Ρώσοι, Γερμανοί και Γάλλοι στην «αποβάθρα επιβίβασης»
Επόμενος σταθμός αποκρατικοποίηση για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ με τη μεταφορά της στο Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας (ΤΑΙΠΕΔ) να ολοκληρώνετε τις πρώτες μέρες του Απριλίου.
Την ίδια ώρα στον ίδιο ρυθμό κινείται και η εταιρεία συντήρησης σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού Rosco ώστε και επίσημα να ξεκινήσει η διαδικασία κατάθεσης προσφορών από τους ενδιαφερόμενους.
Το χρονοδιάγραμμα αυστηρό και προβλέπει την κατάθεση προσφορών έως το τέλος του πρώτου εξαμήνου.
Οι προοπτικές προκειμένου οι εταιρείες να προσελκύσουν ενδιαφέρον από την διεθνή αγορά χαρακτηρίζονται μάλλον θετικές αφού, όπως επισημαίνεται, η ανάδειξη των σιδηροδρομικών μεταφορών στην Ελλάδα το τελευταίο διάστημα φέρνει τις δύο εταιρείες στο επίκεντρο των εξελίξεων και αναμένεται ότι η ζήτηση που θα εκδηλωθεί θα είναι σημαντική. Για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ μένουν ακόμη να ξεκαθαρίσουν νομικά ζητήματα που σχετίζονται με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή οι αποφάσεις της οποίας αναμένονται.
Αντίθετα, για την ROSCO τα πράγματα είναι μάλλον απλούστερα καθώς η εταιρεία δεν έχει εμπόδια νομικής υφής, που να δημιουργούν προσκόμματα στην ιδιωτικοποίησή της. Σύμφωνα με τα όσα προβλέπει η απόφαση απόσχισης της Rosco, η εταιρεία θα έχει τη δυνατότητα να παρέχει σε τρίτους υπηρεσίες συντήρησης, επισκευής και ανακατασκευής του τροχαίου και του λοιπού σιδηροδρομικού υλικού και άλλων μέσων σταθερής τροχιάς (τραμ, μετρό, ΗΣΑΠ), ενώ μπορεί να εκμισθώνει και τροχαίο υλικό.
Ρώσοι, Γάλλοι και Γερμανοί στο προσκήνιο
Η εταιρεία προσελκύει ήδη σημαντικό ενδιαφέρον από την αγορά εξωτερικού προερχόμενο από Γαλλία, Ρωσία και Γερμανία. Σε κάποιες περιπτώσεις το ενδιαφέρον αφορά τόσο τη Rosco όσο και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Εκπρόσωποι των ρωσικών σιδηροδρόμων έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για την ιδιωτικοποίηση των δύο σιδηροδρομικών εταιρειών. Επίσης ζωηρό ενδιαφέρον για την ROSCO φαίνεται ότι υπάρχει και την πλευρά των γαλλικών εταιρειών Alstom και Bombardier.
Οι δύο εταιρείες φαίνεται ότι ενδιαφέρονται να επεκτείνουν την σημαντική παρουσία, που έχουν ήδη στη χώρα μας, και η εταιρείας συντήρησης σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού αποτελεί, καθώς φαίνεται, μια ενδιαφέρουσα περίπτωση. Η βαριά συντήρηση που θα χρειαστούν τα επόμενα χρόνια οι συρμοί του μετρό αποτελεί πολύ ισχυρό κίνητρο προσέλκυσης υποψηφίων.
Ενδιαφέρον έχει υπάρξει και από την πλευρά της γερμανικής εταιρείας Siemens, η οποία σταδιακά αρχίζει να επανακάμπτει στην ελληνική αγορά.