Πτωτικά κινήθηκε η ζήτηση για τα προϊόντα του κλάδου αρωμάτων και καλλυντικών το 2011 και του πρώτους μήνες του 2012, καθώς η οικονομική ύφεση συνέβαλε στον περιορισμό της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών, όπως σημειώνει σε πρόσφατη μελέτη της η Hellastat.
Σύμφωνα με στοιχεία του Πανελλήνιου Συνδέσμου Βιομηχάνων και Αντιπροσώπων Καλλυντικών (ΠΣΒΑΚ), η αξία της εγχώριας αγοράς καλλυντικών (σε τιμές καταναλωτή) ακολουθεί πτωτική πορεία, φθάνοντας το 2011 στα 931 εκατ. ευρώ (-11% έναντι του 2010). Αξιοσημείωτη κάμψη έχουν υποστεί επίσης τα προϊόντα μακιγιάζ και τα προϊόντα μαλλιών (-16,7% και -14,6% αντίστοιχα από το 2010).
Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, ο δείκτης όγκου των καταστημάτων πώλησης φαρμακευτικών ειδών και καλλυντικών υποχώρησε το 2011 κατά 9%. Η πτώση συνεχίστηκε και τους πρώτους εννέα μήνες του 2012, με τον δείκτη όγκου να σημειώνει περαιτέρω υποχώρηση 10,6% συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2011.
Όπως αναφέρεται στη μελέτη της Hellastat, η πολιτική των εκπτώσεων και προσφορών που εφαρμόζουν οι περισσότερες εταιρείες του κλάδου συρρικνώνει περαιτέρω τα περιθώρια κερδοφορίας τους, ενώ ο κλάδος πλήττεται και από παραεμπόριο πλαστών καλλυντικών αμφιβόλου ποιότητας, τα οποία τιμολογούνται φθηνότερα.