Τη βεβαιότητα ότι μια ενδεχόμενη θετική απόφαση της ΕΕ για τη συγχώνευση της Aegean και της Olympic Air, θα οδηγούσε σε απόλυτο αεροπορικό μονοπώλιο, εξέφρασε ο πρόεδρος της Ένωσης Χειριστών Πολιτικής Αεροπορίας, ΕΧΠΑ, κ. Γρηγόρης Κωνσταντέλλος, στη διάρκεια έκτακτης συνέντευξης Tύπου με αφορμή και τη χθεσινή αρνητική απάντηση της ΕΕ στο deal των δύο εταιρειών.
Η συγχώνευση, τόνισε, θα οδηγούσε σε ακριβότερα εισιτήρια, καθώς δεν θα υπήρχε ανταγωνισμός αφού η δραστηριοποίηση νέου “παίκτη” στις εσωτερικές γραμμές της χώρας θα ήταν απίθανη, με δεδομένα τα αυξημένα αεροπορικά τέλη του Ελευθέριος Βενιζέλος, τα οποία, όπως είπε, είναι τα δεύτερα ακριβότερα στην Ευρώπη και τα τρίτα ακριβότερα στον κόσμο.
Σύμφωνα με τον κ. Κωνσταντέλλο, η ΕΧΠΑ κατέθεσε στην ΕΕ τεκμηριωμένο υπόμνημα περίπου 80 σελίδων, αναπτύσσοντας 199 σημεία από τα οποία προέκυπτε ότι η συγχώνευση θα οδηγούσε σε μονοπώλιο με αρνητικές επιπτώσεις στο επιβατικό κοινό και τον τουρισμό. Η Επιτροπή, σύμφωνα με τον κ. Κωνσταντέλλο, αποδέχθηκε την ΕΧΠΑ ως τρίτο συνομιλητή, καθώς εκπροσωπούσε δεκάδες άλλους φορείς και οργανώσεις, και αποφάσισε να μην εκδώσει προσωρινή έγκριση του αιτήματος της συγχώνευσης, μέσα σε 30 μέρες, όπως γίνεται συνήθως, αλλά να ζητήσει την περαιτέρω και εις βάθος διερεύνηση του θέματος. Αξίζει να σημειωθεί ότι η εν λόγω επιτροπή, από τις 4.500 υποθέσεις που έχει χειριστεί, μόνο οι 35 έχουν απορριφθεί.
Ο πρόεδρος της ΕΧΠΑ χαρακτήρισε ιδιαίτερα σημαντικό για όλες τις εξελίξεις το μήνα Νοέμβριο, καθώς υπήρξε συνεχή επαφή μεταξύ Ένωσης – ΕΕ και διευκρίνισε ότι η ΕΧΠΑ δεν ήθελε να τορπιλίσει τη συγχώνευση, αλλά να υπάρξει παράθυρο για την εισαγωγή νέας εταιρίας στο παιχνίδι, ώστε να μπορεί να λειτουργεί ο ανταγωνισμός.
Ο κ. Κωνσταντέλλος άφησε σαφείς αιχμές κατά της ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, ενώ κατηγόρησε ανοιχτά την Ελληνική Επιτροπή Ανταγωνισμού, ότι δεν έκανε καλά τη δουλειά της και την κάλεσε έστω και τώρα να ελέγξει τι έχει γίνει στην αγορά από τις 22-2-2010, από τότε δηλαδή που ανακοινώθηκε η συμφωνία για τη συγχώνευση, μέχρι σήμερα, υποστηρίζοντας ότι στο διάστημα αυτό τα εισιτήρια εσωτερικού αυξήθηκαν κατά 20%, ενώ αντίθετα, στα εισιτήρια εξωτερικού, όπου υπάρχει μεγάλος ανταγωνισμός, οι τιμές έχουν συνεχή καθοδική πορεία.
Ερωτηθείς να κάνει εκτίμηση για το αύριο των δύο εταιριών, ο πρόεδρος της ΕΧΠΑ είπε ότι θα συνεχίσουν να υπάρχουν και πιθανώς να μπουν νέα κεφάλαια και επενδυτές, δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο τόσο της μερικής ή ολικής αλλαγής ιδιοκτησίας, όσο και στο να συμφωνήσουν για τις τιμές των εισιτηρίων και των πτήσεων. Παράλληλα, αντέκρουσε παλαιότερες δηλώσεις του διευθύνοντος συμβούλου της MIG, κ. Ανδρέα Βγενόπουλου, ότι με τη συγχώνευση θα διασφαλίζονταν φθηνά εισιτήρια και οι θέσεις εργασίας, λέγοντας ότι μια τέτοια ενέργεια θα οδηγούσε στα ακριβώς αντίθετα αποτελέσματα, αφού από τα περίπου 60 αεροσκάφη που έχουν αυτή τη στιγμή οι δύο εταιρίες, η νέα θα χρησιμοποιούσε μόνο τα 30-35, γεγονός που σημαίνει δεκάδες απολύσεις.
Τέλος, ο κ. Κωσνταντέλλος θέλησε, μέσα από τους εκπροσώπους των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, να περάσει, όπως είπε, το μήνυμα “ναι μπορούμε να προστατεύουμε τον καταναλωτή, την κοινωνία και τα νέα παιδιά”.