραπέρα καθώς όπως ανέφερε πρόσφατα στην «Η» ο διευθυντής ανάπτυξης της εταιρείας, Γιώργος Βογιατζάκης, εξετάζει τρόπους μέσα από τους οποίους θα μπορούσε από κοινού με τους παραγωγούς να προωθήσει τα ελληνικά αγροτικά προϊόντα στο εξωτερικό.
Η εταιρεία, η οποία έχει περάσει στον έλεγχο της οικογένειας Μαρινόπουλου από τους Γάλλους της Carrefour, έχει πολλές φορές δηλώσει ότι φιλοδοξεί να συνδυάσει την επέκτασή της στις πολλά υποσχόμενες αγορές των Βαλκανίων με παράλληλη προώθηση των ελληνικών προϊόντων στα καταστήματα Carrefour, για τα οποία έχει ακόμη την ευθύνη ανάπτυξης στα Βαλκάνια.
Ανάλογη βούληση για την προώθηση ντόπιων προϊόντων, μέσα από το δίκτυο του μητρικού ομίλου Delhaize έχει εκφράσει και η ΑΒ Βασιλόπουλος. Ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος του βελγικού λιανεμπορικού ομίλου και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας στην περιοχή της Νοτιανατολικής Ευρώπης, Κωνσταντίνος Μαχαίρας, έχει σταθεί στις προσπάθειες που γίνονται για να τοποθετηθούν ελληνικά προϊόντα στα ράφια των καταστημάτων της Delhaize σε Ευρώπη και ΗΠΑ, ενώ δεν παραλείπει κάθε φορά να αναφερθεί στην υψηλή ποιότητα και τη μοναδικότητά τους.
Όπως αναφέρει δημοσίευμα της Ημερησίας, παράγοντες της αγοράς επισημαίνουν ότι ανεξάρτητα από τα κίνητρα που ενδεχομένως κρύβονται πίσω από αυτή την κίνηση των σούπερ μάρκετ, δεν παύει να αποτελεί μια θετική πρωτοβουλία, η οποία συμβάλλει στην ανάπτυξη των ελληνικών εξαγωγών.
Όπως λένε χαρακτηριστικά, με αυτόν τον τρόπο ανοίγουν πιο εύκολα πόρτες στο εξωτερικό και διευκολύνεται η πρόσβαση στο ξένο αγοραστικό κοινό. Η πρόσβαση στα μεγάλα δίκτυα διανομής του εξωτερικού, εξάλλου, ήταν ανέκαθεν ένα από τα μεγαλύτερα εμπόδια που αντιμετώπιζαν οι μικρότερης οικονομικής εμβέλειας Έλληνες εξαγωγείς λόγω της μικρής διαπραγματευτικής δύναμης τους.
Η στήριξη των σούπερ μάρκετ στους Έλληνες παραγωγούς δεν αφορά μόνο το εξωτερικό, αλλά κυρίως την εσωτερική αγορά όπου το «ρεύμα» υπέρ των ελληνικών προϊόντων παίρνει μεγαλύτερες διαστάσεις. Αυτό αποδεικνύεται από τα προγράμματα που έχουν σε εξέλιξη αλλά και τη μεγαλύτερη θέση που τελευταία τους δίνουν στα ράφια τους.
Παρόμοιες ενέργειες πάντως κάνουν και άλλες αλυσίδες όπως η Βερόπουλος, η Σκλαβενίτης και τα My Market. Τα τελευταία, όπως σημειώνει στην Ημερησία, έχει δημιουργήσει μια ειδική κατηγορία επιλεγμένων ελληνικών προϊόντων, υπό τον τίτλο «Επιλεγμένα», τα οποία εκτίθενται σε ειδικό χώρο προβολής μέσα στα καταστήματά της.