Εστίαση, κλιματισμός και κίνηση οχημάτων δυναμικά στο προσκήνιο λόγω χαμηλότερου κόστους και καθαρότερης ενέργειας
Σε άλλο, πολύ υψηλότερο, επίπεδο περνά πλέον στην Ελλάδα η χρήση του φυσικού αερίου, το οποίο έχοντας ήδη δώσει φθηνή και καθαρή εναλλακτική του πετρελαίου για θέρμανση στα νοικοκυριά (-40%) και για ηλεκτροπαραγωγή στις επιχειρήσεις, έρχεται τώρα να δώσει ανάλογες λύσεις σε μια σειρά από καίριες και καθημερινές ανάγκες. Εστίαση, κλιματισμός, κίνηση οχημάτων είναι, μεταξύ άλλων, οι τρεις από τους βασικούς άξονες στους οποίους επεκτείνεται πλέον με ραγδαίους ρυθμούς η χρήση φυσικού αερίου με τη βοήθεια νέων προσιτών, περιβαλλοντικά φιλικών (αν όχι ιδανικών) και ώριμων τεχνολογιών.
Τα τελευταία χρόνια η τεχνολογία έχει δώσει πολύ καλές λύσεις και στα ψυγεία και τα κλιματιστικά, με συσκευές για οικιακή χρήση να έχουν ήδη αρχίσει να εμφανίζονται στην αγορά. Όμως και οι μεγάλοι εμπορικοί χώροι προσφεύγουν για τον κλιματισμό τους στο φυσικό αέριο, αφού αποκτούν έτσι ασύγκριτα χαμηλότερα λειτουργικά κόστη και ανεβαίνουν βαθμίδες ενεργειακής κλάσης.
Παράλληλα, οι κουζίνες με φυσικό αέριο κερδίζουν μερίδια στην αγορά, αφού εκτός από το χαμηλότερο κόστος λειτουργίας τους, χρειάζονται και πολύ λιγότερο χρόνο λειτουργίας, καθώς οι εστίες δε χρειάζονται προθέρμανση. Το δε κόστος αγοράς τους είναι ανταγωνιστικότατο και κατά κανόνα χαμηλότερο των συμβατικών. Άλλη αγορά που έχει ανοίξει είναι οι θερμοσίφωνες, που επίσης αποδίδουν άμεσα, καθώς το νερό ζεσταίνεται στιγμιαία με το άνοιγμα της βρύσης και λειτουργούν μόνο για όση ποσότητα χρειάζεται ο καταναλωτής.
Μεγάλη διαθεσιμότητα
Στην αγορά είναι εύκολα πλέον διαθέσιμες πολλές συσκευές. Οι ταχείς θερμοσίφωνες παραγωγής ζεστού νερού συνεχούς ροής, έχουν πολύ πιο περιορισμένες διαστάσεις από το κλασικό θερμοσίφωνο, αφού είθισται να είναι επιτοίχιοι, και να μην έχουν ανάγκη δοχείου αποθήκευσης ζεστού νερού. Η λειτουργία της θέρμανσης αρχίζει τη στιγμή που ανοίγει η βρύση, επιτρέποντας υψηλό βαθμό απόδοσης, ενώ υπάρχουν επίσης θερμοσίφωνες παραγωγής ζεστού νερού με δυνατότητα αποθήκευσής του για τις περιπτώσεις όπου απαιτούνται πολύ μεγάλες ποσότητες ζεστού νερού. Και όλα αυτά με απειροελάχιστη – σε σχέση με το πετρέλαιο – επιβάρυνση του περιβάλλοντος, αφού η καύση του φυσικού αερίου είναι καθαρή και δεν εκπέμπει αξιόλογη αιθάλη ή αιωρούμενα σωματίδια, ενώ ταυτόχρονα παράγει σημαντικά λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα και δεν περιέχει καθόλου θείο.
