«Μήλον της Έριδος» το μετρό Θεσσαλονίκης
Κλείνει εντός των επόμενων ημερών η εξαγορά της ΑΕΓΕΚ από τον όμιλο Ελλάκτωρ με στόχο να ξεκαθαρίσει το τοπίο στη βασική εργολαβία για το μετρό Θεσσαλονίκης.
Οι δύο πλευρές βρίσκονται πολύ κοντά στην υπογραφή της συμφωνίας ενώ επιδιώκουν η εξαγορά να κλείσει πριν υπογραφεί η συμφωνία για την επέκταση του δικτύου προς την Καλαμαριά.
Οι πληροφορίες σύμφωνα με τις οποίες το deal θα κλείσει εντός των προσεχών ημερών στηρίζονται στη ανεπίσημη ενημέρωση των εργαζομένων της κοινοπραξίας που κατασκευάζει το μετρό Θεσσαλονίκης από τη διοίκηση της Αττικό Μετρό.
Κατά τις ίδιες πηγές, στελέχη του ομίλου Ελλάκτωρ τις τελευταίες ημέρες βρέθηκαν στη συμπρωτεύουσα και επισκέφτηκαν τα εργοτάξια του μετρό.
Σημειώνεται ότι η διοίκηση του ομίλου διαπραγματεύεται τις τελευταίες εβδομάδες με τις δύο πιστώτριες τράπεζες της ΑΕΓΕΚ, την Alpha Bank και την Τράπεζα Πειραιώς.
Μηχανικοί που ασχολούνται με την υπόθεση του μετρό Θεσσαλονίκης επισημαίνουν πως χωρίς να εξασφαλιστεί η υλοποίηση του βασικού δικτύου δεν μπορεί η Ελλάκτωρ να υπογράψει τη σύμβαση για την επέκταση προς την Καλαμαριά, ύψους περί τα 315 εκατ. ευρώ.
Στελέχη της ΑΕΓΕΚ και των τραπεζών υποστήριζαν προ εβδομάδων πως «ο πραγματικός δανεισμός της ΑΕΓΕΚ Κατασκευαστική είναι περί τα 60 εκατ. ευρώ καθώς ο υπόλοιπος συνδέεται με απαιτήσεις της τεχνικής εταιρείας από το Δημόσιο».
Η κοινοπραξία ΑΕΓΕΚ-IMPREGILO-ANSALDO T.S.F.-SELI-ANSALDOBREDA έχει εγείρει σημαντικές απαιτήσεις από το Δημόσιο για το μετρό Θεσσαλονίκης και αναζητείται φόρμουλα ικανοποίησής τους μέσω διαιτησίας ή φιλικού διακανονισμού.
Τα δύο έργα στο μετρό Θεσσαλονίκης (βασικό δίκτυο και η σχεδιαζόμενη επέκταση προς την Καλαμαριά) περιλαμβάνονται στα πέντε μεγαλύτερα έργα του ΕΣΠΑ και η χώρα κινδυνεύει με απώλεια εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ.