Οι εκπλήξεις του Έλληνα επιχειρηματία για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης
Έντονες επιχειρηματικές εκπλήξεις κρύβει η συνάντηση που είχε την Τετάρτη ο όμιλος Κοπελούζου με επιχειρηματική αντιπροσωπεία από το Κατάρ.
Παρά το γεγονός ότι η συζήτηση περιεστράφη γύρω από διάφορες ιδέες, το ενδιαφέρον των Καταριανών μονοπώλησε το επιχειρηματικό σχέδιο του ελληνικού Ομίλου για την κατασκευή πλωτού LNG terminal στα ανοιχτά του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης αλλά και η ευρύτερη αναβάθμιση του λιμανιού.
Οι πληροφορίες θέλουν τους εκπροσώπους από το Κατάρ να φλερτάρουν έντονα τόσο με το ενεργειακό project του Ομίλου Κοπελούζου όσο και με το σχέδιο αναβάθμισης του λιμανιού.
Το LNG terminal
Η κατασκευή ενός LNG terminal στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης είχε απασχολήσει τις δύο πλευρές και τον Ιανουάριο στη Ντόχα όταν ο Έλληνας επιχειρηματίας Δημήτρης Κοπελούζος είχε ταξιδέψει με ελληνική αποστολή.
Πρόκειται για το δεύτερο έργο του είδους που μελετάται για την ευρύτερη περιοχή. Το άλλο είναι της ΔΕΠΑ στον κόλπο της Καβάλας. Το project του ομίλου Κοπελούζου έχει εξασφαλισμένη άδεια από τις αρχές και αφορά σε πλωτό σταθμό υγροποιημένου αερίου, στα νοτιοδυτικά του λιμανιού της πόλης. Με βάση το αρχικό σχέδιο, ο σταθμός είχε σαν στόχο να αποτελέσει πύλη εισαγωγής αερίου στη χώρα με αποθηκευτική ικανότητα 135 – 145 χιλιάδες κυβικά LNG.
Τα σχέδια για το λιμάνι
Σημειώνεται ότι το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης ανήκει στην ομάδα των 12 που πρόκειται να ιδιωτικοποιηθούν, με τους διαγωνισμούς να προκηρύσσονται εντός του β’ 3μήνου.
Στα υπέρ του λιμανιού καταλογίζεται το γεγονός ότι συνδέεται σιδηροδρομικά με την Βιομηχανική Περιοχή της πόλης όπου ο όμιλος Κοπελούζου διαθέτει 1.300 στρέμματα.
Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι έχει τεθεί στο τραπέζι των συζητήσεων, ανάμεσα στις δύο πλευρές, η προοπτική να δημιουργηθεί από κοινού στη Θράκη ένα κέντρο logistics για την προώθηση εμπορευμάτων στην Ευρώπη.
Πρόκειται για ένα πρόγραμμα το οποίο, πρακτικά, θα αναβαθμίσει το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης σε πύλη εισόδου εμπορευμάτων, τα οποία στη συνέχεια θα «φεύγουν» σιδηροδρομικά για Βαλκάνια και Ευρώπη.