Η πρώτη παρουσίαση του σχεδίου της ΔΕΠΑ για τη δημιουργία πλωτής μονάδας LNG στην Καβάλα έγινε χθες, στο πλαίσιο του σεμιναρίου “Energy and Shipping” του ΙΕΝΕ, από το Διευθυντή Δραστηριοτήτων Στρατηγικής και Εταιρικής Ανάπτυξης της επιχείρησης, Γιώργο Πολυχρονίου.
Το συγκεκριμένο σχέδιο, γνωστό με την ονομασία Aegean LNG, αφορά την κατασκευή πλωτού σταθμού, τύπου τύπου FSRU ή LNGRV, στην Καβάλα, ο οποίος σε συνδυασμό με τον διασυνδετήριο αγωγό Ελλάδας-Βουλγαρίας, IGB, θα προσφέρει μια πολύ καλή λύση για μεταφορά του αερίου προς τη Βόρεια Ελλάδα και προς τα Βαλκάνια εν γένει. Και αυτό διότι ελαχιστοποιεί την απόσταση που πρέπει να διανύσει το αέριο για να φτάσει στους καταναλωτές των περιοχών αυτών. Κατ’ επέκταση, είναι εμφανής η στρατηγική σημασία του έργου του πλωτού σταθμού LNG τόσο για τη ΔΕΠΑ, όσο και για τη χώρα μας.
Η ΔΕΠΑ θεωρεί ότι η υλοποίηση του έργου θα μπορούσε να ξεκινήσει ήδη από φέτος και αντιμετωπίζει το έργο ως μια πολύ υποσχόμενη λύση που θα επιτρέψει στην εταιρεία να αναπτυχθεί στο μέλλον στην βόρεια Ελλάδα αλλά και στις γειτονικές χώρες.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις της διοίκησης της ΔΕΠΑ, το έργο μπορεί να είναι έτοιμο ήδη από το το 2015-2016, ώστε να αρχίσει η μεταφορά του αερίου προς την Βουλγαρία, την Τουρκία, τα Σκόπια και τις υπόλοιπες αγορές της περιοχής που ενδέχεται να ενδιαφερθούν για την εξασφάλιση εναλλακτικών προμηθειών.
Όσον αφορά τα μεγέθη, το Aegean LNG προβλέπεται να έχει αποθηκευτική χωρητικότητα 150.000 κ.μ. και να επεξεργάζεται σε ετήσια βάση περίπου 5 δις. κ.μ. φυσικού αερίου. Το κόστος της επένδυσης υπολογίζεται σε 250-270 εκατ. ευρώ, είναι δηλαδή πολύ χαμηλότερο από ότι θα στοίχιζε ένας παραδοσιακός σταθμός LNG στην ξηρά με αντίστοιχο μέγεθος. Μικρό μέρος του κόστους αυτού μπορεί να καλυφθεί από προγράμματα της Ε.Ε., σύμφωνα με τις εκτιμήσεις.