Αυτονομία
Οι αυτόνομοι επιτοίχιοι λέβητες που μπορούν να συνδυάσουν ζεστό νερό και τροφοδοσία της κεντρικής θέρμανσης, δεν καταλαμβάνουν μεγάλο χώρο (χωράνε σε ντουλάπι κουζίνας). Είναι η μοναδική συσκευή που χρειάζεται ένα σπίτι για να καλύπτει αυτόνομα τις ανάγκες θέρμανσης των χώρων του, ενώ πολλοί παράγουν ταυτόχρονα και ζεστό νερό συνεχούς ροής. Ακόμα υπάρχουν αυτόνομα θερμαντικά σώματα, αντίστοιχα των ηλεκτρικών θερμοσυσσωρευτών, που μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες θέρμανσης μεγάλων ενιαίων χώρων. Σε γενικές γραμμές, οι συσκευές φυσικού αερίου κοστίζουν όσο τις συμβατικές συσκευές, με το όφελός τους να ενισχύεται ωστόσο όχι μόνο από τη χαμηλή τιμή του φυσικού αερίου, αλλά και από τη λειτουργία της συσκευής (χρόνος ζωής, απόδοση, κλπ).
Ενεργειακά πιστοποιητικά
Όλα αυτά βοηθούν ασφαλώς να συγκεντρώσουν τα σπίτια πολύ υψηλούς βαθμούς στα ενεργειακά πιστοποιητικά – γεγονός που αυξάνει την απόδοσή τους για όσους τα ενοικιάζουν, αφού τα καθιστά περιζήτητα. Για τα νεόδμητα σπίτια είναι πλέον δεδομένη η επιλογή του αερίου, αφού η εγκατάσταση εξοπλισμού γίνεται με ευκολία, καθαριότητα και οικονομία χώρων.
Άλλωστε, η ανάπτυξη και επέκταση του δικτύου παροχής αερίου της ΔΕΠΑ από τις ΕΠΑ έχει ήδη αρχίσει να αλλάζει δραστικά τα δεδομένα, καθώς το φυσικό αέριο βελτιώνει δραματικά το ισοζύγιο προς όφελος του περιβάλλοντος, αλλά και της οικονομίας.
Πραγματική επανάσταση
Πραγματική επανάσταση είναι δε η τάση που έχει αρχίσει να εκδηλώνεται στην αυτοκίνηση με την καλπάζουσα χρήση του φυσικού αερίου (συμπιεσμένου φυσικού αερίου ή CNG και όχι του γνωστού από παλαιότερα, ακριβότερου και πιο ρυπογόνου υγραερίου). Η ΔΕΠΑ έχει δρομολογήσει τη δημιουργία της απαραίτητης υποδομής για την τροφοδοσία οχημάτων με φυσικό αέριο. Τροφοδοτεί ήδη περί τα 600 λεωφορεία του ΟΣΥ (πρώην ΕΘΕΛ), που αντιστοιχούν στο 20% των λεωφορείων του ΟΑΣΑ, και 102 απορριμματοφόρα δήμων. Διαθέτει δύο σταθμούς ανεφοδιασμού στην Αττική, στις περιοχές της Ανθούσας και των Άνω Λιοσίων. Ο σταθμός της Ανθούσας λειτουργεί και ως πρατήριο λιανικής πώλησης για τον ανεφοδιασμό οχημάτων επαγγελματικής και ιδιωτικής χρήσης με κινητήρα φυσικού αερίου ή διπλού καυσίμου.
Επίσης, προχωρά και η ανάπτυξη δικτύου με την εγκατάσταση αντλιών τροφοδοσίας συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) σε πρατήρια υγρών καυσίμων στις μεγάλες πόλεις του εθνικού άξονα Αθήνας-Θεσσαλονίκης, Λάρισα και Βόλο. Η αεριοκίνηση αποτελεί διέξοδο τόσο για το οξύ πρόβλημα ατμοσφαιρικής ρύπανσης που αντιμετωπίζουν οι πόλεις, όσο και στον περιορισμό του δαπανηθέντος εισοδήματος των καταναλωτών. Η τεχνολογία των οχημάτων που κινούνται με φυσικό αέριο είναι γνωστή, ώριμη και ασφαλής. Καίγεται σε κλασικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης (τύπου Otto με σπινθήρα), καθιστώντας δυνατή την εναλλαγή μεταξύ βενζίνης και φυσικού αερίου κατά βούληση του οδηγού, ενώ είναι δυνατή η μετατροπή των κλασικών κινήτρων με κιτ. Πολλά όμως από τα νέα αυτοκίνητα διατίθενται με προ-εγκατεστημένο κύκλωμα διπλής τροφοδοσίας (αέριο και βενζίνη), μεταξύ των οποίων αυτοκίνητα κατασκευαστών όπως η FIAT, η Opel, η Mercedes και η Volvo .